یکشنبه, ۲۲ تیر , ۱۳۹۹ 22 ذو القعدة 1441 Sunday, 12 July , 2020 ساعت ×

فوری

براساس اعلام بانک مرکزی، سقف کارت به کارت در شبکه بانکی به ۶ میلیون تومان و سقف پرداخت به‌وسیله اپلیکیشن‌های پرداخت، به ۳ میلیون تومان افزایش یافت روزنامه اعتماد: ذوالنور پشت صحنه استیضاح روحانی است. 🔹 شنیده شده که قالیباف برای تعیین تکلیف موضوع سوال از رییس‌جمهوری و احتمالا تهیه طرح استیضاح او درخواست دیداری با رهبری به عنوان عالی‌ترین مقام جمهوری اسلامی را مطرح کرده است روحانی: ناچار به اتخاذ تصمیمات حاد برای بازگرداندن ارز هستیم 🔹افرادی بودند که صادارت را انجام دادند اما پول را برنگرداندند که این رقم ۲۰ میلیارد یورو است. «مرکز فرماندهی عملیات‌ راهبردی نیروهای مسلح» ونزوئلا اعلام کرد که یک هواپیمای متجاوز دارای شماره ثبت آمریکا را سرنگون کرده است رئیس جمهور، در جلسه هیئت دولت: 🔹این اختیار را به وزارت بهداشت دادیم که اگر اصول بهداشتی رعایت نشود آن مکان تعطیل و یا پلمب شود. 🔹مجالس عروسی و عزا هم تا اطلاع ثانوی تعطیل است.

گام محکم ایران در مسیر تبدیل به لیدر جدید بازار بیلت دنیا

شناسه : 4671 ۰۱ مهر ۱۳۹۶ - ۱۰:۰۴

امروزه صنعت فولاد دنیا با چالش های زیادی در دنیا رو به روست. هزینه های تولید، رقابت تنگاتنگ فولادسازان در دستیابی به سهم بیشتری از بازار، کمبود نهاده های تولید و … از این دست مشکلات در عصر جدید فولاد می باشند.

پ
پ

اما مسئله ای که از پیشتر در کشورهای توسعه یافته و اخیرا در کشورهای در حال توسعه به چالشی جدید برای فولاد سازان بدل شده است، تولید با رعایت مسائل زیست محیطی است که هر روزه حلقه تدابیر خود را تنگ تر می سازد. دولت ها سختگیری زیادی را در بحث تولید فولاد نشان داده و خواستار بهینه سازی و یا توقف این واحد ها هستند. از این رو، کشورهایی که تحت چنین قوانینی قرار دارند، دیگر تولید فولاد خام را اقتصادی ندانسته و به سمت تولید محصولات نهایی بوسیله واردات محصولات میانی سوق داده شده اند.

این باعث شده تا محصولات میانی روز به روز از اهمیت بیشتری در زنجیره فولاد دنیا برخوردار شوند. چرا که تولید این محصولات فقط در کشورهایی مقرون به صرفه است که هزینه های زیست محیطی چندان بالا نیستند و در حداقل استانداردها به سر می برند. چین و کشورهای مشترک المنافع از دیر باز بر سر گرفتن سهم بازارها در کشورهای مختلف جدال داشته اند. با خروج چین از بازارهای صادراتی در اواسط ۲۰۱۶، به دلیل افزایش قیمت فولاد داخلی، منطقه سی آی اس توانست به عنوان بنچ مارک قیمتی دنیا مد نظر قرار گیرد. تقریبا اکثر کشورها در تبیین قیمتهای صادراتی خود نام نگاهی به قیمتهای کشورهای این منطقه دارند.

اما این روزها در بازارهای بین المللی شاهد یک برند نوظهور هستیم که توانسته اعتماد جامعه جهانی فولاد را به خود جلب نماید. بیلت ایرانی توانسته در مقام رقیب محصولات کشورهای سی آی اس نقش تعیین کننده ای در بازار های جهانی داشته باشد. افزایش صادرات شمش ایران در سالهای گذشته موید این مطلب است. شمش ایرانی ثابت کرده که از کیفیتی بالا برخوردار است. به لطف برجام و تلطیف روابط کشورهای دیگر با ایران، صادرکنندگان ایرانی توانسته اند کیفیت خود را با ارسال به موقع اسناد حمل و تحویل مناسب توامان سازد. بیلت ایرانی چنان مورد توجه خریداران قرار گرفت که در برهه ای توانست محرک قیمتهای منطقه سی آی اس شود.

حال که قیمت های صادراتی کشورمان بالاخره توانسته اند واقعی شده و خود را به سطوح جهانی رسانند، فولادسازان ما باید اهتمام لازم را در حفظ ارزش این برند نو به خرج داده و با اندک نوسانات بازار ارزش محصول با کیفیت خود را دستخوش تحولات زودگذر قرار ندهند. ایران می تواند جایگاه خود را به عنوان بنچ مارک بیلت دنیا تحکیم بخشد و همانگونه که فعالان بازار می گویند جایگزین صادر کنندگان دیگر در منطقه و دنیا شود.

 

کارگاه تحلیل بورس

آرتان پرس

 

این مطلب بدون برچسب می باشد.

این خبرها را نیز از دست ندهید

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.