شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    محدودیت در بازار صادرات شمش بیلت کشورهای مستقل مشترک المنافع

    شناسه : 1231 10 خرداد 1396 - 17:28

    در روز دوشنبه ۲۹ می ، فعالیت بازاریان برای صادرات شمش بیلت کشورهای مستقل مشترک المنافع در هفته گذشته محدود شده بود.

    پ
    پ

    خریداران در خاورمیانه و شمال آفریقا تاحدودی با وجود نزدیک شدن ماه مبارک رمضان از خربد و فروش حمایت هایی کردند ولی خریداران در ترکیه علاقه ای به محصولات نیمه تمام شده نشان ندادند و در عوض به خرید قراضه نیز علاقه نشان دادند.

    و بیشتر تامیین کنندگان کشورهای مستقل مشترک المنافع با فروش شمش بیلت در ماه ژوئن دیگر در فروش محصولات خود خیلی پرکار نبودند.

    به گفته یکی از تاجران” بازار به طور غیر طبیعی و غیر قابل انتظار آرام است. “

    شرکت الکترو استال اوکراینی ۱۰ هزار تن بیلت را به خریداران  خاورمیانه با قیمت ۳۹۰ دلار بر تن فوب دریای آزوف فروخت که معادل با قیمت ۳۹۵ دلار بر تن فوب دریای سیاه می باشد.

    اخیرا پیشنهاداتی از سوی کارخانجات با قیمت ۳۹۵ دلار بر تن فوب دریای آزوف یا ۴۰۰ دلار بر تن فوب دریای سیاه در اوایل ماه جولای به گوش رسید.

    قیمت های پیشنهادی دیگر از سوی کارخانجات کشورهای مستقل مشترک المنافع مانند ArcelorMittal Kryvyi Rih  در اوکراین و  Novorosmetal در روسیه ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار بر تن فوب دریای سیاه بوده است اگرچه هیچ گونه معاملاتی جدید  از سوی این کارخانجات به گوش نمیرسد.

    ترکیه یکی از قطب های اصلی برای فروش بیلت از کشورهای مستقل مشترک المنافع است که قیمت ارائه شده در مناقصه ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار بر تن سی آر اف بوده است که هزینه حمل هر تن آن را ۱۵ دلار در نظر گرفتند.

    قیمت های پیشنهادی ارائه شده در مناقصه از سوی فروشندگان بسیار پایین بودند.

     به گفته یکی از منابع “ترکیه ای ها در حال حاضر علاقه ای به خرید بیلت ندارند و در حال حاضر بازار را با قیمت های پیشنهادی پایین تست میکنند. “

    در همین شرایط  اخیرا در مصر تقاضا برای خرید میلگردهای داخلی بهبود یافته و فعالان بازار انتظار دارند تا آخر ماه مبارک مضان این شرایط وجود داشته باشد .

    و انتظار میرود که به زودی بررسی عوارض ضد دامپینگ بر فروش میلگرد از سوی کشورهای ترکیه ، چین و اوکراین را به کشور مصر بدهند.

    ارزیابی قیمت متال بولتن در روز دوشنبه  برای شمش بیلت کشورهای مستقل مشترک المنافع ۳۹۷ دلار بر تن فوب دریای سیاه بوده است که در مقایسه با یک هفته پیش با قیمت ۳۹۵ دلار بر تن فوب دریای سیاه، افزایش قیمت داشته است. 

    ستاره امیرپور کارشناس ارشد دانشگاه صنعتی شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.