دوشنبه, ۱۶ تیر , ۱۳۹۹ 16 ذو القعدة 1441 Monday, 6 July , 2020 ساعت ×
  • اوقات شرعی


    Warning: A non-numeric value encountered in /home/artanpre/public_html/wp-content/plugins/azan/index.php on line 122

  • فوری

    نماینده خمینی شهر در مجلس: این راهی که مجلس در پیش گرفته به جایی نمی‌رسد، 🔹 دیگر روی نگاه کردن به چهره مردم را نداریم 🔹 گوش دادن به حرف‌های وزرا بی‌فایده است استیضاح رئیس‌جمهور را کلید بزنید. تشنج در صحن علنی مجلس هنگام سخنرانی وزیر امور خارجه 🔹ظریف: من هیچگاه مسائل داخلی را به خارج نبردم 🔹هرچه من گفتم، رهبر انقلاب شنیدند، اگر دروغ گفتم ایشان شنیدند، گفتند ظریف صادق است، اگر راست گفتم ایشان شنیدند و گفتند شجاع است «سیروس گرجستانی» بازیگر باسابقه سینما و تلویزیون در سن ۷۶ سالگی بر اثر سکته قلبی درگذشت. روحانی: 🔹کاه را کوه کردن در مشکلات کشور هنر نیست؛ در طرف خودشان نیز کوه را کاه کردن اخلاقی نیست 🔹گفتمان ما از ابتدا در داخل اعتدال و در خارج از ایران تعامل بوده 🔹افراط و تندروی را نمی‌پسندیم؛ می‌دانیم به ضرر کشور خواهد بود صدور دستور بازداشت ۴ نفر در پی انفجار در کلینیک درمانی سینا 🔹یک نفر بازداشت شد؛ بازداشت سه نفر دیگر در دستور کار پلیس 🔹 روحانی: دستگاه‌های ذی‌ربط هر چه سریع‌تر علت آتش‌سوزی در مرکز درمانی سینا اطهر را مشخص کنند

    نحوه صحیح تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی

    شناسه : 14645 ۰۱ دی ۱۳۹۷ - ۸:۱۸

    مدیریت بحران، مجموعه‌ای از تصمیمات موثر، بر اساس اطلاعات صحیحی است که در برخورد با بحران با هدف کنترل، کاهش و رفع آن صورت می‌گیرد. بسیاری از مدیران با قرار گرفتن در شرایط بحرانی و جدید، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند

    پ
    پ

    مدیریت بحران، مجموعه‌ای از تصمیمات موثر، بر اساس اطلاعات صحیحی است که در برخورد با بحران با هدف کنترل، کاهش و رفع آن صورت می‌پذیرد. بسیاری از مدیران با قرار گرفتن در شرایط بحرانی و جدید، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند. حتی این مدیران هنگام قرار گرفتن در این شرایط، بیش از حد به پرسنل و افراد زیر مجموعه خود، هیجان وارد می‌کنند. تمایل فزاینده به تحت فشار قرار دادن دیگران، یا گرایش به برخوردهای تند و مشاجره با کارکنان که در اثر ناکامی در تغییر به‌منظور تحقق اهداف مثبت صورت می‌گیرد، مشکلات زیادی را ایجاد می‌کند. در صورتیکه مدیران، بحران را به‌صورت مطلوبی سر و سامان دهند، علاقه‌مندی کارکنان شدیدتر شده، هویت سازمان تقویت و باعث خواهد شد موقعیت مدیر در سازمان مستحکم‌تر شود. تعجب و غافلگیری، قضاوت‌های اشتباه، اقدامات غیرمنتظره، مقصر دانستن افراد و …از عوامل مخرب در بحران‌هاست. در بحران سال ۱۹۸۶ هنگام انفجار شاتل فضایی چلنجر ناسا، با توجه به محتمل بودن این اتفاق، باعث تعجب و غافلگیری مسوولان مربوطه شد و این موضوع باعث عدم واکنش مناسب از طرف آن‌ها شد. شرکت هانی ول در بحران اقتصادی به‌جای اینکه مانند بسیاری از شرکت‌ها تغییر ساختار بدهد و هزاران کارمند خود را اخراج نماید، از کارمندان خود خواست تا مرخصی بدون حقوق بگیرند و با این کار موقعیت خود را برای بازگشت رونق، تثبیت کرد. شرکت ارج در برهه‌ای از زمان با توجه به این‌که کیفیت محصولاتش نسبت به رقبایی مانند شرکت آزمایش، برتری داشت و یا در همان سطح بود، دچار بحران شد و مردم به محصولات آزمایش روی آورده بودند اما با جمله تبلیغی ” آزمایش نشان داده است که ارج بهتر است” توانست از بحران رهایی پیدا کرده و به دوران رونق خود بازگشت.

    باید در تمام قسمت‌های کار، موقعیت‌های پیش‌بینی نشده را در نظر گرفت و برای تک تک آن‌ها برنامه‌ای داشت تا با توجه به محدودیت‌ها، دچار چالش و مشکل نشویم. زمانی‌که سازمان در شرایط نرمالی به سر می‌برد، باید برنامه‌هایی دقیقی بر طبق سیستم‌های خود و فعالیت‌های مشابه با سیستم‌های خود، برای مقابله با بحران تهیه و تنظیم شود.

     

    اخبار فلزات

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    این خبرها را نیز از دست ندهید

    ثبت دیدگاه

    • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
    • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
    • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.