سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۳۹۸
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    قیمت ثابت تختال برزیل با وجود بهبود تقاضا از جانب آمریکا

    شناسه : 19055 09 شهریور 1398 - 7:01

    با توجه به اطلاعات منتشر شده از معاملات جدید با ایالات متحده که در سطوح بالای قیمتی بوده است؛ قیمت تختال صادراتی برزیل در این هفته ثابت بود.

    ارزیابی هفتگی قیمت برای تختال صادراتی برزیل در محدوده ۴۲۵ تا ۴۳۵ دلار در هر تن فوب بود که نسبت به هفته گذشته تغییری نکرده است. قیمت های ارائه شده

    پ
    پ

    از ۴۳۰ دلار در هر تن فوب آغاز شدند، اما گفته شد که قابل مذاکره نبوده است. برخی معتقد بودند معاملات حتی زیر ۴۲۵ دلار در هر تن فوب نیز می تواند انجام شود، اما چنین رزروی صورت نگرفته است و افزایش تقاضا از سوی ایالات متحده باعث شد تا فروشندگان خوش بین تر باشند.

    حداقل یک معامله در محدوده ارزیابی برای محموله های ماه اکتبر در این هفته در ایالات متحده انجام شد. معامله دیگری نیز با قیمت ۴۵۰ دلار در هر تن فوب گزارش شد، اما نمی توان آن را تایید کرد. از اواخر هفته گذشته، تختال برزیل در جنوب شرق آسیا، جایی که قیمت های وارداتی به ۴۲۵ دلار در هر تن CFR می رسد؛ معامله شد. به گفته چندین فعال بازار، این سطح قیمتی معتبر نیست، زیرا پایین تر از هزینه های تولید است. شرکت های برزیلی قادر به فروش با چنین هزینه های کمی نیستند.

    *** نقش سهمیه های وارداتی به آمریکا

    برخی از منابع مطلع در بازار به دلیل محدودیت های ناشی از سهمیه تعیین شده برای واردات فولاد از برزیل پس از تحقیقات بخش ۲۳۲، نسبت به پتانسیل بالقوه بازار آمریکا اطمینان نداشتند. ایالات متحده در ماه ژوئیه در مجموع ۱.۰۶ میلیون تن تختال، شمشال و بلوم از سایر کشورها وارد کرد. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته به شدت کاهش داشته است. بخش عمده ای از محصولات فولادی میانی وارداتی به ایالات متحده در ماه ژوئیه ۸۳۸۸۰۵ تن بوده است که ۷۸.۹ درصد از آن از برزیل وارد شده است.

    با توجه به اینکه برزیل با سهمیه بندی واردات موافقت کرد، اما داده ها درخواست بیشتری را برای واردات از برزیل نشان می دهد. برای محصولات فولادی میانی شامل تختال، سهمیه سالانه ۳.۵۰  میلیون تن در سال است. براساس این سیستم سهمیه، حجم های وارداتی نمی توانند بیش از ۳۰ درصد از حد مجاز سالانه فراتر روند. حجم هایی که اجازه ورود به آمریکا را ندارند، هم اکنون در مناطق تجاری آزاد در این کشور در حال انبار شدن هستند. در سه ماهه چهارم، احتمالا شاهد پر شدن رزروها در ساعات اولیه ۱ اکتبر خواهیم بود. این سهمیه برای سه ماهه اول سال ۲۰۲۰ و ماه ژانویه محدود خواهد بود.

    منبع: متال بولتن

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.