شنبه, ۱۷ شهریور , ۱۴۰۳ 4 ربيع أول 1446 Saturday, 7 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آذر ۱۳۹۹
    ش ی د س چ پ ج
    « آبان   دی »
    1234567
    891011121314
    15161718192021
    22232425262728
    2930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    وزن میلگرد ابهر را چگونه محاسبه کنیم؟

    شناسه : 36502 27 آذر 1399 - 15:29
    چرا که با توجه به وجود یکسری محاسبات مهندسی در ساخت هر سازه ای، وزن میلگرد در کاربرد و موثر بودن نقش آفرینی آن به عنوان آرماتور در بتن سهم بسزایی دارد. بنابراین برای همه ما اهمیت دارد تا پیش از خرید و استعلام قیمت میلگرد ابهر ، در مورد اطلاعات وزنی آن بیشتر بدانیم.
    وزن میلگرد ابهر را چگونه محاسبه کنیم؟
    پ
    پ

    وزن میلگرد ابهر سبک است یا سنگین؟ وزن این میلگرد در مقایسه با استاندارد چگونه است؟ در این مقاله به اطلاعاتی در مورد وزن میلگرد ابهر پرداخته ایم. چرا که اگر بدنبال خرید میلگرد ابهر در بازار آهن آلات هستید، ابتدا بهتر است بدانید که این میلگرد چه سایزهایی و چه مشخصاتی فنی دارد که باید از آنها اطلاع داشته باشید. پس تا انتهای این مقاله همراه ما باشید. وزن میلگردها  وابسته به سایز میلگرد و طول آنهاست اما به طور معمول وقتی صحبت از وزن میلگرد میشود، منظور وزن آن در هر شاخه است.

    چرا که با توجه به وجود یکسری محاسبات مهندسی در ساخت هر سازه ای، وزن میلگرد در کاربرد و موثر بودن نقش آفرینی آن به عنوان آرماتور در بتن سهم بسزایی دارد. بنابراین برای همه ما اهمیت دارد تا پیش از خرید و استعلام قیمت میلگرد ابهر ، در مورد اطلاعات وزنی آن بیشتر بدانیم.

    پیش از آن بهتر است بدانیم میلگرد ابهر ئر کارخانه میلگرد ابهر در چه سایزهایی تولید میشود و سپس در مورد وزن میلگرد ابهر صحبت کنیم. میلگرد ابهر (منظور میلگرد سیادان ابهراست) در سایزهای ۸ الی ۳۲ قابل تولید است اما آنچه در بازار پرتقاضاست و معمولتر است که از این برند فروش قابل توجهی دارد، سایز ۱۰ الی ۲۵ می‌باشد.

    فرمول محاسبه وزن میلگرد

    محاسبه وزن میلگرد ساده یا آجدار با هم تفاوتی نمیکند، تنها کافی است برای هر طولی از میلگرد از فرمول زیر وزن تقریبی به ازای هر سایز را بدست آورید.

    فرمول وزنی میلگرد
    فرمول وزنی میلگرد

    برای مثال، دو تا از پر تقاضاترین سایزهای میلگرد ابهر یعنی سایز ۱۰ و سپس ۲۵ آن را با یکدیگر بررسی میکنیم.

    وزن میلگرد ابهر در سایز ۱۰ میل و در شاخه ۱۲ متری مطابق با فرمول فوق به صورت زیر خواهد بود.

    مثال اول
    مثال اول

    ۲ مثال کاربردی برای وزن میلگرد ابهر باتوجه به فرمول و استاندارد

    دقت کنید که عدد محاسبه شده فوق، مطابق با جدول استاندارد جهانی، همان وزن میانگین و استاندارد است. اما برای سایز ۱۰ بر طبق همین جدول میتوان حداقل وزن ۶٫۹۴۸ و حداکثر وزن ۷٫۸۳۶ کیلوگرم در هر شاخه ۱۲ متری را درنظر گرفت.

    حال با توجه به اطلاعات تولیدی میلگرد سیادان ابهر، میدانیم که وزن میلرد ۱۰ سیادان ابهر ۷٫۷ کیلوگرم در هر شاخه است. بنابراین در مقایسه با استاندارد جهانی نیز میتوان گفت که سایز ۱۰ میلگرد ابهر دارای وزنی سنگین نسبت به مانگین است اما همچنان در بازه مجاز وزنی قرار دارد. لذا نام میلگرد سنگین را میتوان به این سایز از این برند اطلاق نمود.

    برای مثال دوم، یک سایز از سایزهای بالاتر میلگرد ابهر را انتخاب میکنیم. مثل سایز ۲۵

    مجددا در فرمول فوق سایز ۲۵ را قرار میدهیم و به عدد ۴۶٫۲ کیلوگرم در هر شاخه میرسیم. همانطور که گفته شد، این عدد استاندارد جهانی است و وزن‌واقعی میلگرد ابهر در سایز ۲۵ نیست. از طرفی بنا به اطلاعات تولیدی و از جدول وزنی‌میلگرد ابهر میتوان بیان کرد که وزن میلگرد ۲۵ ابهر ۴۵٫۵ کیلوگرم در هر شاخه ۱۲ متری است.

    مقایسه این عدد با بازه استاندارد وزن میلگرد نشان میدهد که هر چند در بازه مجاز و استاندارد جهانی وزن میلگرد قرار دارد اما نسبت به میانگین عددی کمتر را نشان میدهد و این به معنای سبکتر بودن میلگرد‌ابهر در سایز ۲۵ نسبت به استاندارد جهانی است.

    لازم بذکر است که بازه مجاز وزنی استاندارد میلگرد در سایز ۲۵، حداقل ۴۴٫۳۵۲ و حداکثر وزن ۴۸٫۰۴۸ میباشد.

    جدول وزنی میلگرد ابهر

    جدول وزنی‌میلگرد و جدول اشتال میلگرد در صفحه مربوط به آن جداول وزنی میلگرد نشان داده شده است اما به طور خاص در مورد سایزهای پرکاربردبرند ابهر، در جدول زیر مطابق با سایز ۸ تا ۲۵ وزن آنها نوشته شده است.

    سایز میلگرد ابهر۸۱۰۱۲۱۴۱۶۱۸۲۰۲۲۲۵
    وزن میلگرد سیادان‌ابهر۵۷٫۵۱۰٫۶۸۱۴٫۵۱۸٫۸۲۳٫۸۲۹٫۶۳۵٫۵۴۵٫۵

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.