سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    در بازار فولاد ایران چه گذشت

    شناسه : 1752 27 خرداد 1396 - 19:49
    در بازار سنگ آهن صادراتی ایران آخرین قیمت سنگ آهن مگنتیت خلوص ۶۰ درصد از  35.4 دلار هر تن فوب بندرعباس  به حدود ۳۴ دلار هر تن فوب رسید. سنگ آهن هماتیت صادراتی ایران نیز با یک دلار افت حدود ۳۰ دلار هر تن فوب می باشد.
     
    پ
    پ
     
    آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت
     
    علیرغم تعطیلی و رکود بازار قیمت شمش صعودی بود. روز سه شنبه سایز ۱۵۰ میلیمتر تا ۱۴۵۰ تومان هم گفته شد که البته معامله ای روی آن صورت نگرفت ولی از روز چهارشنبه تب بازار نشست، شمش خراسان در ۱۴۲۰ تومان پیشنهاد شد ولی به علت بد عهدی های این کارخانه در تحویل، مشتری ها جسارت خرید نداشتند بخصوص که بازار نامشخص بود. در هر حال شمش آخر هفته را محکم تر تمام کرد سایز ۱۵۰ میلیمتر از ۱۴۲۰ تا ۱۴۵۰ تومان هر کیلو و سایز ۱۲۵ میلیمتر از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ تومان بسته شد . علت بالا رفتن قیمت شمش محدودیت عرضه آهن اسفنجی و بازی کردن بعضی تولیدکننده ها با قیمت بود روز چهارشنبه دو محموله آهن اسفنجی به بازار پیشنهاد شد قیمت یک محموله ۷۱۵ تومان و محموله دیگر که بزرگ تر بود در ۷۰۰ تومان نقدی بود با عرضه این دو محموله بازار نشست ولی این روند موقت است در آینده نزدیک عرضه گندله دچار وقفه خواهد شد در نتیجه برای یک دوره کوتاه آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت. رکود در بازار مقاطع و کسادی ماه رمضان اجازه نمیدهد واقعیت عرضه بازار نمود پیدا کند، پس از ماه مبارک رمضان بهتر میشود در مورد بازار گمانه زنی کرد.
     
     
     
    محدودیت عرضه و افزایش قیمت در بازار ورق گرم
     
    ورق گرم ضخامت دو میلیمتر رول روز سه شنبه در انزلی ۲۱۳۰ و در بندر امام ۲۱۰۰ تومان اعلام میشد فروشنده های کمی در بازار بودند قسمت عمده ای از عرضه کنندگان در مسافرت، همین امر باعث محدودیت عرضه و افزایش قیمت در حد ۱۰ تومان برای واردات از انزلی شد.
     
    قیمت ورق های مبارکه ضخامت زیر ۱۵ میلیمتر ثابت بود چون در بازار عملاً  حرکتی نبود. ضخامت های ۱۵ میلیمتر به بالا از طرف کاویان بطور منظم پیشنهاد میشود و همین امر به ثبات بازار این کالا کمک کرده است. اکسین امیدوار است با انتخاب طرف های معاملاتی در قیمت های بازار تاثیرگذار باشد و سهم ببرد ولی رکود بازار و عرضه منظم کاویان این اجازه را تابحال به کارخانه نداده است.
     
     
     
    رکود در بازار ورق سرد
     
    ورق سرد بازار راکدی داشت و قیمت ها تغییر نکرد ولی فروشنده های اصلی دست از فروش کالایشان در مبادی وارداتی کشیدند علت اصلی آن اتفاقاتی بود که در حرم امام ( رحمه اله ) و مجلس شورای اسلامی رخ داد و ربطی به تقاضا نداشت چرا که ممکن بود قیمت ارز تغییر کند بنابراین قیمت کالای وارداتی می بایست تغییر کند.
     
     
     
    بازاری آرام برای ورق گالوانیزه
     
    ورق گالوانیزه با محدودیت عرضه روبروست قیمت بعضی از ضخامت ها تا ۱۰ تومان هر کیلو بالاتر اعلام میشد ولی در کل بازار آرامی داشت.
    منبع: فولاد نیوز
    همایون میراباد

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.