افزونه جلالی را نصب کنید. 28 صفر 1444 Saturday, 24 September , 2022 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
اظهارات کارشناسان و فعالان صنعتی درباره دامپینگ روسیه؛

عوامل مؤثر در مقابله با دامپینگ روسیه در بازار جهانی فولاد

شناسه : 69478 01 مرداد 1401 - 16:00
یک فعال صنعت فولاد با اشاره به دامپینگ روسیه در بازار جهانی فولاد، گفت: با توجه به مازاد تولید و تولید دو برابری محصولات فولادی در مقایسه با مصرف نیاز داخلی، تصاحب مجدد بازارهای قبلی صادراتی یک الزام و ضرورت برای کشور است.
عوامل مؤثر در مقابله با دامپینگ روسیه در بازار جهانی فولاد
پ
پ

یک فعال صنعت فولاد با اشاره به دامپینگ روسیه در بازار جهانی فولاد گفت: با توجه به مازاد تولید و تولید دو برابری محصولات فولادی در مقایسه با مصرف نیاز داخلی، تصاحب مجدد بازارهای قبلی صادراتی یک الزام و ضرورت برای کشور است.

* دو عامل مؤثر در مقابله با دامپینگ روسیه

به گزارش آرتان پرس، معاون فروش فولاد خراسان در خصوص بازگشت صادرکنندگان ایرانی به بازارهای صادراتی گفت: کیفیت بالای محصولات فولادی و موقعیت ویژه ایران در دسترسی آسان به بازارهای صادراتی نقش مهمی در دست یافتن به و بازگشت صادرکنندگان ایرانی به بازارهای صادراتی دارد.

حسین بختیاری با اشاره به دامپینگ روسیه در بازارهای صادراتی محصولات فولاد افزود:

اعمال عوارض صادراتی که دولت ابتدای سال ۱۴۰۱ وضع کرد سیاست نسنجیده و غیر کارشناسی بود که سبب شد بازار صادراتی محصولات فولادی به دست دولت روسیه بیفتد و با خالی شدن بازارهای منطقه از محصولات ایرانی عملا کشور روسیه با تخفیف زیاد وارد بازارهای صادراتی منطقه شد و عملا بازارها را تسخیر کرد.

وی لغو عوارض صادراتی در ابتدای خرداد را زمینه ساز صادرات مجدد محصولات فولادی بیان کرد و ادامه داد:

بازگشت مجدد تولیدکنندگان ایرانی به محصولات فولادی با لغو عوارض صادراتی فراهم شد اما گرفتن سهم از بازارهای هدف  صادراتی با این بازگشت دشوارتر از قبل بود زیرا همزمان با دامپینگ ۴۰ درصدی روسیه بود که صاردکنندگان و فعالان ایرانی می بایست تخفیفات خوبی بر محصولات خود می گذاشتند  تا قادر به خارج کردن بازار از دست روسیه شوند.

معاون فروش فولاد خراسان تصریح کرد:

تصاحب مجدد بازارهای قبلی صادراتی یک الزام و ضرورت برای کشور است زیرا حجم تولید محصولات فولادی کشور، دو برابر مصرف نیاز داخلی است و ادامه حیات تولیدکنندگان محصولات فولادی و شرکت های فولادی مستلزم صادرات با توان قبلی است.

بختیاری با ابراز تاسف از اینکه سیاست های صادراتی در سیاست های دولت جایگاهی ندارد، گفت:

تولیدکنندگان نمی توانند برنامه ریزی درازمدتی برای صادرات خود داشته باشند زیرا مجوز صادرات محصولات فولادی هر دو ماه یکبار تمدید می شود. از این رو، نمی دانند محصولاتشان در دوره بعد صادراتی حایز شرایط صادرات است.

این فعال صنعتی در خاتمه افزود:

محصولات فولادی تولید ایران از نظر کیفیت در رتبه بسیار بالایی قراردارند و از نظر جغرافیایی شرایط و دسترسی آسانی به  کشورهای منطقه دارد که امید است با داشتن این دو امتیاز بتوانند مجددا بازارهای صادراتی قبلی خود را هر چند سخت و دشوار به تسخیر در آورند و از دامپینگ روسیه دور بمانند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.