شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    محصولات صادراتی ترکیه را چه کشورهایی مصرف می کنند؟

    شناسه : 1390 16 خرداد 1396 - 19:48
    ده کشور ۶۲ درصد از فولاد صادراتی ترکیه را جذب کردند که امریکا در صدر این فهرست قرار دارد. در سال گذشته عراق بزرگترین وارد کننده لوله ها و تیوب‌های صادراتی ترکیه بود.
    پ
    پ
    ترکیه برای افزایش صادرات فولاد سرمایه گذاری زیادی کرده است و هم اکنون ده بازار هستند که ۶۲ درصد از کل فولاد صادراتی ترکیه را جذب می کنند در حالیکه مابقی کشورهای شریک تجاری ترکیه تنها ۳۸ درصد از کل فولاد صادراتی این کشور را جذب کردند. در سال گذشته این ده کشور ۶.۹ میلیون تن از فولاد صادراتی این کشور آسیایی- اروپایی را جذب کردند و امریکا در صدر این فهرست قرار داشت. در سال ۲۰۱۶ میلادی ۱.۶ میلیون تن فولاد و فراورده های فولادی از ترکیه به امریکا صادر شد که معادل ۱۴ درصد از کل صادرات این کشور بود. امارات با جذب ۱۰ درصد از مجموع فولاد صادراتی ترکیه حدود ۱.۱ میلیون تن فولاد از ترکیه خریداری کرد. در سال گذشته مصر ۱ میلیون و عراق ۷۰۰ هزار تن فولاد از ترکیه وارد کردند.
     
    روند تغییر صادرات ترکیه به ده بازار اصلی
     
    آمار نشان می دهد در سال ۲۰۱۶ میلادی حجم صادرات فولاد ترکیه به پنج کشور از مجموع ده بازار بزرگ صادراتی کاهش داشته است. در این بازه زمانی ارزش صادراتی هم روند کاهش داشته است که دلیل این مساله کاهش قیمت فولاد در بازار جهانی بود. طی یک سال مورد مطالعه ارزش صادرات فولاد ترکیه به عراق ۳۹.۸ درصد به مراکش ۲۶.۳ درصد به ایتالیا ۲۳.۶ درصد و به امارات ۲۲.۱ درصد تنزل داشته است در حالیکه ارزش صادرات ترکیه به کشورهای یمن و مصر و رومانی و رژیم صهیونیستی با افزایش همراه بود. در این یک سال  ارزش صادرات فولاد ترکیه به یمن ۴۲.۷ درصد، به مصر ۱۰.۶ درصد و به رومانی ۴ درصد افزایش یافت که دلیل آن افزایش حجم صادرات ترکیه به این کشورها بود. درسال ۲۰۱۶ میلادی حجم صادرات فولاد ترکیه به یمن ۸۶.۷ درصد رشد کرد در حالیکه حجم صادرات ترکیه به کشورهای مصر و رومانی به ترتیب ۴۲.۲ درصد و۱۴.۸ درصد افزایش داشته است. در مقابل حجم صادرات فولاد ترکیه به عراق ۳۱.۳ درصد به مراکش ۱۵.۲ درصد و به ایتالیا ۱۱.۹ درصد کاهش یافت و امریکا هم تنزل ۶.۸ درصدی واردات فولاد از ترکیه را تجربه کرد.
     
    هر محصول وارد چه بازاری می شود؟
     
    طبق گزارش منتشر شده توسط وزارت صنایع کشور ترکیه در سال گذشته امریکا بیشترین سهم از فراورده‌های تخت فولادی را از ترکیه وارد کرد. در این سال ۱۹ درصد از کل فولاد تخت ترکیه که حجمی برابر با ۳۷۲.۷ هزار تن بوده است وارد بازار امریکا شد. در حالیکه امارات بالاترین سهم از فراورده های طویل فولادی را وارد کرد که حجمی برابر با ۱.۱ میلیون تن بود. در سال گذشته امارات ۱۴ درصد از مجموع فراورده های تخت فولادی صادر شده توسط  ترکیه را جذب کرد. در سال قبل عراق بیشترین سهم از تیوب‌ها و لوله‌های فولادی ترکیه را جذب کرد و بریتانیا بعد از عراق بزرگترین واردکننده لوله‌های فولادی و تیوب بوده است. بیشترین سهم از ورقه‌های فولادی نیمه آماده تولید شده در ترکیه وارد بازار تونس شد و لهستان بزرگترین وارد کننده فولاد زنگ نزن ترکیه بود.
    19
     
    25
    فولاد نیوز

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.