چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش هزینه های تولید ذوب آهن اصفهان در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴‏

    شناسه : 2141 05 تیر 1396 - 15:06
    معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان از کاهش هزینه های تولید این شرکت در سال ۹۵ نسبت به سال ۹۴ خبر داد که این مهم با وجود افزایش قیمت مواد اولیه خصوصاً زغال سنگ،  افزایشات سنواتی هزینه های دستمزد و افزایش هزینه های سربار از جمله قیمت منابع انرژی حاصل شده است .
    پ
    پ
     
     سعید امید قائمی افزود: بر مبنای اطلاعات استخراج شده از بهای تمام شده محصولات ذوب آهن، هزینه‌های مواد مصرفی حدود ۱ درصد کاهش داشته است که این امر عمدتا ناشی از کاهش کک مصرفی در کوره بلندها و همچنین تغییر در ترکیب مواد اولیه بخش آگلومراسیون و کاهش مصرف کنسانتره می باشد. ضمن اینکه با وجود افزایش ۱۴ درصدی حقوق و دستمزد پرسنل بر اساس مصوبه شورای عالی کار در سال ۹۵، کل هزینه های دستمزد تولید شرکت در سال مذکور حدود ۴ درصد افزایش داشته است، که این کاهش هزینه ها عمدتا ناشی از  بازنشستگی تعدادی از پرسنل و همچنین سایر اقدامات صورت گرفته در این حوزه می باشد.
     
    معاون مالی و اقتصادی ذوب آهن اصفهان میزان کاهش هزینه های سربار را حدود ۳۸ درصد عنوان نمود و اظهار داشت : این امر عمدتا ناشی از کاهش هزینه های تعمیرات و نگهداری و همچنین مصارف انباری و افزایش پروژه های سرمایه ای است که توسط ذوب آهن انجام شده است .
     
    وی تصریح کرد : با عنایت به کاهش های صورت گرفته در هزینه های یاد شده، هزینه های تولید آگلومره حدود ۱۳ درصد و هزینه تولید فولاد مذاب بیش از ۴ درصد و همچنین  هزینه تولید شمش و محصولات اصلی نوردی حدود ۳ درصد کاهش داشته است.
     
     
     
    محاسبه بهای تمام شده
     
    شایان ذکر است محاسبه بهای تمام ‌شده محصولات یک واحد تولیدی به وسیله تکنیک هایی صورت می‌گیرد که اصطلاحا “حسابداری بهای تمام ‌شده نام دارد.
     
    با وجود اینکه نتیجه نهایی کار حسابداران در این زمینه، محاسبه بهای تمام ‌شده محصولات یا خدمات یک موسسه است، ولی در جریان انجام این کار، اطلاعات بسیار ارزنده‌ای در ارتباط با نوع هزینه‌ها، محل وقوع آنها و دلیل افزایش و یا کاهش بهای تمام ‌شده محصولات یا خدمات به مدیریت ارائه می‌گردد، که برای انجام مدیریت هزینه‌ها و درآمدها کمک شایانی می‌نماید.
     
    در شرکت سهامی ذوب آهن اصفهان نیز این مهم توسط اداره بهای تمام شده و با استفاده از امکانات سیستم ERP صورت می‌پذیرد، که بخش اعظم اطلاعات مقداری مورد نیاز توسط همکاران گرامی در مدیریت مهندسی صنایع و سایر مدیریت های شرکت فراهم می‌شود، و اطلاعات ریالی مورد نیاز نیز از دفاتر قانونی شرکت استخراج می گردد، که حاصل این اقدامات منجر به تهیه ماتریس هزینه ها، شامل بیش از ۲۱۰ مرکز هزینه و قیمت گذاری بیش از ۶۰ نوع محصول نهایی و حدود ۲۰۰ محصول میانی، خدماتی، و منابع نیرویی گردیده است. کلیه این اطلاعات به همراه ضرایب و فرمول های محاسباتی در دفاتر شرکت ثبت و قابل ردیابی در سنوات آتی می باشد.
      
    منبع: فولاد نیوز
    همایون میراباد

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.