جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    نادر شدن معاملات واردات بیلت در ترکیه

    شناسه : 1555 21 خرداد 1396 - 22:22

     خریداران ترکیه ای هنوز از واردات فعال بیلت خودداری می کنند زیرا تولید کنندگان هنوز به خرید آهن قراضه تمایل دارند. برخی از شرکت های نورد مجدد در بازار هستند اما فروشندگان محصولات نهایی تمایل دارند قیمت هایشان را تغییر ندهند و از دادن تخفیف خودداری می کنند. در نتیجه معاملات بیلت کمیاب شده و تنها چندین مذاکره رخ داده است.

    پ
    پ

    پیشنهاد وارداتی بیلت کشورهای مستقل مشترک المنافع برای جولای در این هفته به ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار بر تن (CFR) نزدیک شد. چندین قرارداد نه چندان بزرگ در این هفته با قیمت ۴۰۸ دلار بر تن (CFR) انجام شد. تقاضای کلی تولید کنندگان کم است زیرا تمایل به خرید آهن قراضه به علت قیمت تمام شده مناسب تر محصول بیشتر است. انتظار کاهش قیمت وارداتی بیلت نمی رود اما کاهش قیمت میل گرد محتمل است. به گفته یکی از منابع بازاری ((مصر فعالیت خوبی دارد و به زودی حجم قابل ملاحظه ای خرید خواهد کرد که به فروشندگان شانس می دهد قیمت ها را کاهش ندهند)). همچنین قبل ذکر است که تعداد محموله های آخر زوئن و اوایل جولای محدود است و کارخانه ها تمایل دارند برای تولیدات جولای قیمت ۴۰۰ دلار بر تن (FOB) یا بالاتر را نگه دارند.

    در هفته گذشته قیمت بیلت ترکیه چه در داخل و چه در بازار خارجی کاهش یافت. پیشنهادات داخلی با ۱۰ دلار بر تن کاهش به ۴۲۰ تا ۴۳۰ دلار بر تن (EXW) رسید. قیمت صادراتی محصولات نیمه نهایی فولادی ترکیه با ۵ دلار بر تن کاهش ۴۱۰ تا ۴۱۵ دلار بر تن (FOB) است ولی با این وجود به سختی می تواند با قیمت های کشورهای مستقل مشترک المنافع رقابت کند. به نظر نمی رسد در حال حاضر فروشندگان ترکیه ای تمایلی به افزایش صادرات بیلت داشته باشند.

    محمد امین رزمجو، دانشجوی کارشناسی ارشد دانشگاه صنعتی شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.