یکشنبه, ۱۵ تیر , ۱۳۹۹ 15 ذو القعدة 1441 Sunday, 5 July , 2020 ساعت ×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/artanpre/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • فوری

    «سیروس گرجستانی» بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. روحانی: 🔹کاه را کوه کردن در مشکلات کشور هنر نیست؛ در طرف خودشان نیز کوه را کاه کردن اخلاقی نیست 🔹گفتمان ما از ابتدا در داخل اعتدال و در خارج از ایران تعامل بوده 🔹افراط و تندروی را نمی‌پسندیم؛ می‌دانیم به ضرر کشور خواهد بود صدور دستور بازداشت ۴ نفر در پی انفجار در کلینیک درمانی سینا 🔹یک نفر بازداشت شد؛ بازداشت سه نفر دیگر در دستور کار پلیس 🔹 روحانی: دستگاه‌های ذی‌ربط هر چه سریع‌تر علت آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر را مشخص کنند سخنگوی قوه قضائیه: روح‌الله زم به اعدام محکوم شد واکنش سیداحمد خاتمی به نامه موسوی خوئینی ها به رهبر معظم انقلاب: 🔹جفا هم حدی دارد 🔹 می‎خواهند با شکستن حریم ولایت، کشور را به آشوب بکشند 🔹 خبرگزاری‎های خارجی می‎گویند هیچ جای ایران به یک کشور تحریم شده نمی‎ماند؛ اینها نشان‌دهنده مدیریت ولایت است

    قیمت سنگ آهن برای سال آینده “کاملاً” کاهش خواهد یافت

    شناسه : 19795 ۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۱۱:۴۹

    یکی از تحلیلگران، در جلسه سنگ آهن در لندن گفت: قیمت سنگ آهن باید در سال آینده “پایین تر” باشد در حالی که قیمت ذغال سنگ ممکن است بالاتر برود و قیمت فولاد متوسط با​​شد و به همین صورت ثابت باقی بماند.

    پ
    پ

    وی گفت: میانگین قیمت با ۶۲ درصد آهن که به چین تحویل داده می شود در سال ۲۰۱۹ با ۸۰ دلار در هر تن کاهش باید در سال ۲۰۲۰ به ۹۴ دلار در هر تن برسد (قبل از این که در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ به ۶۰ دلار در هر تن برسد). این در حالی است که متوسط ​​کاهش قیمت این محصول در سال ​​۲۰۱۸ به ۶۹ دلار در هر تن بود. وی گفت: “ در سال ۲۰۱۹ به دلیل اختلال تولید در واله برزیل منجر به” کاهش عمده “در بارگیری در سال 2019 شد. اکنون، این صنعت “عمدتاً در مسیر بازگشت” است. شرکت واله اعلام کرد که در حال حاضر به دنبال حادثه سیل در ماه ژانویه، افزایش تولید خود را از دست داده و از 90 میلیون تن تولید در سال گذشته به ۳۰ میلیون یا ۴۰ میلیون تن در سال جاری رسیده است. وی گفت با این حال، تلاطم های مربوط به آب و هوا ممکن است همچنان ادامه داشته باشد.

    این تحلیل گر گفت: “روند فعلی این است که قیمت ها به تدریج کاهش یابد اما مسیر واقعاً پر پیچ و خم خواهد بود.” وی گفت تولید و گندله به دلیل عرضه کافی و حاشیه سود های ضعیف در بخش تولید تحت فشار هستند و اختلاف قیمت بین ۶۵ درصد، ۶۲ درصد و ۵۸ درصد آهن نیز بسیار پایین تر از سطح ۲۰۱۷/۲۰۱۸ است. برای ۶۵ درصد آهن، قیمت متوسط سال ۲۰۲۰ به ۹۱ دلار کاهش در هر تن خواهد رسید در حالی که در سال ۲۰۱۹، در حدود ۱۰۷ دلار در هر تن کاهش را شاهد بودیم. پیش بینی می شود که در سال های ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ این کاهش به ۶۷ دلار در هر تن و ۶۵ دلار در هر تن برسد که به طور قابل ملاحظه ای پایین تر از میانگین سال ۲۰۱۸ با ۹۰ دلار در هر تن می باشد.

    او گفت: قیمت پایین  زغال سنگ در سال جاری ناشی از خرید ضعیف از چین و هند بوده است ، گرچه اخیراً بازگشت قیمت ها اندکی اتفاق افتاده است و احتمالاً قیمت ها از سطح فعلی بهبود می یابد. وی گفت با توجه به این که قیمت زغال سنگ فوب صادراتی استرالیا اکنون تخفیف عمده ای برای قیمت های داخلی چین دارد، “چین نیز باید خرید کک را از استرالیا بالا تر ببرد.” رشد صادرات نیز احتمالاً تا سال 2021 فروکش خواهد کرد، در حالی که بزرگ شدن کوره انفجاری چین باید از تقاضای زغال سنگ کک پشتیبانی کند. براساس تحقیقات سیتی، میانگین قیمت زغال سنگ کک در سال جاری 185 دلار در هر تن است که در سال 2020 به 170 دلار در هر تن، در سال 2021 به 160 دلار در هر تن و در 2022 دلار در هر تن خواهد رسید.

    ***چشم انداز فولاد

    فولاد برای عملکرد متوسط ​​تنظیم شده است زیرا انتظار می رود اقتصادهای پیشرفته بطور قابل توجهی در سال ۲۰۱۹ کند شوند، اما آن ها باید در سال ۲۰۲۰ به میزان متوسط ​​رشد کنند. هند پس از یک جهش “بسیار ضعیف” در سال 2019، پس از اعلام تحولات زیرساختی، در سال 2020 از صحنه کنار خواهد رفت. وی گفت چین که 50 درصد از مصرف جهانی فولاد را به خود اختصاص داده است، در سال 2019 رشد جدی داشته است و بخش املاک بیش از انتظارات آن عمل می کند، اگرچه ممکن است رشد کمتری در این منطقه در سال 2020 رخ دهد و با توجه به سرمایه گذاری ها، دارایی ثابت ضعیف باشد.

    لیائو گفت موجودی فولاد چین بسیار پائین مانده است، گرچه حاشیه سود به دلیل رشد عرضه تحت فشار قرار دارد، با این وجود ظرفیت موثر فولاد چین همچنان در حال صعود است. به گفته این تحلیلگر، در خارج از کشور چین مبانی بازار فولاد ضعیف و دارای تقاضای ثابت است که این امر نشان از افت قابل توجه سود حاشیه دارد.

    به گفته لیائو، بخش خودرو، به طور معمول دومین بخش مصرفی فولاد جهان در سال ۲۰۱۹ است که روند ضعیفی داشت، از جمله در چین و هند، جایی که فروش خودرو سقوط کرد. وی گفت: خودرو “بخشی است که ما در دو سه سال آینده بیشترین چالش ها را در آن خواهیم دید.”

     آهن اینفو

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.