سه شنبه, ۱۴ مرداد , ۱۳۹۹ 15 ذو الحجة 1441 Tuesday, 4 August , 2020 ساعت ×

فوری

آرشیو » هنر مدیریت

1 سال قبل

۳ درس مهم از ۲۵ سال فعالیت

در بخش اول این مقاله به ۳ درس بزرگی که جیم رید در ۲۵ سال فعالیت خود آموخته و آن را برای ما توضیح داده، می‌پردازیم و در پایان هم داستان عبور موفقیت‌آمیز او و شرکتش از بحران مالی ۲۰۰۸ را می‌شنویم:

1 سال قبل

شناسه دیجیتال؛ کلیدی برای رشد فراگیر

 سند هویت یا ID دیجیتال یک ویژگی است که می‌توان از آن برای دسترسی به امور بانکداری، مزایای دولتی، تحصیل و بسیاری خدمات مهم دیگر استفاده کرد. ID دیجیتال اگر خوب طراحی شود، علاوه بر آثار مثبت اجتماعی، دستاوردهای اقتصادی هم به دنبال دارد و آثار اقتصادی، یکی از جنبه‌های این تکنولوژی است که کمتر به آن توجه شده است.

1 سال قبل

چگونه کارآفرین متفاوتی باشیم؟

ورزشکاران حرفه‌ای علاوه بر تمرین سخت، نظارت دقیقی بر تغذیه خود دارند و از وجود تیم و افراد حرفه‌ای برای رسیدن به بهترین وضعیت بدن و ذهن کمک می‌گیرند و می‌دانند این روش مناسبی برای عالی‌ترین سطح موفقیت است. کارآفرینان موفق نیز روش مشابهی را در زندگی دنبال می‌کنند. خواندن مقالات و تماشای ویدئوهایی درباره کار و زندگی کارآفرینان موفق، به‌روز‌رسانی کردن و بالا بردن سطح اطلاعات در موفقیتشان نقش بسزایی دارد.

1 سال قبل

الگو‌های جدید در عصر رقابت

شرایط اقتصادی امروز جهان، به گونه‌ای است که حل مشکلات و تنگناهای موجود، الگو‌ها و راه‌حل‌های جدید و متفاوتی را می‌طلبد. در دنیای امروز تضمین بقای سازمان‌ها در «نوآوری»، «خلاقیت» و «کارآفرینی» آنها است. کارآفرینی در اقتصاد رقابتی و مبتنی بر بازار، دارای نقش کلیدی است، به عبارت دیگر در یک اقتصاد پویا، ایده‌ها، محصولات و خدمات همواره در حال تغییر هستند و در این میان کار‌آفرین است که الگویی برای مقابله و سازگاری با شرایط جدید به ارمغان می‌آورد.

1 سال قبل

مدیریت و کارآفرینی در عصر رقابت

یکی از آرمان‌هایی که در دنیای پیچیده امروز ذهن بیشتر مدیریت سازمان‌ها را به خود مشغول کرده، تصمیم‌گیری در شرایط نبود اطمینان و ترسیم چشم‌اندازی برای سازمان است که بقای سازمان را نسبت به پیچیدگی و تغییرات محیط، تضمین کند؛ از این رو گرایش به آینده و فهم آن چیزی است که بسیاری از سازمان‌ها را بر آن داشته تا بر راهبرد آینده‌گرایی تاکید کنند. حال باید دید؛ «سازمان آینده‌گرا» چگونه سازمانی بوده و دارای چه ابعادی است؟

1 سال قبل

۱۶ پیشنهاد برای افزایش درآمد در دوران رکود

تحقیقات دانشگاه مک گیل بر روی 600 شرکت که در عرصه های مختلف کار می کردند نشان داد شرکت هایی که در دوران رکود بودجه تبلیغات و بازاریابی شان را بهبود بخشیدند در فروش خود بیش از 255 درصد موفق تر از شرکت هایی بودند که این بخش از بودجه شان را قطع کردند یا کاهش دادند. برتری این شرکت ها در دوران بعد از رکود هم عمدتاً ادامه داشته است.

1 سال قبل

نحوه صحیح تصمیم‌گیری در شرایط بحرانی

مدیریت بحران، مجموعه‌ای از تصمیمات موثر، بر اساس اطلاعات صحیحی است که در برخورد با بحران با هدف کنترل، کاهش و رفع آن صورت می‌گیرد. بسیاری از مدیران با قرار گرفتن در شرایط بحرانی و جدید، از خود واکنش منفی نشان می‌دهند

1 سال قبل