چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    آغاز به کار ‌نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی در شادگان

    شناسه : 2091 03 تیر 1396 - 11:29

    نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در جهان با حضور کرباسیان معاون وزیر صنعت و رئیس هیئت عامل سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران راه‌اندازی شد.

    پ
    پ

    فاز اول بزرگترین طرح توسعه فولاد خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی احیا مستقیم برای نخستین بار در جهان وارد مدار تولید و افتتاح شد.

    نخستین مرحله از راه اندازی گرم کارخانه فولاد شادگان با روشن شدن مشعل‌های ریفرمر اولین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی (پرد pered) امروز کلید خورد.

    این کارخانه در فاز اول ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی و یک میلیون تن ظرفیت فولاسازی دار و در فازهای بعدی در افق ۱۴۰۴ زیرساخت لازم برای افزایش ظرفیت تا ۴ میلیون تن شمش فولاد را دارا خواهد بود.

    موقعیت این کارخانه۳۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان شادگان و در مساحت ۲۶۰ هکتار واقع شده که ۱۶۸ نفر کل کارکنان فعلی این کارخانه است همچنین برای ۲۵۰ نفر در مرحله اول و ۴۰۰ نفر در مرحله دوم اشتغالزایی مستقیم و نیز برای ۴ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

    میزان سرمایه‌گذاری تاکنون حدود ۸۶۰۰ میلیارد ریال که بالغ بر ۱۱۶ میلیون یورو آن در بخش ارزی بوده است. طرح فولا شادگان یکی از هشت طرح مطالعات جامع فولاد کشور است.

    در سال ۸۲ مطالعات اولیه و نیز در سال ۸۵ پروژه تحت نظارت شرکت ملی فولاد ایران آغاز شد همچنین در سال ۹۲ واگذاری ۶۵ درصد سهام طرح به فولا خوزستان صورت گرفته شد که در ادامه کار امسال راه اندازی بخش احیا مستقیم با تکنولوژی ایرانی «پرد» انجام شد. شرکت صنعت فولاد شادگان دو واحد اصلی احیا مستقیم و فولاد سازی به همراه واحدهای جنبی است.

    مشعل ریفرمر نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی روشن شد

    مشعل‌های ریفرمر نخستین کارخانه تولید آهن اسفنجی به روش ایرانی در شادگان با حضور معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت روشن شد.

    باتوجه به برنامه‌ریزی‌های انجام شده امروز مشعل‌های فرعی روشن و پس از ۱۵ روز مشعل اصلی روشن می‌شود. با روشن شدن این مشعل روند تولید آهن اسفنجی که در فاز نخست ۸۰۰ هزار تن تعریف شده شروع خواهد شد.

    فاز اول بزرگ‌ترین طرح توسعه فولا خوزستان در شادگان با فناوری ایرانی احیا مستقیم برای نخستین بار در جهان وارد مدار تولید و افتتاح شد.

    این کارخانه در فاز اول ۸۰۰ هزار تن ظرفیت تولید آهن اسفنجی و یک میلیون تن ظرفیت فولاد سازی دارد و در فازهای بعدی در افق ۱۴۰۴ زیرساخت لازم برای افزایش ظرفیت ۴ میلیون تن شمش فولا را دارا خواهد بود.

    این کارخانه در ۳۵ کیلومتری شمال غرب شهرستان شادگان واقع شده و در مساحت ۲۶۰ هکتار قرار گرفته که ۱۶۸ نفر کل کارکنان فعلی این کارخانه هستند و برای ۲۵۰ نفر در مرحله نخست و ۴۰۰ نفر در مرحله دوم اشتغالزایی مستقیم و ۴ هزار نفر اشتغالزایی غیرمستقیم داشته است.

    منبع: تسنیم

    فرزانه سادات تیموری

    دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.