به گزارش مرکز فولاد ایرانیان، اولین پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید رجایی توسط بخش خصوصی با سرمایه گذاری ۲۸۰ میلیارد تومان کلید خورد.
این گزارش حاکی است،بعد از اسکله بارکو این دومین پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در کشور است که در بندر چابهار راه اندازی خواد شد.
اجرای این طرح از اسفند ۹۶ آغاز و در اویل ۹۸ راه اندازی می شود.
عملیات تخلیه از واگن و تریلی به صورت تمام مکانیزه با ظرفیت ۳۰۰۰۰تن در روز،عملیات حمل تا اسکله با استفاده از نوار نقاله با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در ساعت،
عملیات بارگیری در خن کشتی با استفاده از دستگاه Ship loader با ظرفیت ۲۵۰۰ تن در ساعت و عملیات تخلیه از کشتی با استفاده از دستگاه ship unloderبا ظرفیت ۱۵۰۰ تن درساعت و عملیات تخلیه از واگن با استفاده از دستگاه واگن برگردان از خصوصیات مهم این پایانه بعد از راه اندازی است.
در حال حاضر در اسکله چابهار توان حمل با کشتی های ۱۰۰ هزار تنی وجود دارد.
همچنین جابجایی مواد تا ۱۵ میلیون تن درسال از خصوصیات مهم این بندر است.
با راه اندازی پایانه تمام مکانیزه مواد معدنی در بندر شهید بهشتی ایران می تواند نقش کلیدی در حمل مواد معدنی از افغانستان داشته باشد.
گفتنی هزینه حمل کشتی از چابهار تا چین 2دلار در تن از حمل از بندر شهید رجایی ارزانتر است.
منبع: شرکت ملی فولاد ایران
فرزانه سادات تیموری
دانشجوی ارشد دانشگاه تهران
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه