افزونه جلالی را نصب کنید. 9 رجب 1444 Monday, 30 January , 2023 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
آرتان پرس گزارش می دهد:

کاهش حجم حمل و نقل در سال ۲۰۲۲

شناسه : 72579 12 آذر 1401 - 15:00
با توجه به گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، حمل و نقل دریایی و لجستیک در اثر بیماری همه گیر، جنگ در اوکراین و ژئوپلیتیک آسیب دیده است.
کاهش حجم حمل و نقل در سال ۲۰۲۲
پ
پ

با توجه به گزارش کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد، حمل و نقل دریایی و لجستیک در اثر بیماری همه گیر، جنگ در اوکراین و ژئوپلیتیک آسیب دیده است.

* بررسی حجم حمل و نقل در سال جاری

به گزارش آرتان پرس و به نقل از GMK، در بررسی حمل و نقل دریایی توسط کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) بیان شده است که میزان رشد تجارت جهانی دریایی در سال ۲۰۲۲ به ۱.۴ درصد کاهش یافته و میانگین نرخ رشد سالانه در سال‌ های ۲۰۲۳ تا ۲۰۲۷ حدود ۲.۱ درصد کمتر از میانگین اعلام شده در سه دهه گذشته یعنی ۳.۳ درصد خواهد بود.

فعالان بازار در روز جمعه (۲ دسامبر) اعلام کردند در سال ۲۰۲۲، حمل و نقل دریایی تحت تأثیر تعدادی از عوامل منفی قرار گرفته است. سیاست‌ های کاهش تعداد موارد ابتلا به COVID-19 در چین که بزرگترین صادرکننده جهان است، می‌تواند منجر به اختلال در تولید جهانی شود. با توجه به جنگ میان روسیه و اوکراین بنادر دریای سیاه در فدراسیون روسیه بسته شده است. همچنین کشتیرانی نیز تحت تأثیر اعتصابات در چندین بنادر در سراسر جهان و رویدادهای شدید آب و هوایی در مناطق مختلف قرار گرفته است.

همانطور که در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) اشاره شد همه گیری ویروس کووید ۱۹، جنگ در اوکراین، تغییرات آب و هوا و ژئوپلیتیک به حمل و نقل دریایی و لجستیک آسیب رسانده است. در نتیجه این امر منجر به بارگیری نابرابر بنادر، تغییر مسیر و افزایش هزینه های حمل و نقل شده است. برای ایجاد انعطاف پذیری در برابر بحران های آتی و تغییرات آب و هوایی، صنعت کشتیرانی باید اکنون سرمایه گذاری ویژه ای در این مورد انجام دهد.

در کنفرانس تجارت و توسعه سازمان ملل متحد (UNCTAD) به ویژه توصیه شده است که بنادر، شرکت های کشتیرانی و اپراتورهای حمل و نقل ظرفیت بندر را افزایش دهند، ناوگان و تجهیزات را ارتقا داده و گسترش دهند.

تحلیل گران بازار در روز جمعه (۲ دسامبر) گزارش دادند در اواسط نوامبر، نرخ محموله های حمل شده توسط کشتی های فله بر پس از چهار جلسه معاملاتی متوالی کاهش یافت. بر اساس گزارش بلومبرگ، به دلیل تقاضای ضعیف برای سنگ آهن از چین، کشتیرانی کشتی های فله بر را به مسیرهای غیرمعمول زغال سنگ هدایت می کنند تا سود خود را افزایش دهند. کارشناسان اعلام کردند که انقباض بازار حمل و نقل عمده احتمالا ادامه خواهد داشت و این وضعیت تا پایان دسامبر ۲۰۲۲ بهبود نخواهد یافت.

همانطور که مرکز GMK قبلا گزارش داد، محاصره بنادر دریایی منجر به زیان قابل توجهی در بخش صادرات فولاد اوکراین می شود. بررسی ها نشان داده مبلغ ماهانه چنین خسارتی حدود ۴۲۰ میلیون دلار است. درا ین میان چندین منبع خبری اعلام کردند اوکراین نمی تواند ماهانه ۱.۳ میلیون تن سنگ آهن، ۱۵۱ هزار تن آهن خام، ۱۹۲ هزار تن محصولات فولادی نیمه تمام و ۲۱۸ هزار تن محصولات فولادی نهایی تولید و صادر کند.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.