شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ایران به عنوان صادر کننده شمش فولادی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، دارای جایگاه مستحکمی است

    شناسه : 1317 08 خرداد 1396 - 7:44

    ایران به عنوان صادر کننده شمش فولادی به کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس، دارای جایگاه مستحکمی است

    پ
    پ

    در بازار کشورهای شورای همکاری خلیج فارس، میزان تقاضا برای شمش فولادی در نیمه دوم ماه “می” ثابت بود و مانند نیمه اول این ماه، تقریبا همان مقدار هم توسط مشتریان منطقه ای به عنوان رزرو ثبت شود. در این میان تولید کنندگان ایرانی یک بار دیگر به لطف قیمت های پایین تر و زمان تحویل کوتاه تر، گوی سبقت را از سایر رقبا ربودند. چندین تن از این محصولات نیز به کارخانجات منطقه فروخته شدد، با این وجود در حال حاضر تامین مواد از تامین کنندگان محلی کمی با محدودیت روبرو است. قیمت های وارداتی و قیمت های داخلی در طی این دوره تغییر چندانی نداشته اند.

    در هفته گذشته خریداران عمانی و اماراتی بعد از تثبیت نسبی قیمت ها، ۱۲۰۰۰ تن semi-steel را به قیمت ۴۰۰ تا ۴۰۵ دلار بر تن(CFR) از ایران خریداری نمودند. با این وجود برخی فعالان بازار گزارش داده اند که تامین کنندگان ایرانی در تلاش برای افزایش قیمت ها هستند اما شک دارند که این افزایش پذیرفته شود یا نه. در این زمینه یک تاجر عمانی گفت که با توجه به پایین بودن قیمت فعلی میلگردهای فولادی، هیچ کس این افزایش قیمت را نخواهد پذیرفت.  

    پیشنهاد فعلی تولید کنندگان GCC (کشورهای شورای همکاری خلیج فارس) ۴۰۵ تا ۴۱۰ دلار بر تن می باشد(بدون هزینه ترانزیت) که تعدادی از مشتریان محلی نیز بعد از گرفتن کمی تخفیف چند قرارداد را امضا نموده اند. گرچه شرکت Jindal Shadeed عمان خارج از بازار فولاد semi-steel است اما منابع آگاه گزارش داده اند که یک قرارداد فروش مربوط به ۲۰۰۰۰ تن semi-steel را با یک مشتری اماراتی امضا کرده است. اطلاعاتی در مورد قیمت توافقی منتشر نشده است.

    در بین خریداران منطقه GCC علاقه چندانی نسبت به شمش های CIS وجود ندارد که ناشی از قیمت نسبتا بالای این شمش ها (۴۱۵ تا ۴۲۵ دلار بر تن با شرایط CFR) می باشد.  قیمت فعلی ۵ دلار بالاتر از بیشترین قیمت ثبت شده دوهفته پیش است. مشتریان عربستانی که خریداران اصلی شمش های CIS به شمار می روند هم قیمت های جدید را برای خرید مناسب نمی دانند و عمدتا نیاز خود را از محل موجودی قبلی خود یا از فروشندگان بومی تامین می کنند. علاوه بر این کاهش تقاضا برای میلگرد در بازار عربستان سبب شده که تولید کنندگان با ظرفیت کمتری فعالیت نمایند و به طبع آن میزان تقاضای شمش نیز کمتر شود.

    امین بیات کارشناس ارشد دانشگاه صنعتی شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.