سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تولید گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبی ۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت

    شناسه : 2317 11 تیر 1396 - 12:10

     سرپرست فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: ظرفیت تولید گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبی روزانه ۷۸ میلیون متر مکعب طراحی شده که در روزهای زمستان سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب به تولید ۸۳ میلیون متر مکعب در روز دست یافت.

    پ
    پ

    به گزارش خبرگزاری تسنیم از عسلویه، محمد مهدی هاشمی ظهر امروز در نشست روند اجرای طرح‌های فاز ۱۲ پارس جنوبی با بیان اینکه  اجراء و راه‌اندازی فازهای پارس جنوبی نشان از توانمندی صنعت‌گران  ایران اسلامی است اظهار داشت: اقتدار توانمندی متخصصان صنعت و وزارت نفت در اجرایی شدن فازهای مختلف پارس جنوبی متبلور شد و صلابت ایران در این عرصه نشان داد.

    وی با بیان اینکه فاز ۱۲ پارس جنوبی، بزرگترین پروژه‌ توسعه‌ای پارس جنوبی از نظر حجم کار و  میزان سرمایه‌گذاری و تولید محسوب می‌شود خاطر نشان کرد:  ظرفیت تولید گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبی روزانه ۷۸ میلیون متر مکعب طراحی شده که در روزهای زمستان سال گذشته با برنامه‌ریزی مناسب به تولید ۸۳ میلیون متر مکعب در روز دست یافت.

    سرپرست فاز ۱۲ پارس جنوبی تولید، ۱۲۰ هزار بشکه میعانات گازی و ۷۵۰ تن گوگرد برای صادرات را از دیگر ظرفیت‌های فاز ۱۲ پارس جنوبی دانست و خاطر نشان کرد: سال قبل از فاز ۱۲ پارس جنوبی ۱۹ میلیارد متر مکعب گاز و ۲۶ میلیون بشکه میعانات گازی تولید شد.

    هاشمی با بیان اینکه  سال گذشته نزدیک به ۲۵ میلیارد متر مکعب گاز طبیعی از فاز ۱۲ پارس جنوبی به شبکه سراسری تزریق شد گفت: در این بازه زمانی ۱۹ میلیارد و ۸۶۵ میلیون متر مکعب گاز از مخزن مشترک و دریافت ۵ میلیارد و ۶۱۴ میلیون متر مکعب گاز از فازهای ۶، ۷ و ۸ پارس جنوبی به به شبکه سراسری تزریق شده است.

    وی با بیان اینکه  در فاز ۱۲ پارس جنوبی پارسال بیش ۲۶ میلیون و ۳۳ هزار بشکه میعانات گازی تولید شد خاطر نشان کرد:  این میزان میعانات گازی به کشورهای مورد درخواست صادر شده است.

    سرپرست فاز ۱۲ پارس جنوبی با اشاره به تولید دیگر محصولات در این فاز گازی تصریح کرد:  حدود ۱۰۰ هزار تن گوگرد در فاز ۱۲ پارس جنوبی سال قبل تولید و به مبادی مصرف ارسال شد.

    هاشمی با اشاره به نقش مهم این فاز گازی در تولیدات ناخالص ملی گفت: ارزش مجموع محصولات تولیدی فاز ۱۲ پارس جنوبی حدود ۵ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است.

    منبع:  تسنیم

    فرزانه سادات تیموری

    دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.