سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    واقعیت عرضه بازار نمود پیدا نکرده است

    شناسه : 1818 29 خرداد 1396 - 7:31
    دولت یازدهم اقدامات مفیدی در حوزه معادن انجام داد که از جمله آن می‌توان به موضوع اکتشافات معدنی اشاره کرد اما اتفاقاتی هم افتاد که اگرچه توقع بازتاب خوبی داشت اما نتیجه مطلوبی نداد.
    پ
    پ
    به هرحال ما در بخش فولاد موفق عمل کردیم و در سال قبل تولید فولاد ایران مرز ۱۸ میلیون تن را رد کرد و پیش بینی می‌کنیم که امسال حجم تولید فولاد ۲۰ میلیون تن را نیز رد کند.
     
    البته این احتمال وجود دارد طبق گفته برخی تحلیلگران این حوزه، بازار مصرف داخلی فولاد در سال جاری حتی با کاهش روبرو باشد که این کاهش در حدود همین افزایش حجم تولید یعنی دو میلیون تن خواهد بود، در حالی که در حوزه صادرات نیز پیش بینی هشت میلیون تن صادرات فولاد می‌شود که عملا نسبت به سال قبل دو میلیون تن افزایش خواهد داشت که می‌توانیم بگوییم در سال ۱۳۹۶ آنچه به عنوان افزایش تولید اتفاق می‌افتد، سهم بازار صادراتی ایران می‌شود.
     
    بنابر برنامه‌ریزی انجام شده با توجه به بازارهای صادراتی موجود از دو میلیون تن افزایش صادرات در سال جاری حدود ۱.۴ میلیون تن آن به صورت اسلب و ۶۰۰ هزار تن به صورت بیلت خواهد بود.
     
    عکس جهان حرکت می کنیم!
     
    اتفاقاتی در بازار جهانی در حال وقوع است که از جمله آن کاهش محسوس قیمت سنگ آهن و کاهش قیمت ورق فولادی نسبت به قیمت میلگرد برای اولین بار است و این در حالی است که روند قیمتی در داخل کشور کاملا معکوس است؛ به گونه‌ای که شاهدیم قیمت سنگ آهن افزایش یافته و حتی قیمت ورق نیز در هر کیلو ۷۰۰ تومان از قیمت میلگرد بالاتر است.
     
    ورق سرد بازار راکدی داشت و قیمت ها تغییر نکرد ولی فروشنده های اصلی دست از فروش کالایشان در مبادی وارداتی کشیدند علت اصلی آن اتفاقاتی بود که در حرم امام ( رحمه اله ) و مجلس شورای اسلامی رخ داد و ربطی به تقاضا نداشت چرا که ممکن بود قیمت ارز تغییر کند بنابراین قیمت کالای وارداتی می بایست تغییر کند.
     
    طبق گزارش ها از قیمت بازار درهفته ای که گذشت علیرغم تعطیلی و رکود بازار قیمت شمش صعودی بود. روز سه شنبه سایز ۱۵۰ میلیمتر تا ۱۴۵۰ تومان هم گفته شد که البته معامله ای روی آن صورت نگرفت ولی از روز چهارشنبه شمش خراسان در ۱۴۲۰ تومان پیشنهاد شد ولی به علت بد عهدی های این کارخانه در تحویل، مشتری ها جسارت خرید نداشتند بخصوص که بازار نامشخص بود. در هر حال شمش آخر هفته را محکم تر تمام کرد سایز ۱۵۰ میلیمتر از ۱۴۲۰ تا ۱۴۵۰ تومان هر کیلو و سایز ۱۲۵ میلیمتر از ۱۳۸۰ تا ۱۳۹۰ تومان بسته شد . علت بالا رفتن قیمت شمش محدودیت عرضه آهن اسفنجی و بازی کردن بعضی تولیدکننده ها با قیمت بود روز چهارشنبه دو محموله آهن اسفنجی به بازار پیشنهاد شد قیمت یک محموله ۷۱۵ تومان و محموله دیگر که بزرگ تر بود در ۷۰۰ تومان نقدی بود با عرضه این دو محموله بازار نشست ولی این روند موقت است در آینده نزدیک عرضه گندله دچار وقفه خواهد شد در نتیجه برای یک دوره کوتاه آرامش بازار آهن اسفنجی بهم خواهد ریخت.
     
    رکود در بازار مقاطع و کسادی ماه رمضان اجازه نمیدهد واقعیت عرضه بازار نمود پیدا کند، پس از ماه مبارک رمضان بهتر میشود در مورد بازار نظر داد.
     منبع: فولاد نیوز
    همایون میراباد
     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.