یکشنبه, ۱۲ آذر , ۱۴۰۲ 21 جماد أول 1445 Sunday, 3 December , 2023 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۴۰۱
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    آرتان پرس گزارش می دهد:

    افزایش بیش از حد تعداد کانتینرها در صنعت حمل و نقل جهانی

    شناسه : 72112 23 آبان 1401 - 13:00
    با توجه به کاهش تقاضا و کاهش ازدحام زنجیره تامین، صنعت حمل و نقل جهانی با مشکل جدی افزایش بیش از حد تعداد کانتینرها در انبارها مواجه است.
    افزایش بیش از حد تعداد کانتینرها در صنعت حمل و نقل جهانی
    پ
    پ

    با توجه به کاهش تقاضا و کاهش ازدحام زنجیره تامین، صنعت حمل و نقل جهانی با مشکل جدی افزایش بیش از حد تعداد کانتینرها در انبارها مواجه است.

    * بررسی وضعیت کانتینرهای موجود در انبارهای جهان

      به گزارش آرتان پرس و به نقل از irsteel ، با اینکه کمبود کانتینر در زمان اوج همه ‌گیری کووید ۱۹ وجود داشت، اما اقتصاد جهانی اکنون با مشکل معکوس مواجه است یعنی تعداد کانتینرهای موجود در بنادر بیش از حد می باشد.

    فعالان بازار در روز یک شنبه (۱۳ نوامبر) اعلام کردند بررسی داده ها نشان می دهد علاوه بر کاهش نرخ باردر صنعت حمل و نقل در ماه اکتبر، انبارهای کانتینر که برای نگهداری کانتینرها پس از تخلیه استفاده می‌ شوند اکنون در حال پر شدن هستند یا کاملا پر هستند. در نتیجه این امر به نشانه های بیشتری از کاهش تقاضای جهانی و رکود اقتصادی قریب الوقوع اشاره می کند.

    تاجران و حمل‌ کنندگان در روز یک شنبه (۱۳ نوامبر) نقل کردند که کاهش تقاضای مصرف ‌کننده در جهان نشانه عادی شدن اقتصاد جهانی پس از هجوم شدید مصرف پس از دوران قرنطینه نیست، بلکه یک تغییر رو به پایین در علاقه مصرف کننده به خرید محصولات فولادی است.

    کریستین رولوف، مدیر اجرایی پلتفرم تدارکات کانتینر آنلاین Container xChange هنگام به‌ روزرسانی داده های صنعت اعلام کرد:

    در حال حاضر فضای انبار کافی برای قرار دادن همه کانتینرها وجود ندارد.

    به نقل از چندین منبع خبری با افزایش بیشتر موجودی کانتینر در بازار که ناشی از مواردی از جمله واگذاری ناوگان اجاره ای است، در ماه های آینده فشار بیشتری بر انبارها وارد خواهد شد.

    * عدم پذیرش مشتریان جدید در برخی مناطق

    آندره مونتی، مدیر اجرایی Sogese  که مالک انبار کانتینر ایتالیایی است، به Container xChange گفت:

    انبارهای ما اکنون در میلان کاملا پر است. باید توجه داشت که حجم کانتینر در انبارها تا حدی در حال افزایش است که ما در حال بازگرداندن برخی از درخواست ‌ها برای قرارداد های خدمات انبار هستیم. ما در شرایطی هستیم که قادر به پذیرش مشتریان جدید برای برخی مقصدها نیستیم.

    آندره مونتی در ادامه تصریح کرد:

    فصل اوج حمل و نقل کالا که در آستانه کریسمس رخ می داد، به دلیل شرایط موجود امسال نمی تواند اتفاق بیفتد. همچنین باید توجه داشت که خرده فروشان نیز به دلیل سطح بالای موجودی در دسترس کاملا محتاطانه عمل می کنند و موجودی کافی برای خرده فروشان در بازار وجود دارد.

    تحلیل گران بازار در روز یک شنبه (۱۳ نوامبر) گزارش دادند آنچه در حال حاضر اتفاق افتاده این است که محموله ها کاملا به موقع تحویل داده می شوند و از این رو شاهد کاهش سرعت در سفارش‌ های جدید خواهیم بود زیرا شرکت‌ ها به زمان ‌های کارآمد تر تحویل به موقع کالا از طریق حمل ‌و نقل اقیانوسی عادت می ‌کنند.

    به گفته دارین میلر، مدیر ملی دریایی Sedgwick که ارائه دهنده مدیریت ادعاهای جهانی است، برای مبارزه با انبارهای پر و سرریز در بنادر، بنادری مانند بندر هیوستون شروع به اخذ هزینه برای کانتینرهای خالی کرده که بیش از هفت روز در ترمینال ها باقی مانده اند.

    دارین میلر اظهار کرد:

    چیزی که خیلی از معامله گران هنوز متوجه آن نیستن این مسئله است که خیلی اوقات کانتینرهای داخل انبارها خالی هستند. باید توجه داشت که بیشتر کانتینرها هفته‌ ها در حالت نشسته باقی می ‌مانند، در نتیجه تعداد انبوه کانتینرها در کشتی ‌ها یا بنادر، فضای انبار ناکافی را برای ما باقی می ‌گذارد. در نتیجه این امر بحران زنجیره تأمین ما را تشدید خواهد کرد، زیرا بر تغییر موقعیت و حرکت کانتینر تأثیر می‌گذارد.

    دارین میلر در ادامه تصریح کرد: مصرف کنندگان می توانند از خرده فروشان انتظار داشته باشند که برای کاهش موجودی، تخفیف ارائه دهند.

    به گزارش منابع خبری، آخرین شاخص کامپوزیت جهانی کانتینر Drewry که یک معیار کلیدی برای قیمت کانتینر است، در هفته منتهی به روز یک شنبه (۱۳ نوامبر) دوباره به ۲۷۷۳ دلار در هر کانتینر ۴۰ فوتی کاهش یافته است. باید توجه داشت که شاخص اعلام شده ۷۳ درصد کمتر از شاخص اوج در سپتامبر سال گذشته است.

    * لغو برخی حمل و نقل های دریایی

    فعالان بازار اعلام کردند با نزدیک شدن به بزرگترین دوره هزینه سال حمل و نقل دریایی خالی یا لغو شده نیز در شرایط برعکس قرار داشته و در حال افزایش می باشد.

    به نقل از معامله گران، حمل و نقل دریایی خالی زمانی اتفاق می ‌افتد که یک شرکت کشتیرانی تصمیم می ‌گیرد برای مدیریت تغییرات در تقاضا و ظرفیت خود، از یک بندر یا یک بخش کامل از برنامه خود صرف نظر کند.

    موسسه تحقیقاتی Drewry در آخرین تحلیل خود در مورد حمل و نقل دریایی لغو شده اعلام کرد که از اواخر نوامبر تا اوایل دسامبر، ۱۴ درصد از سفرها در مسیرهای اصلی کشتیرانی کانتینری لغو شده است.

    معامله گران گزارش دادند در هفته منتهی به روز یک شنبه (۱۳ نوامبر) ، گروه بزرگ کشتیرانی مرسک در نتایج سه ماهه سوم خود هشدار داد که نرخ حمل و نقل به دلیل کاهش ازدحام زنجیره تامین و کاهش تقاضا به اوج خود رسیده است. این شرکت به سرمایه گذاران اعلام کرد که در سه ماه چهارم ۲۰۲۲ انتظار سود کمتری از کشتیرانی دریایی داشته باشند.

    تاجرانی که Container xChange در نظرسنجی ماه گذشته با آنها صحبت کرد اعلام کردند که نزدیک به ۶۰ درصد از ۲۰۰ محموله حمل و نقل شده، با خطرات ژئوپلیتیکی، اقتصادی و سیاسی دست و پنجه نرم می کنند. در نتیجه این امر فشارهای نزولی بر مصرف و در نتیجه تقاضا برای کانتینرها تحمیل کرده است.

    سخنگوی Container xChange به CNBC گفت:

    ما از قبل می دانیم که بازار به دلیل عوامل متعددی مانند ترس از رکود اقتصادی و ریسک های تورمی، تقاضای مصرف کننده را کاهش خواهد داد. بنابراین، کاهش قابل توجهی در تقاضای مصرف ‌کننده وجود دارد که منجر به تقاضای کمتر برای حمل و نقل دریایی شده و بنابراین، تقاضای کانتینر در سطح جهانی کاهش می ‌یابد.

    Container xChange در ادامه تصریح کرد:

    کشتی‌ رانان برای کاهش ازدحام در انبارها کانتینرها را تحویل می ‌دهند، در حالی که بسیاری از آنها به کشتیرانی خالی متوسل شده‌اند.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.

    /**/