شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    انجمن صادر کنندگان فولاد ترکیه(CIB) در مورد مشکلات کیفی ناشی از عدم نظارت کافی بر واردات میلگرد هشدار می دهد

    شناسه : 1527 20 خرداد 1396 - 2:26

    انجمن صادر کنندگان فولاد ترکیه(CIB) در مورد مشکلات کیفی ناشی از عدم نظارت کافی بر واردات میلگرد هشدار می دهد

    پ
    پ

    انجمن صادر کنندگان فولاد ترکیه به بخش ساخت و ساز در مورد مشکلات احتمالی کیفی که در صورت عدم نظارت کافی بر واردات رخ می دهند هشدار داد. در این میان مشکلات تهیه میلگرد از بازار محلی ترکیه نیز در حال رفع است و این نیز موجب افت قیمت ها شده و عرصه را برای تامین کنندگان خارجی تنگ کرده است.

    انجمن صادرکنندگان ترکیه، طی آخرین بیانیه رسمی خود، در مورد مشکلات کیفی بخش ساخت و ساز این کشور در آینده نزدیک ابزار نگرانی نموده است. در این بیانیه تاکید شده است که تمامی میلگردهای مورد استفاده در بخش ساخت و ساز کشور می بایست مطابق استاندارد TSE708 تولید شده باشند و نباید اجازه واردات محصولات فاقد تاییدیه TSE به کشور داده شود. لذا تمامی محصولات وارد شده باید توسط مسئولین ذیصلاح آزمایش شوند.

    متال اکسپرت متوجه شده است که پیش بینی کاهش عوارض واردات میلگرد از ۳۰% به حدود ۱۰-۱۵% و همچنین اطلاعاتی در مورد محموله میلگردهای ایتالیایی که در حال تخلیه در بندرهای ترکیه می باشند دلیل اصلی این نگرانی ها هستند.  نامیک اکینی رئیس انجمن صادر کنندگان ترکیه در بیانیه رسمی خود با تاکید بر حیاتی بودن رعایت موارد فوق و ذکر این نکته که ترکیه بر روی منطقه لرزه خیز قرار دارد گفته است که “این بسیار ضروری است که بررسی های لازم جهت اطمینان از اینکه محصولات وارداتی مطابق استانداردهای کیفی مربوطه هستند صورت پذیرد. ما باید اقدامات فوری را جهت جلوگیری از واردات محولات غیر استاندارد به کشور انجام دهیم”

    ذکر این نکته ضروری است که بسیاری از کارخانجات ترکیه گزارش داده اند که تنش بازار در زمینه تامین میلگرد کاهش یافته است و در حال حاضر نیازی به واردات این محصول وجود ندارد. بنابراین قیمت میلگرد در بازار شروع به کاهش نموده است. قیمت ها ۵-۱۰دلار برتن کاهش داشته و به مقدار ۴۶۰-۴۷۵ دلار برتن EXW رسیده است و انتظار می رود به مرور بازار آرام تر شود تا اینکه نهایتا به حالت طبیعی خود برگردد. یکی از تولید کنندگان عمده مرمره به متال اکسپرت گفت که “دلیل افزایش بسیار زیاد قیمت ها این بود که در زمانی که ما نمی توانستیم محصول کافی را برای بازار محلی تامین کنیم بازرگانان از این وضعیت سود بردند(و باعث افزایش قیمت ها شدند). اما در حال حاضر ما در حال تامین میلگرد کافی برای بازار هستیم و در یکی دو هفته آینده همه چیز به وضعیت عادی برخواهد گشت و قیمت ها کمی افت خواهد داشت”

    امین بیات کارشناس ارشد دانشگاه صنعتی شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.