جمعه, ۳۰ شهریور , ۱۴۰۳ 17 ربيع أول 1446 Friday, 20 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    خرداد ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « اردیبهشت   تیر »
     12345
    6789101112
    13141516171819
    20212223242526
    2728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    قیمت قراضه داخلی در ترکیه تغییرات متفاوتی را نشان می دهد

    شناسه : 1864 29 خرداد 1396 - 10:38

    یک منبع خبری در تاریخ دوشنبه ۱۹ ژوئیه به متال بولتن گفت که در این هفته قیمت قراضه های بسته بندی شده داخلی در ترکیه کمی کاهش داشت در حالیکه هزینه های حمل و نقل دریایی قراضه، با افزایش همراه بود.

    پ
    پ

    براورد هفتگی متال بولتن از قیمت قراضه بسته بندی شده داخلی در ترکیه (گرید DKP)، حدود ۲۶۰-۲۸۹ دلار برتن (تحویل به مشتری) بوده است که نسبت به هفته قبل کمی کاهش یافته است. قیمت هفته گذشته حدود ۲۶۰-۲۹۴ دلار برتن بود.

    علیرغم اینکه تعدادی از کارخانه های منطقه ازمیر قیمت خرید قراضه را افزایش دادند، این افت قیمت قراضه ناشی از کاهش ۶ دلاری در قیمت خرید قراضه توسط دو کارخانه فولاد سازی بوده است. کارخانه آسیل کلیک که در ناحیه مرمره و به عنوان یک تولید کننده فولادهای زنگ نزن فعالیت می کند، قیمت خرید قراضه را تا ۲۸۹ دلار برتن کاهش داد. در همین حال کارخانه فولاد کلاکوگل نیز قیمت خرید قراضه خود را تا ۲۶۲ دلار برتن کاهش داد. اما کارخانه های منطقه ازمیر، هفته گذشته قیمت خرید قراضه بسته بندی شده را افزایش دادند.

    IDC تولید کننده فولاد طویل قیمت خرید قراضه را تا ۲۶۹ دلار برتن افزایش داد و بدنبال آن کارخانه فولادسازی ازکان نیز قیمت خرید قراضه را تا ۲۸۳ دلار برتن بالا برد. در پی افزایش قیمت خرید قراضه توسط کارخانه های منطقه ازمیر، قیمت حمل و نقل دریایی قراضه نیز بالا رفت.

    براورد هفتگی متال بولتن از قیمت قراضه ذوبی داخلی بدست آمده از کشتی های شکسته در ترکیه، حدود ۲۷۸-۲۸۰ دلار برتن (تحویل به مشتری) بود که نسبت به هفته قبل کمی افزایش داشته است. قیمت هفته گذشته حدود ۲۷۷-۲۷۸ دلار برتن بود. کارخانه های IDC و هاباس، قراضه کشتی را با قیمت ۲۸۰ دلار برتن خریداری کردند در حالی که قیمت خرید این محصول برای کارخانه های ازکان و اگ کلیک ۲۷۸ دلار برتن بود. کارخانه آلی آگا در بندر ازمیر از ابتدای امسال ۸۲ کشتی را با اوراق کرده است که مطابق اعلام انجمن بازیافت کشتی گمیساندر، وزنی حدود ۲۷۶۰۰۰ تن داشته اند.

    امین بیات

    کارشناس ارشد دانشگاه شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.