سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    صادرات پتروشیمی ایران به ژاپن آزاد شد

    شناسه : 1594 22 خرداد 1396 - 22:13

    صادرات پتروشیمی ایران به ژاپن آزاد شد

    پ
    پ

     صادرات پتروشیمی ایران به ژاپن آزاد شد/ لغو تمام تحریم‌ها برای فروش پتروشیمی به سامورایی‌ها

    دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی با اشاره به لغو تمامی محدودیت های پیش روی صادرات محصولات پتروشیمی و پلیمری ایران به ژاپن از آغاز صادرات پلیمرهای ایرانی به این کشور آسیایی خبر داد.

    به گزارش انرژی نیوز به نقل از انجمن صنفی کارفرمایی صنعت پتروشیمی، «احمد مهدوی» درباره آخرین وضعیت از سرگیری صادرات محصولات پتروشیمی و فرآورده‌های پلیمری ایران به ژاپن، گفت: در شرایط فعلی صادرات پتروشیمی ایران به ژاپن آغاز شده است.

     دبیرکل انجمن صنفی کارفرمائی صنعت پتروشیمی ایران با تاکید بر اینکه فعلا محصولات پلیمری ایران به ژاپن صادر می شود، تصریح کرد: هم اکنون هیچ گونه محدودیت و تحریمی برای صادرات محصولات پتروشیمی شامل تامین کشتی، انتقال ارز، پوشش‌های بیمه‌ای و … وجود ندارد و تمامی محدودیت های گذشته لغو شده است.

     این مقام مسئول از ژاپن به عنوان یکی از بازارهای سنتی صادرات محصولات پتروشیمی ایران خبر داد و افزود: در کنار محصولات پتروشیمی، شرکت های پتروشیمی گازمایع هم به این کشور آسیایی صادرات می کنند.

     در همین حال مهدی شریفی نیک نفس مدیرعامل شرکت بازرگانی پتروشیمی ایران اخیرا در گفتگو با اپیک با اشاره به آغاز فروش تک محموله گاز مایع به مشتریان ژاپنی توسط برخی از شرکت های پتروشیمی ایران از مذاکره با یکی از بزرگترین مصرف کنندگان گاز مایع ژاپن برای امضای قرارداد فروش خبر داده است.

     به گزارش انرژی نیوز، در دوران تحریم، سهم ژاپن و کره جنوبی از بازار محصولات صادراتی پتروشیمی ایران از ۲۱ درصد سهم (از لحاظ ارزشی) در سال ۹۴ به ۰.۵ درصد کاهش یافته بود که با ورود به دوره پسابرجام فروش پتروشیمی ایران به این بازار بار دیگر تقویت شده است.

    منبع: انرژی نیوز

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.