سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ذوب آهن با روش‌های نوین و مکانیزاسیون، ایمنی در کار را ارتقاء داد

    شناسه : 2140 05 تیر 1396 - 14:56
    فولادنیوز: ایمنی در کار موضوعی است که باید در بخش معدن و صنایع معدنی به آن توجه شود زیرا در صورت نداشتن محیط امن ضمن به خطر افتادن سلامت نیروهای انسانی، میزان بهره‌وری نیز کاهش خواهد یافت.
    پ
    پ
     
     در این میان صنایع معدنی همچون فولادسازی از شرایط ویژه کاری برخوردار است. استفاده از تجهیزات کارآمد و بکارگیری روش‌های نوین برای تولید می‌تواند میزان خطرات احتمالی در هنگام کار را کاهش دهد. در این راستا ذوب آهن اصفهان با بهره گیری از روش‌های نوین و مکانیزه کردن کارها ایمنی در کار را ارتقاء داده است .
     
    مدیرعامل ذوب‌آهن اصفهان در خصوص اقدامات این شرکت برای افزایش ایمنی در کار اظهار کرد: صنعت فولاد خطرهای بسیاری دارد زیرا با ذوب، فولاد مذاب، پاتیل مذاب، حرارت و… روبه‌روست اما اعتقاد دینی ما بر این است که باید ایمنی را به حدی برسانیم که امکان رخداد حادثه صفر شود.
     
    مهندس احمد صادقی با بیان اینکه پذیرش بروز حادثه برای این مجموعه غیرممکن است در ادامه گفت: از اداره کار اصفهان درخواست همکاری و کمک کردیم. آنها نیز  ما را برای ایمن‌سازی مجموعه یاری کردند. به این ترتیب پس از بازدید از مجموعه، تمام نقاطی که احتمال خطر در آن وجود داشت را شناسایی کردند و درصدد رفع آن برآمدیم. با این حال ما بازهم قانع نشدیم و دوباره از کارشناسان این اداره دعوت کردیم تا شناسایی نقاط ناامن را با دقت بیشتری انجام دهند و ما با رفع آن از بروز مشکل در مجموعه ذوب‌آهن جلوگیری کنیم.
     
    وی درباره اینکه آیا برای روزآمد کردن تجهیزات این کارخانه و استفاده از دانش فنی نوین با شرکت‌های خارجی وارد مذاکره شدند اظهار کرد: در این زمینه با بسیاری از کشورها وارد مذاکره شدیم که می‌توان به ژاپن اشاره کرد. درحال‌حاضر با شرکت نیپون استیل و شرکت‌هایی از کشورهای اتریش، هند، روسیه و چین – که هرکدام از آنها در بروز کردن صنعت فولاد در تمامی زمینه‌ها از جمله کاهش خطرهای انسانی تخصص دارند – وارد همکاری شده‌ایم تا بتوانیم فعالیت کارخانه را اقتصادی کنیم.
     
    وی ادامه داد: انجام مدل‌سازی در کارخانه‌ها و جایگزین کردن دستگاه‌های مکانیزه برای کارها به جای انجام عملیات به شکل دستی که از سوی نیروی انسانی اجرا می‌شود، از اقداماتی است که می‌تواند ضمن افزایش بهره‌وری واحدهای فولادی از بروز خطر در هنگام کار نیز جلوگیری کند. مهندس صادقی مثالی در این زمینه مطرح کرد و گفت: به طور نمونه، اکنون در ذوب‌آهن اصفهان یک کارگر به شکل دستی از پاتیل، مواد مذاب نمونه را برای آزمایشگاه می‌برد. این در حالی است که در سال ۷۲ یک ربات به کارخانه ذوب‌آهن آورده و نصب کردیم که با استفاده از آن نمونه‌برداری از پاتیل مذاب انجام می‌شد اما با تغییر در مدیریت دوباره این ربات کنار گذاشته شد و کارگران به شکل دستی و سنتی نمونه‌برداری از پاتیل مذاب را انجام می‌دهند. از این‌رو دوباره در برنامه‌های خود استفاده از ربات و تجهیزات روز را برای ذوب‌آهن اصفهان در نظر گرفته‌ایم تا میزان خطرات ناشی از کار کاهش یابد.
    منبع: فولاد نیوز
    همایون میراباد

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.