سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تولیدات حداقل بود، نوسانات حداکثر

    شناسه : 2098 04 تیر 1396 - 12:00

    هفته گذشته قیمت بیلت صعودی بود. بعلاوه اینکه با کاهش تقاضای بیلت، روند پر شتاب قیمت بیلت در طول هفته گذشته ادامه داشت.

    پ
    پ

    افزایش قیمت در برخی سایزهای بیلت به دلیل محدودیت عرضه آهن اسفنجی بود قیمت آهن اسفنجی در طول هفته گذشته از مرز ۷۴۰ تومان گذشت و علت آن محدودیت شدید عرضه آهن اسفنجی از طرف عرضه کنندگان بوده است، که آن هم دو دلیل اصلی دارد اول اینکه تولیدکنندگان آهن اسفنجی صادرات این کالا را ارجح دانسته اند و دومین مورد موثر گرمای شدید است که سبب شده حجم تولید پایین بیاید.

    در هفته گذشته در قیمت ۷۱۵ و ۷۲۰ تومان هم پیشنهاد معامله بود البته حجم این محموله ها بسیار پایین بود و نمی توانست نقشی در روند بازار داشته باشد اما از آنجا که قیمت شمش به اوج خود رسیده بود و تقاضای مقاطع به دلیل این جهش به حداقل خود رسیده بود ، روند قیمت شمش متوقف شد.

    روز چهارشنبه هفته گذشته ذوب آهن اصفهان ۸۲ هزار تن محصول خود را در بورس فروخت در نتیجه بازار مقاطع آرام شد که همین امر به ثبات قیمت شمش کمک کرد. در این بین زمزمه هایی درخصوص تعطیلی موقت چادرملو برای سرویس مطرح است. از آنجا که این مجموعه عرضه کننده اصلی گندله به کارخانجات تولید آهن اسفنجی است احتمالاً در هفته های آینده شاهد نوسان های دیگری در بازار خواهیم بود. گفته می شود که کارخانجات دیگری که تولید آنها آهن اسفنجی است تا پایان امسال به تولید خواهند رسید و ظرفیت تولید آهن اسفنجی به ۲۵ میلیون تن افزایش خواهد یافت که در حال حاضر حدود ۱۷ میلیون تن است .

    متوسط قیمت میلگرد تا آخر هفته گذشته رشد را تجربه کرد. از ظهر روز شنبه نوسان قیمت ها شروع شد.

    نکته قابل توجه این است که حداقل قیمت سبد مخلوط ذوب اهن که در برگیرنده میله گرد ، ناودانی و تیراهن است هر کیلو ۱۶۰۰۰ ریال پایه بود در واقع در هفته های آینده باید شاهد افزایش قیمت محصولات ذوب آهن تا پایه ۱۷۴۵۰ ریال هر کیلو تمام شده باشیم این معامله روند صعودی قیمت مقاطع را تثبیت کرد.

    در هفته گذشته کارخانه نیشابور حداقل افزایش قیمت را داشت. اکثر دست اندرکاران متعجب از سیاست این کارخانه بودند نباید فراموش کرد که نیشابور خودش شمش را تولید می کند. ثبات نسبی قیمت کالاهای این کارخانه و ذوب آهن اصفهان ناشی از آن است که این دو کارخانه خودکفا در تامین مواد اولیه هستند به همین علت در تنش قیمت شمش قرار نگرفتند در حالیکه کارخانه های دیگر نیازمند تامین شمش هستند، با تغییر قیمت شمش آنها هم مجبور به تغییر قیمت کالای خود هستند. نکته ای که در این بین قابل توجه است حجم موجودی مواد اولیه تولیدکنندگان مقاطع است با توجه به رکود طولانی مدت بازار و روشن نبودن چشم انداز سه ماهه آینده، همه کارخانه ها موجودی مواد اولیه خود را به حداقل رسانده اند، در مورد بعضی واحدها این موجودی برای تولید سه روز می باشد.

    این بار نوسان عرضه مواد اولیه شمش فراگیر بود و به همین علت با شتاب زیاد صورت گرفت.

    ورق گرم از اول هفته روند صعودی داشت. علت اصلی تغییر قیمت این کالا محدودیت عرضه از طرف ام ام ک بود ضمن آنکه محصول کارخانه گیلان و اهواز هم کمتر در بازار پیشنهاد شد ولی تقاضا محدود بود.

    ورق سرد در میانه هفته با افزایش هر کیلو ۲۰۰ ریال برای بعضی از ضخامت ها روبرو شد علت این امر شایعات مبنی بر محدودیت ها برای ترخیص کالا بود ولی بازار آنچنان بی رمق است که این شایعات بر آن تاثیری ندارد.

    در این بین ورق گالوانیزه بازار آرامی داشت و تغییری در قیمت ها مشاهده نشد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.