سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    شهریور ۱۳۹۸
    ش ی د س چ پ ج
    « مرداد   مهر »
     1
    2345678
    9101112131415
    16171819202122
    23242526272829
    3031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش قیمت چدن صادراتی برزیل با تضعیف بازار قراضه

    شناسه : 19093 10 شهریور 1398 - 5:26

    در هفته ای که گذشت، با توجه به تمایل کم خریداران به خرید در بازار قراضه، قیمت چدن صادراتی برزیل کاهش یافت.

    ارزیابی هفتگی قیمت برای چدن صادراتی برزیل در محدوده ۳۱۰ تا ۳۲۰ دلار در هر تن فوب بود که نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. برخی از منابع مطلع از جانب خریداران قیمت مورد قبول را ۳۰۵

    پ
    پ

    تا ۳۱۰ دلار در هر تن فوب تخمین زدند. این کاهش از آخرین قیمت معاملات است که به دلیل ضعیف بودن بازار جهانی قراضه به محدوده ۳۲۵ تا ۳۲۷ دلار در هر تن فوب رسیده است.

    تامین کنندگان حاضر نیستند که محصول خود را کمتر از ۳۲۰ دلار در هر تن فوب بفروشند. تامین کنندگان در برابر کاهش قیمت ها زیاد مقاومت نمی کنند، زیرا طی سه الی چهار هفته محصولاتشان را به فروش می رسانند و فرصت کمی برای انتظار دارند. در هفته آینده، هنگامی که قیمت قراضه در ایالات متحده شفاف سازی شود، فعالیت بازار هم دوباره رونق خواهد گرفت.

    *** ارزیابی قیمت ها

    در ماه اوت، قیمت قراضه شیکاگو ۲۰ دلار در هر تن برای اولین بار از ماه مارس تاکنون افزایش یافت. اما در ماه سپتامبر به دلیل پایین بودن قیمت صادرات و کاهش قیمت محصولات نهایی فولادی و هم چنین چشم انداز ضعیف اقتصادی، انتظار می رود بازار به سطح ماه ژوئیه برگردد. ارزیابی هفتگی قیمت برای چدن صادراتی بندر پونتا برزیل در محدوده ۳۳۷ تا ۳۴۷ دلار در هر تن فوب بود که در مقایسه با هفته گذشته و با توجه به اینکه آمریکا تنها بازار صادراتی این محصول است؛ کاهش یافته است.

    ارزیابی قیمت برای چدن وارداتی به خلیج مکزیک و آمریکا در محدوده ۳۵۰ تا ۳۶۰ دلار در هر تن CFR بود که نسبت به هفته گذشته کاهش داشته است. انتظار می رود قیمت چدن در اثر بد بینی در بازار داخلی قراضه و افزایش قیمت ورق گرم که برای تولید آن در کوره های قوس الکتریکی تولید فولاد به چدن نیاز است؛ تحت فشار قرار بگیرد.

    منبع: متال بولتن

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.