کارخانه های هند و پاکستان به بازارهای قراضه برگشته و محموله هایی را از ایالات متحده آمریکا رزرو کرده اند.
فولادسازان هند و پاکستان خرید قراضه وارداتی کانتینر شده در هفته های اخیر افزایش دادند، با توجه به اینکه محدودیت های مربوط به Covid-19 کاهش یافته و عملیات فولادسازی در هر دو کشور افزایش یافته است.
علاوه بر این، کارخانه های بنگلادشی در پی تعطیلی طولانی مدت در عید سعید فطر و سطح موجودی بالا، به بازار برگشته اند.
منابع گفتند که رزرو قراضه ایالات متحده با توجه به نرخ پایین حمل و نقل و پیش بینی افزایش قیمت واردات قراضه در آسیای جنوبی، طی چند هفته آینده صورت می گیرد.
یک تولید کننده فولاد در هند محموله ای شامل ۱۰،۰۰۰ تن قراضه ۱&2 (80:20) و ۲۰،۰۰۰ تن قراضه بریده شده از سواحل غربی آمریکا با قیمت متوسط ۲۸۰ دلار در هر تن سی اف آر رزرو کرده است.
همچنین یک کارخانه فولاد پاکستانی یک محموله ۳۲،۰۰۰ تنی از سواحل غربی آمریکا را با قیمت ۲۸۲٫۵۰ دلار در هر تن خریداری کرد.
معاملات جدید حاکی از افزایش قیمت فروش قراضه ساحل غربی ایالات متحده است، به طوری که منابع بازار گفتند که خریداران بنگلادشی برای قراضه HMS 1&2 (80:20) به احتمال زیاد قیمت ۲۸۰-۲۹۰ دلار در هر تن سی اف آر را پرداخت خواهند کرد.
ارزیابی صورت گرفته برای محموله های HMS 1&2 (80:20) وارداتی بنگلادش ۲۷۰-۲۷۵ دلار در هر تن بود.
***پیش بینی قیمت های بالا
هند وارد کننده قراضه کانتینر شده است و کارخانه ها در آنجا معمولاً ریسک خرید محموله های بزرگ را به جان می خرند.
یک تاجر آسیای جنوبی گفت:” روند بازار مثبت است، اما هنوز هم کمبود قراضه در ایالات متحده وجود دارد.”
تاجر دیگری نیز گفت:” من فکر نمی کنم هند احتمالاً کالاهای بیشتری را هم اکنون خریداری کند”.
پاکستان محموله های قراضه را به ندرت خریداری می کند، اما معاملات این چنینی در سال جاری اتفاق افتاده است. معامله ای که با ساحل غربی ایالات متحده انجام شد، اولین محموله انبوه خریداری شده توسط پاکستان از سال ۲۰۱۷ بود.
برخی از فعالان بازار انتظار دارند که این کشور بخاطر ظرفیت رو به رشد فولاد موجود در کارخانه ها، تعداد بیشتری قراضه را در سال های آینده بخرد. اگر این برنامه ها تحقق یابد، قادر است سالانه ۲ میلیون تن از سه کوره قوس الکتریکی (EAF) تولید داشته باشد.
***نرخ حمل و نقل
نرخ حمل بار قراضه از ابتدای سال به دلیل پایین آمدن هزینه سوخت و تقاضای کم کشتی ها کاهش یافته است. این امر باعث می شود که محموله های قراضه مورد توجه خریداران آسیای جنوبی قرار بگیرند.
از طرف دیگر، کمبود کانتینر در پایانه های اصلی هند و پاکستان نرخ حمل بار را برای این بخش از ابتدای سال افزایش داده است. برخی از معامله گران می ترسند که افزایش بیشتری در آینده وجود داشته باشد.
نرخ باربری از ساحل غربی ایالات متحده به پاکستان در حال حاضر ۱۷ دلار در هر تن است، در حالی که نرخ سواحل غربی آمریکا به هند حدود ۱۵ دلار در هر تن است.
همچنین هزینه حمل محموله های ساحل غربی آمریکا به بنگلادش در حدود ۳۰ تا ۳۵ دلار در هر تن است. این امر به دلیل کندی تخلیه در بندر چیتاگونگ بنگلادش است که منجر به عوارض بالا می شود که به نوبه خود نرخ حمل و نقل را بالا می برد.
نرخ کم حمل و نقل برای محموله های فله نیز برای فروشندگان ساحل شرقی ایالات متحده در دسترس است.
لازم به ذکر است که نرخ بار محموله های سنگین قراضه از سواحل شرقی ایالات متحده به ترکیه به ۱۲ دلار در هر تن در مقایسه با ۱۸-۲۰ دلار در هر تن در ماه آوریل کاهش یافته است.
ثبت دیدگاه