شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    در اثر کاهش مبادلات در بازار، قیمت صادراتی کویل نورد گرم و کویل گالوانیزه چین کاهش پیدا کرد

    شناسه : 1685 23 خرداد 1396 - 13:33

    قیمت کویل نورد سرد و کویل گالوانیزه صادراتی چین در خلال کاهش علاقه به خرید این محصولات، رو به کاهش است.

    پ
    پ

    کویل نورد سرد

    براورد هفتگی قیمت متال بولتن برای محموله جولای/آگوست SPCC ضخامت یک میلیمتر در هفته منتهی به سه شنبه ۱۳ ژوئیه ۴۷۰-۴۷۵ دلار برتن fob بوده است که نسبت به هفته قبل از آن ۵ دلار کمتر شده است. تمایل کمتر خریداران خارجی برای خرید، موجب شده که کارخانجات عمده چین مثل شرکت ” آهن و فولاد لیائونینگ بیسد بنکسی” قیمت های پیشنهادی خود را در همان سطح قبلی ۴۸۰ دلار برتن fob حفظ کنند. یکی از تجار بخش صادراتی هانگژو در روز سه شنبه به متال بولتن گفت”با این حال فضای چانه زنی نسبت به قبل محدود تر شده است و دلیل آن افزایش پی در پی قیمت های داخلی بوده است که در روز دوشنبه نیز ادامه داشت ” او ادامه داد که کارخانه در اواخر هفته گذشته کویل نورد گرم را در بازار خارجی مثل جنوب آسیا و امریکای جنوبی به قیمت ۴۷۰-۴۷۵  دلار برتن fob فروخته است.

    یکی از تجار بخش صادراتی پکن گفت که انتظار ندارد که در این هفته کارخانجات چینی پیشنهادهای خرید کمتر از ۴۷۰ دلار برتن fob را بپذیرند. او گفت”فکر میکنم برای پیشنهادهای خرید ۴۷۰ دلار برتن fob حدود ۷۰تا ۸۰ درصد احتمال پذیرش وجود دارد”

    روز سه شنبه در بازار شانگ های قیمت داخلی برای کویل نورد سرد ۵۴۵-۵۵۰ دلار برتن بود که ۲/۹۴دلار نسبت به هفته قبل افزایش داشت. یکی از تجار بخش تیانجین گفت که “قیمت داخلی ۵۴۷ دلار برتن معادل قیمت صادرات ۵۰۰ دلار برتن fob است . بنا براین کارخانه های چینی تا وقتی که قیمت های داخلی دچار افت فاحشی نشوند نسبت به کاهش قیمت های صادراتی خود محتاط خواهند بود”

    کویل گالوانیزه گرم

    در طول هفته گذشته فعالیت های تجاری مرتبط با کویل گالوانیزه گرم، پراکنده و کم بوده است و خریداران و بازرگانان تمایل چندانی برای معاملات نشان نمی دادند. ارزیابی متال بولتن برای محموله های جولای/آگوست ورق گالوانیزه (ضخامت ۱ میلیمتر و ۱۲۰ گرم پوشش روی) در هفته منتهی به سه شنبه حدود ۵۴۰ تا ۵۵۰دلار بر تن fob که نسبت به هفته قبل ۵ دلار کاهش داشت.

    یکی از بازرگانان بخش صادرات هانگژو گفت که “ما در اواخر هفته گذشته محصولات کارخانه آهن و فولاد هبی را به خریداران خارجی شامل جنوب آسیا و امریکای لاتین با قیمتی حدود ۵۴۰-۵۴۵ دلار برتن fob فروختیم ” دو تاجر دیگر نیز اعتقاد داتشند که این بازه قیمتی کمترین قیمت پایه بازار است و گفتند که قیمت عمومی قابل قبول برای دیگر کارخانات چینی باید ۵۵۰ دلار برتن fob باشد.

    امین بیات 

    کارشناس ارشد دانشگاه شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.