و مقامات صنعت تخمین می زنند بین اواسط ژوئن تا اوایل جولای حداقل ۱۰۰ هزارتن کویل نورد گرم در ممبئی و بنادر دیگر تخلیه شود.
به گفته یکی از مقامات کارخانه فولاد در هند به متال بولتن” قیمت فروش داخلی محصولات کویل نورد گرم در همان سطح قیمتی حفظ شده است و معتقد هستیم رسیدن محصولات وارداتی در چند هفته اینده سبب عرضه بیش از حد در بازار نخواهد شد”
و کارخانجات هندی هر تن کویل نورد گرم را با قیمت ۵۵۱ تا ۵۵۹ دلار ex-mill و یا ۶۴ تا ۶۵۲ دلار با در نظر گرفتن مالیات می فروشند.
تاجران و توزیع کنندگان داخلی در کشور هند انتظار داشتند تا قیمت هر تن کویل نورد گرم در ماه ژوئن حداقل ۱۶ دلار کاهش قیمت داشته باشد.
و به گفته یکی از فروشندگان ” نمیخواهم محصولات کویل نورد گرم را از کارخانجات بخریم زیرا در این شرایط قیمتی هیچ سودی برای ما ندارد .”
و در ماه ژوئن قیمت فروش داخلی محصولاتی مانند کویل نورد سرد و کویل گالوانیزه داغ همانند فروش داخلی محصولات کویل نورد گرم بدون تغییر باقی مانده بود.
و قیمت فروش داخلی کویل نورد سرد و کویل گالوانیزه داغ به ترتیب 613 تا ۶۲۱ و ۶۸۳ تا ۶۹۱ دلار بر تن ex-mill بوده است که در مقایسه با ماه گذشته تغییر قیمتی نداشته است.
به گفته یکی از مقامات کارخانه در هند ، کویل نورد گرم وارادتی خیلی زود به بازار داخلی عرضه خواهد شد به گونه ای که نظم خاصی از جریان واردات ان به بازار طی سه الی چهار ماه گذشته وجود ندارد.
به نقل از منابع ، 100 هزار تن سفارش مورد انتظار از از کویل نورد گرم، برای ماه مارس- اوریل رزرو شده است و تعداد کمی از محموله های رزورشده هم برای ماه مه بوده است.
اکثریت پیشنهادات قیمتی از سوی کشور چین برای محصولات کویل نورد گرم با قیمت ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار بر تن سی اف ار ممبئی بوده است .
مطابق با گفته های واردکنندگان، پیشنهادات قیمتی برای کویل نورد گرم ، ۴۵۰ تا ۴۶۰ دلار بر تن بوده است که این قیمت نهایی نیست زیرا با در نظر گرفتن مالیات حدود ۵۹۸ تا ۶۰۶ دلار بر تن خواهد بود که برابر با قیمت فروش داخلی است که تقریبا برای واردکنندگان سودی ندارد.
واردکنندگان چینی تناژ قابل توجهی از محصولات کویل نورد سرد را از کشور چین با قیمت ۵۰۰ تا ۵۰۵ دلار بر تن سی اف ار برای محموله دریایی ماه جولای –آگوست رزرو کرده اند.
و قیمت پیشنهادی برای ورق های سنگین تجاری از سوی کشور چین ، ۴۶۰ تا ۴۶۵ دلار بر تن سی اف ار بوده است و قیمت نهایی نیست زیرا عوارض ضد دامپینگ بالا است .
و به دلیل اوج گرفتن حجم صادرات محصولات کویل نورد گرم، کارخانجات هندی احتمالا از کاهش سفارشات برای واردات این محصول به کشور خیلی هم خوشحالی نمی کنند.
به گفته یکی از فعالان بازار” حجم صادراتی کویل نورد گرم کارخانجات هندی از طی یک ماه گذشته به دلیل قیمت های پیشنهادی بالا حدود ۳۰ تا ۴۰ درصد کاهش داشته است”
ستاره امیرپور کارشناس ارشد دانشگاه صنعتی شریف
این مطلب بدون برچسب می باشد.
ثبت دیدگاه