جمعه, ۲ مهر , ۱۴۰۰ 17 صفر 1443 Friday, 24 September , 2021 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

نوسازی ناوگان دریایی و کشتیرانی از ضروریات تجارت دریایی ایران

شناسه : 54535 22 شهریور 1400 - 13:00

به گزارش آرتان پرس، ناوگان حمل و نقل ملی ایران به سوی نوسازی و هوشمند سازی می­رود. بنابراین از این پس می­توان گفت که شاهد رشد عظیمی در صنعت واردات و صادرات خواهیم بود.   به گفته سامان رضایی دبیر سندیکای دریانوردان تجار ایران (IMMS)، خرید کشتی­های جدید و نوسازی ناوگان دریایی موجود در کشور […]

نوسازی ناوگان دریایی و کشتیرانی از ضروریات تجارت دریایی ایران
پ
پ

به گزارش آرتان پرس، ناوگان حمل و نقل ملی ایران به سوی نوسازی و هوشمند سازی می­رود. بنابراین از این پس می­توان گفت که شاهد رشد عظیمی در صنعت واردات و صادرات خواهیم بود.  

به گفته سامان رضایی دبیر سندیکای دریانوردان تجار ایران (IMMS)، خرید کشتی­های جدید و نوسازی ناوگان دریایی موجود در کشور یک ضرورت مهم برای توسعه تجارت دریایی است.

به دلیل هزینه­ های تعمیر و نگهداری کشتی­ های قدیمی، خرید کشتی­ های جدید و نوسازی کشتی­ های موجود برای بخش دریایی کشور یک ضرورت بسیار مهم است.

به گفته این مقام، ناوگان سال خورده کنونی دارای معایب و چالش­ های متعددی از جمله ایمنی پایین، محدودیت­ های حمل و نقل، عدم رعایت الزامات و استانداردهای فعلی و هزینه ­های بالای نگهداری می باشند.

رضایی این اظهارات را با اشاره به برنامه جدید وزارت حمل و نقل و شهرسازی برای تدوین نقشه راه برای بهبود کیفیت ناوگان حمل و نقل دریایی و بنادر شمالی و جنوبی کشور بیان کرد.

به گفته ایشان، تجهیزات بنادر کشور و ناوگان دریایی ایران به دلیل تحریم­ ها و شرایط نامساعد اقتصادی فرسوده شده ­اند و در سال های اخیر کشتی­ های جدید خریداری نشده و نوسازی ناوگان ملی با مشکلاتی مواجه بوده ­است.

وی با اشاره به اینکه علاوه بر خرید کشتی ­های جدید و به روز، انتقال فناوری برای ساخت چنین کشتی­ هایی نیز باید در اولویت قرار گیرد، وی افزود: این دیدگاه بسیار مهم و ضروری است تا بتوانیم عملکرد بهتری در زمینه صنعت دریایی و کشتی سازی در آینده داشته باشیم.

این مقام مسئول در ادامه با تأکید بر اینکه نیروی انسانی متخصص از دیگر مسائل مهمی است که باید در حوزه دریانوردی مورد توجه قرار گیرد، گفت: نیروی انسانی کارآمد در زمینه­ های دریایی و بندری مساله بسیار مهمی است که کشور به دلیل ظرفیت­ های بالای موجود به آن نیاز دارد.

رضایی با بیان اینکه داشتن شناورهای هوشمند از دیگر مسائلی است که بخش حمل و نقل دریایی کشور در آینده نزدیک به آن نیاز خواهد داشت، گفت: حذف عقب ماندگی در صنعت کشتی سازی به آسانی جبران نمی­شود و یکی از راهکارهای این امر استفاده از فناوری­های جدید است. از جمله این فناوری­ ها، ساخت کشتی ­های تجاری هوشمند است.

تهران تایمز

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.