سه شنبه, ۱۴ مرداد , ۱۳۹۹ 15 ذو الحجة 1441 Tuesday, 4 August , 2020 ساعت ×

کاهش قیمت جهانی قراضه با کاهش فعالیت تجاری

شناسه : 10681 ۲۳ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۳۲

قیمت جهانی قراضه در بیشتر بازار ها به جز تایوان در طول هفته منتهی به 13 جولای در میان تقاضای کم در مناطق اصلی کم شد.

پ
پ

ترکیه رزرو های دریای عمیق خود را با قیمت های پایین تر برای تحویل در ماه آگوست از سر گرفت، که قیمت صادرات محصولات شرق ساحل ایالات متحده را کاهش داد، در حالی که تقاضای ضعیف همچنان به قیمت ها در هند تاثیر می گذارد.

اما قیمت واردات قراضه به تایوان در این هفته در سطح متوسط ​​تقاضا ثابت باقی ماند.

واردات ترکیه

کارخانه های فولاد در ترکیه خرید دریای عمیق را برای ماه آگوست در ۱۰ جولای آغاز کردند و شش کشتی دریای عمیق را رزرو کردند.

اما کارخانه ها با توجه به تقاضای ضعیف در بازار فولاد بلند داخلی و صادراتی، حساس بودند.

در روز ۱۰ جولای چهار کشتی دریای عمیق فروخته شد که شاخص روز قراضه را به اندازه ۳.۱۴ تا ۵.۹۸ دلار به ازای هر تن کاهش داد.

یک کارخانه فولاد در ایزمیر محموله آمریکا که شامل ۳۲۰۰۰ تن اچ ام اس با قیمت ۳۴۸ دلار به ازای هر تن، ۷۰۰۰ تن قراضه بریده شده با قیمت ۳۵۸ دلار به ازای هر تن و ۳۰۰۰ تن انعام با قیمت ۳۶۳ دلار بود، رزرو کرد.

یک کارخانه فولاد در مارمارا محموله دیگری از آمریکا را رزرو کرد که شامل ۳۲۰۰۰ تن اچ ام اس با قیمت ۳۴۸ دلار به ازای هر تن، ۷۰۰۰ تن قراضه بریده شده با قیمت ۳۵۸ دلار به ازای هر تن، و ۳۰۰۰ تن انعام با قیمت ۳۶۳ دلار بود.

همان کارخانه محموله دیگری از آمریکا را که شامل ۳۶۰۰۰ تن اچ ام اس با قیمت ۳۴۳ دلار به ازای هر تن و ۴۰۰۰ تن انعام با قیمت ۳۵۸ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود، رزرو کرد.

کارخانه فولادی در اسکندرون محموله اروپایی که شامل ۲۳۰۰۰ تن اچ ام اس، ۱۰۰۰۰ تن قراضه بریده شده، و ۷۰۰۰ تن قراضه صفحه و اچ ام اس بود، با قیمت میانگین ۳۴۷.۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر رزرو کرد.

کارخانه های ترکیه به بازار برگشتند و دو محموله دریای عمیق را در روز چهارشنبه و پنج شنبه رزرو کردند که شاخص قراضه را به اندازه ۳.۷۳ الی ۴.۸۷ دلار به ازای هر تن در ۱۲ جولای کاهش داد.

یک تولید کننده فولاد در اسکندرون محموله کانادایی که شامل ۲۵۰۰۰ تن اچ ام اس و ۲۵۰۰۰ تن قراضه بریده شده بود، با قیمت میانگین ۳۵۰.۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر رزرو کرد.

همان کارخانه محموله اروپایی را در ۱۲ جولای که شامل ۳۲۰۰۰ تن اچ ام اس با قیمت ۳۳۵.۵ دلار به ازای هر تن و ۸۰۰۰ تن انعام با قیمت ۳۵۰.۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود، رزرو کرد.

کارخانه ها در کشور در روز جمعه، با توجه به فعالیت آهسته برای فولاد بلند، دوباره آرام شد. یک منبع ترکی گفت:” کارخانه های ترکیه رزرو های خود را در ماه آگوست آغاز کرده اند، اما هنوز هم با توجه به تقاضای ضعیف برای میلگرد، محتاط هستند.”

صادرات آمریکا

قیمت صادرات اچ ام اسایالات متحده به ترکیه به میزان ۱۰ دلار به ازای هر تن در سه کالای ارزان قیمت گزارش شده در ۱۰ جولای کاهش یافت، در حالی که بازار ضایعات عمده فروشی در غرب ساحل ایالات متحده ساکت است.

در نتیجه فروش به ترکیه، شاخص قراضه آهنی در بازار آمریکا به ۳۲۴.۲۶ دلار به ازای هر تن فاب کاهش یافت، هفته قبل قیمت آن ۳۳۲.۵ دلار به ازای هر تن بود.

شاخص قراضه آهنی ساحل غربی برای مواد مشابه در قیمت ۳۳۲ دلار به ازای هر تن فاب ثابت بود. صادراتی در میان تجار آسیا و آمریکا شنیده نشد.

 

یک تاجر قراضه آمریکا که بیشتری با کارخانه های ترکیه انجام داده است، گفت:” من فکر می کنم که روند نزولی قیمت تا ماه آگوست ادامه خواهد داشت. من شنیده ام که کارخانه های ترکیه موجودی ضایعات کافی را در مقایسه با فروش و تولید آنها دارند.”

یک فروشنده گفت:” من فکر می کنم که بازارها نسبتا پایدار هستند، اما با نگاهی به نوعی چشم انداز منفی، با توجه به قیمت میلگرد ترکیه و غیره مواجه هستیم.”

ثیمت های به مقصد ترکیه از ۳۵۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر به ۳۴۵ دلار رسید. صادرکنندگان احتمالا قیمت را کاهش دهند. اما او اشاره کرد که صادر کنندگان احتمالا قیمت خرید را بیشتر از ۱۰ دلار به ازای هر تن کاهش ندهند.”

واردات تایوان

قیمت واردات اچ ام اس در تایوان این هفته با تقاضای خفیف بدون تغییر بود.

قراضه آمریکا ۳۴۰ الی ۳۴۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر، با همان قیمت هفته گذشته، پیشنهاد شد. با ۳۳۵ الی ۳۴۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر صورت گرفت.

تقاضا توسط منابع نهایی به عنوان “خفیف” توصیف شد، در حالی که قیمت نامشخص، کارخانه ها را از انباشته شدن مقدار زیادی مواد اولیه تولید فولاد دور کرد.

یک منبع گفت:” معامله گران و فروشندگان مطمئن نیستند که قیمت بعدی چگونه خواهد بود، بنابراین مذاکرات در سطوح مشابه با هفته گذشته باقی مانده است.”

پیشنهادات برای محموله های کانتینری ایالات متحده تقریبا ۳۳۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود. همچنان مذاکرات در حدود ۳۳۵-۳۴۰ دلار انجام شد.

یک تاجر تایوانی گفت:” خریداران مایل نیستند که قیمت های خود را افزایش دهند، زیرا آنها دلیلی جدی برای افزایش قیمت ها نمی بینند.” این به خاطر ضعف مداوم در تقاضای بنیادی برای بلند مانند میلگرد و میله بود.

محموله ژاپنی اچ ام اس به تایوان ۳۵۳ الی ۳۵۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد شد. ۳۵۰ الی ۳۵۳ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود.

واردات هند

قیمت واردات قراضه بریده کانتینر شده به مقصد هند به اندازه ۱۰ دلار به ازای هر تن در این هفته به دلیل تقاضای ثابت کاهش یافت.

قیمت قراضه بریده شده پس از محدوده ۳۸۰ الی ۳۸۲ دلاری به ازای هر تن سی اف آر در اوایل ژوئن کاهش یافت. البته تغییر کمی بین ۸ ژوئن و ۶ جولای وجود داشت.

یک معامله برای قراضه بریده شده انگلیس ۳۷۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود. در حالیکه پیشنهادات در محدوده ۳۷۰ الی ۳۷۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود. هفته قبل قیمت آن ۳۸۰ الی ۳۸۷ دلار به ازای هر تن بود.

یک تاجر گفت:” هیچ خریدی وجود ندارد – هیچ کس علاقه مند به خرید با این قیمت نیست. بازار ناامید شده است. هند برای یک ماه یا دو ماه دیگر در بازار نخواهد بود.”

فصل موسمی هند همچنان تاثیری بر تقاضا در این هفته داشته و فعالیت ساختمانی در کشور را متوقف کرده است.

تاجر دیگری گفت:” بازار بسیار آرام است. شرایط دشوار است. ما نمی دانیم که چه اتفاقی می افتد. قیمت های داخلی فرار هستند بنابراین زمان دشواری است.”

در همین حال، اچ ام اس از خاورمیانه ۳۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر پیشنهاد شد، هفته قبل قیمت آن ۳۶۵ دلار بود. و مواد انگلیس با قیمت ۳۲۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر در دسترس بود. هفته قبل قیمت آن ۳۴۵ دلار بود.

سقوط قیمت قراضه ترکیه نیز بر بازار هند تاثیر گذاشت. تاجری گفت:” در حال حاضر برخی از فشارها بر قیمت گذاری، به خصوص با توجه به آخرین فروش ضایعات اچ ام اس در ترکیه وجود دارد.”

بازار داخلی ترکیه

قیمت قراضه خودرویی داخلی ترکیه در هفته منتهی به ۹ جولای افزایش یافت و در شروع هفته تقاضا بهبود یافت. در حالیکه قیمت برای قراضه قطعه ای تغییر کرد.

تعدادی از کارخانه های فولاد قیمت خرید را برای قراضه خودروافزایش دادند.

دلیل اصلی افزایش قیمت قراضه خودرو بسته به تولیدات وارداتی ترکیه بود.

یک منبع ترکی گفت:” کارخانه ها تلاش می کنند تا ضایعات داخلی بیشتری را به دست بیاورند تا بتوانند سکوت خود را در بازارهای قراضه عمیق گسترش دهند و فشارهای پایین را بر قیمت های وارداتی اعمال کنند.”

منبع: متال بولتن

 

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

این خبرها را نیز از دست ندهید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.