چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    شرکت فولاد کاوه جنوب کیش، به دلیل شرایط ضعیف حاکم بر بازار، برنامه زمان بندی گسترش ظرفیت خود را تغییر داد

    شناسه : 2016 01 تیر 1396 - 12:11

    شرکت ایرانی فولاد کاوه جنوب کیش، به دلیل مشکلات مالی و همین طور تاخیرهای بوجود آمده در بخش ساخت و ساز، راه اندازی فاز دوم پروژه توسعه خود در بندرعباس را به تعویق انداخت.

    پ
    پ

    علاوه براین، فعالیت کارخانه نیز متاثر از افت فاحش در میزان تقاضای داخلی شمش، و وجود رقابت زیاد در عرصه صادرات بوده است. به هر حال این تولید کننده در تلاش است تا در آینده موقعیت بازارهای خود را تقویت کند.

    شرکت فولاد کاوه جنوب کیش تصمیم گرفت که راه اندازی فاز دوم طرح توسعه خود را که شامل واحد ذوبی با ظرفیت ۱/۲ میلیون تن در سال است را به تعویق بیندازد. در ابتدا قرار بر این بود که این پروژه تا پایان سال ۲۰۱۷ به بهره برداری برسد، اما با شرایط فعلی فعالان بازار تخمین میزنند که اتمام پروژه دو سال زمان خواهد برد. نماینده شرکت به خبرنگار متال اکسپورت گفت که “فکر نمیکنم بتوانیم پروژه را در زمان تعیین شده به اتمام برسانیم، چرا که در این زمینه مشکلات مالی وجود دارد. در کارهای عمرانی و ساخت و ساز هم از برنامه عقب هستیم. اگر منابع مالی کافی در اختیار داشتیم می توانستیم پروژه را با سرعت کافی به اتمام برسانیم”

    لازم به ذکر است که در شرایط پرچالش فعلی، بازار مصرف هم از طرح توسعه شرکت فولاد کاوه جنوب کیش حمایت کافی را نمی کند و فروش مناسبی وجود ندارد. به طوریکه ظرفیت فعلی کارخانه نیز به طور کامل استفاده نمی شود. یک منبع خبری از کارخانه به ما گفت که “در حال حاضر سطح تولید تقریبا ۷۰% ظرفیت اسمی کارخانه است. اگر شرایط کلی بازار و به طور مشخص وضعیت صادرات بهبود پیدا کند آنگاه احتمالا شرکت تکمیل طرح توسعه خود را تسریع می کند “

    شرکت فولاد کاوه جنوب کیش در حال حاضر با ظرفیت اسمی سالانه حدود ۲ میلیون تن فولاد و ۱/۲ میلیون تن شمش فعالیت می کند. محصولات نیمه تمام شده کارخانه علاوه بر بازار های داخلی در بازار های صادرات نیز عرضه می شوند

    امین بیات

    کارشناس ارشد دانشگاه شریف

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.