چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    پیش بینی می شود بیش از شش میلیون تن انواع فولاد صادر کنیم

    شناسه : 2293 10 تیر 1396 - 14:02

    مهندس محمدرضا نعمت زاده، وزیر صنعت معدن و تجارت با اشاره به اینکه امسال ۳۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای طرح رونق تولید پیش بینی شده اظهار کرد:امسال علاوه بر حمایت از طرح های صنعتی حمایت از اصناف و نوسازی صنایع هم در برنامه ها وجود دارد و به همین دلیل میزان اعتبار تسهیلات افزایش یافته است.

    پ
    پ

    افزایش اشتغال شرط دریافت وام رونق تولید

    وزیر صنعت معدن و تجارت شرط بهره مندی صنایع از تسهیلات امسال را افزایش اشتغال در واحدهای صنعتی دانست و اظهار امیدواری کرد شرایط مطلوبی در زمینه اشتغال در کشور با این طرح به وجود بیاید.

    مهندس نعمت زاده تاکید کرد:در زمینه طرح رونق تولید اجرا شده در سال گذشته تاکنون ۶۸۰۰ واحد تولیدی که از این تسهیلات استفاده گرده اند مورد بازرسی قرار گرفته اند که از این تعداد ۲۴۰۰ واحد افزایش اشتغال و ۴۲۰۰ واحد تثبیت اشتغال داشته اند.

    به گفته وی با اجرای طرح رونق تولید ۱۱ هزاز شغل جدید در واحدهای بررسی شده کشور ایجاد شده است.

    دولت یازدهم بخش خصوصی را وارد طرح ها کرد

    مهندس نعمت زاده در نشست خبری به مناسبت گرامیداشت دهم تیر روز ملی صنعت و معدن عنوان کرد: در دوران فعالیت دولت یازدهم، طرح های نیمه تمام و پروژه های متوقف شده، از سر گرفته شدند. قریب به ۲۰ هزار طرح صنعتی و معدنی به بهره برداری رسیدند. ایجاد ۳۰۰ هزار موقعیت شغلی مستقیم از دیگر دستاوردها در حوزه صنعت و معدن است.

    وی ادامه داد: ۷۰ هزار میلیارد تومان در حوزه صنعت و معدن سرمایه گذاری شد. طی سال گذشته طرح رونق تولید با هدف حمایت از صنایع کوچک و متوسط مورد توجه قرار گرفت؛ که طی آن ۲۵ هزار واحد صنعتی، معدنی و کشاورزی از تسهیلات بانکی استفاده کردند.

    وزیر صنعت،معدن و تجارت در روز ملی صنعت و معدن اعلام کرد: ۷ طرح ۸۰۰ هزار تنی فولاد به خاطر مشکلات مالی و عدم تخصیص فاینانس مورد نیاز در دولت قبل راکد شده بودند.

    نعمت زاده اضافه کرد: دولت یازدهم بخش خصوصی را وارد این طرح ها کرد و حدود دو میلیارد یورو ال سی برای این هفت طرح گشایش یافت. پروژه فولاد شادگان تکمیل شد و فولاد نی ریز و میانه در حال راه اندازی هستند که در سال جاری به صورت رسمی افتتاح می شوند .

    وی افزود: دو طرح گندله سازی فولاد مبارکه و سنگان با ظرفیت پنج میلیون تن بزودی راه اندازی می شوند. در ابتدای دولت یازدهم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تن صادرات انواع فولاد داشتیم که این رقم در سال گذشته به چهار میلیون و ۸۰۰ هزار تن رسید.

    نعمت زاده در آخر درخصوص صادرات فولاد افزود: امسال پیش بینی می شود بیش از شش میلیون تن انواع فولاد صادر کنیم.

     

     

    منبع: اقتصاد آنلاین

    بهروز یحیی شیبانی-آرتان پرس

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.