شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    قیمت بالای صادرات شمش بیلت چینی و عمده فروش محصولات به صورت داخلی

    شناسه : 1159 06 خرداد 1396 - 13:51

    هیچ کدام از تامین کنندگان بیلت چینی به دلیل بالا بردن قیمت های محلی در بازار ، به جنوب شرقی آسیا محصولی نداده اند.

    پ
    پ

    اکثریت خریداران خارجی به دلیل تغییر قیمت از سوی تامیین کنندگان چینی خریدشان به صورت نیمه به پایان رسید و برای شمش بیلت با افزایش ۱۰ تا ۱۵ دلار بر تن قیمت ۴۲۰ تا ۴۳۵ دلار برتن فوب را پیشنهاد دادند.

    به دلیل تقاضا بالا از سوی خریداران داخلی برای محصولات بلند تمام شده ، علاقه فروشنده های فولاد به فروش خارجی کم شد و تمرکزشان را بر  فروش داخلی گذاشتند .

    و به عنوان نتیجه خریداران در بازارهای فروش اصلی به سوی دیگر تامین کنندگان رفتند زیرا چینی ها اخیرا پیشنهادات خوبی را به جنوی شرقی آسیا ندادند.

    و واردکنندگان فیلیپینی ۱۰ هزار تن از شمش بیلت را با قیمت ۴۲۵ دلار بر تن سی آر اف از ویتنام و تایلند خریداری کردند در حالی که همین محصولات را، چین با قیمت ۴۵۰ دلار بر تن سی آر اف به آنها پیشنهاد داده بود .

    با نقل از یکی از تاجران بزرگ فیلیپینی به کارشناس فلز و مواد : ” در همین دوران و زمان هیچ خریدار فیلیپینی از چین خریداری نکرده است  زیرا قیمت های پیشنهادی از سوی چین بسیار بالا بوده و امکان تغییر آن وجود داشت.”

    خریداران اندونزی قیمت های پیشنهادی ۴۴۰ تا ۴۵۰ دلار بر تن سی آر اف و ۴۲۰ تا ۴۳۵ دلار بر تن فوب را از سوی کشور چین داشتند که در واقع همان قیمت های پیشنهادی ای بود که از سوی ویتنام و تایلند گرفته بودند و در نتیجه هیچ گونه معاملاتی در آنجا شنیده نشده است .

    حتی قیمت های بسیار پایین تر اعلام شده از کشور هند با قیمت ۴۱۵ دلار بر تن سی آر اف هیچ گونه جذابتی برای وارد کنندگان نداشت.

    به نقل از یکی از تاجران بین المللی : “آخرین معامله انجام شده در کشور مالزی حدود ۲ الی ۳ هفته پیش بود که از خاورمیانه با قیمت ۴۰۵ دلار برتن سی آر اف خریداری کرده بودند.”

    ستاره امیرپور کارشناس ارشد دانشگاه صنعتی شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.