جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    دور جدید تحریمات آمریکا ممکن است ممکن است روی صنعت فولاد روسیه تاثیر بگذارد

    شناسه : 1758 26 خرداد 1396 - 22:54

    دور جدید تحریمات امریکا ممکن است روی صنایع فولاد ومعدن روسیه تاثیر بگذارد.بر اساس سند به تصویب رسیده سنای امریکا، رییس جمهور امریکا حق تحمیل تحریم های منطقه ای بر روی بخشهای کلیدی اقتصادی روسیه را دریافت خواهد کرد

    پ
    پ

     در روز۱۴ ژوئن سنا امریکا به لایحه ی تقویت تحریم ها علیه ایران وهچنین محدودیت هایی در برابر روسیه رای داد.این سند شامل ضوابطی است که اعمال اجرایی موجود توسط دولت قبلی را محفوظ نگه میدارد وقدرت رییس جمهور در برابر لغو کردن تحریم ها علیه روسیه را محدود می کند و زین پس این عمل تنها پس از هماهنگی با کنگره می تواند انجام شود. سناتور مایک کراپو یکی از نویسندگان اصلاحیه توضیح داد:ما به رییس جمهور اجازه می دهیم تا این تحریم ها را در بخش های راه اهن،حمل ونقل،مواد ومعدن اعمال کند.

    با وجود اینکه هنوز اقدامات خاصی معرفی نشده است، صنعت فولاد روسیه ممکن است به طور غیر مستقیم از طریق تحریم های اعمالی بیشتر در بخش های مالی، نفت وگاز تحت تاثیر قرار بگیرد. به ویژه، بر اساس لایحه جدید، امریکا ممکن است در برابر کسانی که کمک مالی یا تامین کردن تجهیزات برای صادرات خطوط لوله به روسیه انجام می دهند تحریماتی را اعمال کند (بیش از ۱ میلیون دلار در یک زمان و بیش از ۵ میلیون دلار در یک سال). این اقدامات ممکن است ساخن نورد استریم ۲ را تحت تاثیر قرار دهد (انتظار میرود که سرمایه گذاران خارجی درگیر بدهی مالی شوند).گرچه شرکت های مهم اروپا (Engie,OMV,shell,uniper,wintershal) تاکنون در پروژه سرمایه گذاری مالی کرده اند.

    اینترفاکس به نقل از الکساندر مدودوف، رییس کمیته مدیریت گازپروم: کمکهای مالی به حساب نورد استریم۲ همچنان ادامه دارد و صرف انجام پروژه می شود. در ماه مارس ۲۰۱۷ گازپروم مناقصه ای برای تامین ۲.۲ میلیون لوله برگزار کرد تا با تامین آن پروژه را از سپتامبر۲۰۱۷ آغاز کنند. بر اساس اطلاعات متال اکسپرت، به ترتیب ۳۳و۲۷ درصد آنها از طریق omk و chelpip تامین می شود و بقیه از طریق Europipe آلمان.

    برای به اجرا در امدن، این لایحه ابتدا باید توسط کنگره امریکا به تصویب برسد و سپس به امضای رییس جمهور برسد. تحریم ها علیه روسیه در سال ۲۰۱۴ اعمال شدند اما بیشتر بر روی بخش های مالی کشور تاثیر گذاشتند و فقط به صورت غیر مستقیم به روی صنعت فولاد تاثیر گذاشتند. مدودوف رییس سورستال به آژانس خبری TASS روسیه گفت: هیچ کمپانی فولادی زیر فشار تحریم ها سقوط نکرده است اما ما احساس می کنیم که تحریم ها به طور غیر مستقیم تاثیر گذاشته است؛ منظورم این است که روی فعالیت سرمایه گذاری کشور تاثیر گذاشته است.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.