شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    قیمت اسلب در آسیا و کاهش میزان متقاضیان خرید

    شناسه : 1306 13 خرداد 1396 - 7:50

    به مدت سه هفته است که قیمت اسلب به دلیل سقوط بازار کویل نورد گرم جهانی و عامل فصلی رو به کاهش است که تمایل خریداران به خرید نیز کاهش یافته است.

    پ
    پ

    فیمت اسلب با ۱۰ تا۲۰ دلار بر تن افت قیمت به ۴۰۰ تا ۴۱۵ دلار بر تن سی آر اف رسیده است.

    به گفته یکی از تاجران به متال اکسپرت  ” قیمت کویل نورد گرم در حال کاهش است و ما شاهد فصل بارانی در آسیا هستیم و نیز در ماه رمضان رزور و معامله ای به گوش نمیرسد. “

    آخرین معامله انجام شده برای اسلب از سوی کشورهای مستقل مشترک المنافع برای محموله دریایی ماه جولای به جنوب شرقی آسیا با قیمت ۴۰۰ تا ۴۱۵ دلار بر تن سی آر اف بوده است که در مقایسه با سه هفته گذشته ۱۰ تا ۲۰ دلار بر تن کاهش قیمت داشته است.

    با این وجود اکثریت مشتریان تایوانی اعلام کردند “که پیشنهاداتی از سوی کشورهای مستقل مشترک المنافع را در بازار نشنیده اند و نیز گفتند پیشنهادات اعلام شده از سوی روسیه برای ما قابل قبول نیست و ما نیز سراغی از آنها نگرفتیم”

    به نقل از یکی  از تولییدکنندگان تایوانی به متال اکسپرت “میزان متقاضیان خرید در بازار فولاد در حداقل ممکن است درحالی که صادرات کویل نورد گرم در سطح بالایی قرار دارد”

    که در این شرایط شرکت Shang Shing Steel قصد تعمییرات برای سه هفته را دارد که به گفته خودشان  از هفته دوم ژوئن شروع خواده شد.

    تامیین کنندگان اندونزیای Krakatau POSCO قیمت هر تن را ۳۹۰ تا ۳۹۵ دلار بر تن فوب و ۴۰۵ تا ۴۱۵ دلار بر تن سی ار اف با در نظر گرفتن مقصد پیشنهاد داد که قیمت های مناقصه اعلام شده ۱۰ تا ۱۵ دلار بر تن کاهش قیمت داشته است که قیمت ها را در مقایسه با معاملات انجام شده با قیمت۴۲۰ تا ۴۲۵ دلار بر تن سی ار اف در اوایل ماه می کاهش دادند .

    مشتریان برزیلی به طور سنتی فقط برروی بازار امریکا تمرکز کردند و هیچ گونه پیشنهادی به منطقه نمی دهند .

    به گفته یکی از تاجران ” قیمت های پیشنهادی از سوی برزیل کمترین قیمت ارائه شده در جهان است ولی مشتریان آسیایی با در نظر گرفتن هزینه حمل و نقل تمایلی به خرید از آنها را ندارند. “

    با توجه به ارزیابی متال اکسپرت : قیمت های پیشنهادی ارائه شده از سوی برزیل ۳۸۵ تا ۳۹۰ دلار بر تن فوب بوده است که مربوط به حداقل قیمت با ۴۲۰ دلار بر تن سی آر اف می باشد. 

    ستاره امیرپور کارشناس ارشد دانشگاه صنعتی شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.