وی گفت: میانگین قیمت سنگ آهن با 62 درصد آهن که به چین تحویل داده می شود در سال 2019 با 80 دلار در هر تن کاهش باید در سال 2020 به 94 دلار در هر تن برسد (قبل از این که در سال های 2021 و 2022 به 60 دلار در هر تن برسد). این در حالی است که متوسط ​​کاهش قیمت این محصول در سال ​​2018 به 69 دلار در هر تن بود. وی گفت: "سنگ آهن در سال 2019 به دلیل اختلال تولید در واله برزیل منجر به" کاهش عمده "در بارگیری در سال 2019 شد. اکنون، این صنعت "عمدتاً در مسیر بازگشت" است. شرکت واله اعلام کرد که در حال حاضر به دنبال حادثه سیل در ماه ژانویه، افزایش تولید خود را از دست داده و از 90 میلیون تن تولید سنگ آهن در سال گذشته به 30 میلیون یا 40 میلیون تن در سال جاری رسیده است. وی گفت با این حال، تلاطم های مربوط به آب و هوا ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.

این تحلیل گر گفت: "روند فعلی این است که قیمت ها به تدریج کاهش یابد اما مسیر واقعاً پر پیچ و خم خواهد بود." وی گفت تولید سنگ آهن و گندله به دلیل عرضه کافی و حاشیه سود های ضعیف در بخش تولید تحت فشار هستند و اختلاف قیمت بین 65 درصد، 62 درصد و 58 درصد آهن نیز بسیار پایین تر از سطح 2017/2018 است. برای 65 درصد آهن، قیمت متوسط سال 2020 به 91 دلار کاهش در هر تن خواهد رسید در حالی که در سال 2019، در حدود 107 دلار در هر تن کاهش را شاهد بودیم. پیش بینی می شود که در سال های 2021 و 2022 این کاهش به 67 دلار در هر تن و 65 دلار در هر تن برسد که به طور قابل ملاحظه ای پایین تر از میانگین سال 2018 با 90 دلار در هر تن می باشد.

او گفت: قیمت پایین  زغال سنگ در سال جاری ناشی از خرید ضعیف از چین و هند بوده است ، گرچه اخیراً بازگشت قیمت ها اندکی اتفاق افتاده است و احتمالاً قیمت ها از سطح فعلی بهبود می یابد. وی گفت با توجه به این که قیمت زغال سنگ فوب صادراتی استرالیا اکنون تخفیف عمده ای برای قیمت های داخلی چین دارد، "چین نیز باید خرید ذغال سنگ کک را از استرالیا بالا تر ببرد." رشد صادرات نیز احتمالاً تا سال 2021 فروکش خواهد کرد، در حالی که بزرگ شدن کوره انفجاری چین باید از تقاضای زغال سنگ کک پشتیبانی کند. براساس تحقیقات سیتی، میانگین قیمت زغال سنگ کک در سال جاری 185 دلار در هر تن است که در سال 2020 به 170 دلار در هر تن، در سال 2021 به 160 دلار در هر تن و در 2022 دلار در هر تن خواهد رسید.

***چشم انداز فولاد

فولاد برای عملکرد متوسط ​​تنظیم شده است زیرا انتظار می رود اقتصادهای پیشرفته بطور قابل توجهی در سال 2019 کند شوند، اما آن ها باید در سال 2020 به میزان متوسط ​​رشد کنند. هند پس از یک جهش "بسیار ضعیف" در سال 2019، پس از اعلام تحولات زیرساختی، در سال 2020 از صحنه کنار خواهد رفت. وی گفت چین که 50 درصد از مصرف جهانی فولاد را به خود اختصاص داده است، در سال 2019 رشد جدی داشته است و بخش املاک بیش از انتظارات آن عمل می کند، اگرچه ممکن است رشد کمتری در این منطقه در سال 2020 رخ دهد و با توجه به سرمایه گذاری ها، دارایی ثابت ضعیف باشد.

لیائو گفت موجودی فولاد چین بسیار پائین مانده است، گرچه حاشیه سود به دلیل رشد عرضه تحت فشار قرار دارد، با این وجود ظرفیت موثر فولاد چین همچنان در حال صعود است. به گفته این تحلیلگر، در خارج از کشور چین مبانی بازار فولاد ضعیف و دارای تقاضای ثابت است که این امر نشان از افت قابل توجه سود حاشیه دارد.

به گفته لیائو، بخش خودرو، به طور معمول دومین بخش مصرفی فولاد جهان در سال 2019 است که روند ضعیفی داشت، از جمله در چین و هند، جایی که فروش خودرو سقوط کرد. وی گفت: خودرو "بخشی است که ما در دو سه سال آینده بیشترین چالش ها را در آن خواهیم دید."

 آهن اینفو