سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ساخت دستگاه های کالیبراسیون پروورهای لوله ای نفت در شاهرود

    شناسه : 1941 01 تیر 1396 - 5:57

    کارشناسان شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق با تغییر کاربری و باز طراحی پروور ۱۰ اینچ و ساخت پکیج پرتال مسترپروور –میتر برای خودکفایی این شرکت اقدام کردند .

    پ
    پ

    به گزارش مرکز فولاد ایرانیان و به نقل از ایرنا ، مدیر شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت منطقه شمال شرق کشور مستقر در شاهرود گفت : کالیبراسیون پروورهای لوله ای مستقر در مراکز انتقال نفت پیش از این با استفاده از تکنولوژی های خارجی انجام می شد اما با پشتکار کارشناسان واحد ابزار دقیق منطقه شمال شرق ، نمونه داخلی این دستگاه ساخته شده و هم اکنون برای انجام کالیبراسیون پروورهای لوله ای مراکز انتقال نفت، استفاده می شود .
    قاسم عرب یارمحمدی افزود: یکی از مهمترین ویژگی های این دستگاه قابل استفاده بودن برای اندازه های مختلف در بازه سایز ۱۰ اینچ تا ۳۰ اینچ است.
    عرب یارمحمدی اضافه کرد: استفاده از مکانیزم شیر چهار راهه با حداقل زمان تغییر وضعیت، سهولت جابجایی در مراکز مورد استفاده با توجه به ابعاد کم و قابلیت پرتابل بودن از دیگر مزیت های این دستگاه است.
    وی با اشاره به اینکه زمان کالیبراسیون در این روش به حداقل خواهد رسید؛ خاطر نشان کرد: پیش از این کالیبراسیون با روش واتردراور انجام می شد که زمان بیشتری نیاز داشت.
    وی تصریح کرد: امکان اتصال سریع و استفاده از نفت گاز(گازوئیل) برای کالیبراسیون و نیاز نداشتن به شستشو پرووهای فرآورده از دیگر مولفه هایی است که این دستگاه را نسبت به نمونه خارجی آن متمایز می کند.
    پیش از این هم به همت متخصصان واحد ابزار دقیق منطقه شمال شرق و همکاری واحد مهندسی عملیات و بررسی بهره برداری شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران، دستگاه “پکیج تست آب پروور” در شاهرود ساخته و این شرکت با ساخت این پکیج، در کالیبراسیون لاین پرووینگ میترینگ مراکز انتقال نفت نیز به خود کفایی رسیده بود.
    شرکت خطوط لوله و مخابرات نفت ایران برای میترینگ (اندازه گیری میزان دقیق انواع فرآورده های تحویلی به شرکت پخش ملی فرآورده های نفتی) همواره به دستگاه ها و روش هایی نیاز دارد که تشخیص صحت عملکرد خود این دستگاه ها نیازمند کالیبراسیون است.

    منبع: ایرنا

    فرزانه سادات تیموری

    دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.