شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    امریکا عوارض واردات میلگرد از ترکیه و مکزیک را کاهش داد

    شناسه : 1686 18 خرداد 1396 - 13:44

    در هفته گذشته وزارت بازرگانی امریکا در مورد عوارض واردات میلگرد از ترکیه و مکزیک تجدید نظر کرد و این عوارض را تا نزدیک صفر پایین آورد.

    پ
    پ

    از هشتم ژوئیه، عوارض ضد دامپینگ صادر کننده های مکزیکی “دیکرو” و “گروپو سیمک” به ترتیب از ۲۰/۵۸به ۰/۵۶درصد و از ۶۶/۷۰به صفر درصد کاهش پیدا کرد. مالیات دیگر صارکنندگان مکزیکی در همان ۲۰/۵۸% که سال ۲۰۱۴ تعیین شده بود باقی ماند. گروپو آسرو شامل این تجدید نظر نشد و همچنان با عوارض گمرکی ۶۶/۷۰% روبرو خواهد بود. طی یک گزارش نتیجه تحقیقات تحلیلگران بازار سرمایه شرکت “کی بانک” اعلام نمودند که این کاهش تعرفه ها نشان دهنده یک تغییر قابل توجه در نرخ موثر این دو شرکت مکزیکی است و موجب ظهور دوباره تامین کنندگان مکزیکی می شود که برای تامین کنندگان امریکایی اثر منفی دارد. فیلیپ گیبز تحلیلگر “کی بانک” گفت که این اتفاق نشان دهنده تعهد بیشتری از طرف مدیریت فعلی در مقابل این  کاهش تصاعدی عرضه است و به وسیله بخش ۲۳۲ و  یا سایر فعالیت های حفاظت شده ظاهر می شود. به گفته او واردات میلگرد از مکزیک در سال ۲۰۱۳ اوج گرفت به نحوی که ۳۰ درصد از واردات و ۵ درصد از کل مصرف میلگرد ایالات متحده را شامل می شد. آمار رسمی کشور نشان می دهد که در سال ۲۰۱۳ حجم واردات از مکزیک به ۳۰۶۸۱۰ تن رسید که کمتر از نصف واردات میلگرد از ترکیه بود که در همان سال ۶۲۵۱۲۲ تن میلگرد به امریکا صادر نمود.

    گیبز در این گزارش نوشته است که گرچه ما در سال ۲۰۱۳ نمی دانستیم که چه میزان از صادرات مکزیک به امریکا مربوط به دو شرکت  “دیکرو” و “گروپو سیمک” بوده است اما از این بابت اطمینان داریم که آنها سهم قابل توجهی داشته اند و البته باید توجه داشته باشیم که شرکت “دیکرو” در سال های اخیر ظرفیت خود را تا حد قابل توجهی افزایش داده است. بنا به آنچه که در سال ۲۰۱۵ ارائه شد، این شرکت از طریق سه کارخانه تولید فولاد طویل خود توانسته ظرفیت تولید سالانه خود را تا سه میلیون تن افزایش دهد که دقیقا اشاره نشده که چه میزان از آن مربوط به بخش میلگرد بوده است.”دیکرو” در مورد حکم جدید اظهار نظر فوری نداشته است.

     “گروپو سیمک” هم عمده میلگردها را در سه کارخانه تولید میکند که با توجه به آخرین پرونده ۲۰-F تشکیل  شده این شرکت، مجموع ظرفیت آنها ۸۶۰۰۰۰ تن بر سال است. البته مشخص نیست که چه مقدار از این تولیدات به بازار امریکا صادر شده اند.

    “گروپو سیمک”در نوامر ۲۰۱۵ درخواست تجدید نظر در مورد عوارض وضع شده را داده است که نتایج اولیه در دسامبر ۲۰۱۶ اعلام گردید. در یک تجدید نظر جداگانه که در ۷ ژوئیه انجام شد، بازرگانی نرخ عوارض یک شرکت ترکیه ای را از ۱/۲۵درصد به صفر رساند. این تجدید نظر شامل یازده شرکت دیگر نیز شد. البته یک شرکت ترکیه ای با نام “هباس سینای وتیبی گازلار استیحسال ایندوستریس” که در تجارت میلگرد فعالیت میکند و با عوارض ۱۶/۲۱مواجه شده بود مشمول این تجدید نظر نشد.

    بنا به گزارش گیبز، تجدید نظرهای صورت گرفته بر محصولات ترکیه چندان بر بازار ایالات متحده تاثیر نخواهد داشت.

    مطابق قانون، اداره بازرگانی امریکا می تواند بر اساس درخواست و یا نظرات اشخاص علاقه مند، از قبیل صادرکنندگان یا واردکنندگان، بر روی عوارض گمرکی ایالات متحده امریکا بازبینی های منظم اداری داشته باشد. این تصمیمات تا زمان اتخاذ تجدید نظرهای جدید معتبر و موثر خواهند بود.

    امین بیات

    کارشناس ارشد دانشگاه شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.