سه شنبه, ۱ آبان , ۱۴۰۳ 19 ربيع ثاني 1446 Tuesday, 22 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    خردادی آرام برای محصولات فولادی؛ مبارکه فعال بود

    شناسه : 2393 14 تیر 1396 - 5:25
    آمارها نشان می‌دهد که میزان معاملات ماهانه فولاد تفاوت چندانی با ماه‌های پیش از آن ندارد و همچنان فعالان صنعت فولاد به‌دنبال تحرک بیشتر این صنعت توسط صنایع پایین‌دستی هستند.
    پ
    پ
    هر چند که در خرداد ماه سال ۱۳۹۶ به‌دلیل تقارن با ماه مبارک رمضان، اندکی از معاملات فولاد کاسته شد ولی در کل به‌نظر می‌رسد با وجود معامله ۷۰۰ هزار تنی در این ماه، مسیر این فلز تحول چندانی به خود ندیده است.
     رونق فلزات اساسی وابستگی شدیدی به فعال‌سازی صنایع پایین‌دست دارد و صنایع پایین‌دستی نیز تابع مصرف‌کنندگان و بازارها در زمان مقتضی خود هستند. طی ماه گذشته به‌دلیل ماه مبارک رمضان، اندکی از تب و تاب بازار فولاد کاسته شد؛ چرا که معمول است در این ماه فعالیت‌های عمرانی کاهش می‌یابد و در عین حال مصرف‌کنندگان نهایی فولاد و نیز بازار تا حدودی شرایط رونق خود را از دست می‌دهند. در خردادماه امسال بیش از ۴۸۷ هزار تن محصولات فولادی در بورس کالا عرضه شد . که در مقابل آن بیش از ۷۵۷ هزار تن تقاضا وجود داشت. در عین حال حدود ۷۰۰ هزار تن از محصولات فولادی عرضه شده مورد معامله قرار گرفت و به فروش رفت.
     
    در این ماه ورق گرم بیشترین تقاضا را داشت در عین اینکه عرضه آن کمتر از میزان تقاضا بود و معاملات این ماه در خصوص این محصول پاسخگویی به تمام تقاضا بود. میلگرد کمترین تقاضا را در بین محصولات داشت و ورق گالوانیزه و ورق قلع اندود هم بازار تقریبا ارام و کم معامله ای داشتند.                                       
     
    همچون ماه‌های گذشته بیشترین معاملات مربوط به محصولات تخت بود که در این رابطه ورق گرم بیش از سایر محصولات معامله شد. میزان معاملات این محصول در خرداد ماه حدود ۲۶۲ هزار تن بود که بیشترین معاملات مربوط به یک محصول در بورس کالا بود. پس از آن تختال دومین محصول پرفروش بود که به میزان ۱۴۲ هزار تن در بورس کالا مورد معامله قرار گرفت. ورق سرد نیز ۹۰ هزار تن از معاملات محصولات تخت را به‌خود اختصاص داد. ورق‌های گالوانیزه و قلع‌اندود نیز هر یک حدود ۹ هزار تن و ۱۵ هزار تن مورد معامله قرار گرفتند.
     
    علاوه بر محصولات تخت، محصولات طویل نیز به میزان ۱۷۸ هزار تن در بورس کالا معامله شدند. در این رابطه سبد میلگرد و تیرآهن به میزان ۷۲ هزار تن در بورس کالا عرضه شد که به همین میزان معامله صورت گرفت. محصولاتی مانند سبد مخلوط و تیرآهن مخلوط نیز به میزان ۴۲ هزار تن در بورس کالا معامله شد. شمش بلوم نیز دیگر محصول طویل بود که در مورد آن بیش از ۲۱ هزار تن معامله صورت گرفت. در نهایت میلگرد مخلوط به میزان یک هزار و ۸۰۰ تن در بورس کالا معامله شد.
     
    شرکت فولاد مبارکه بزرگ‌ترین عرضه‌کننده محصولات فولاد طی خرداد ماه در بورس کالا بود که حدود ۴۳۷ هزار تن از محصولات خود را در بورس کالا مورد معامله قرار داد. محصولات معامله‌شده این شرکت انواع ورق‌ها شامل ورق گرم، سرد، گالوانیزه و قلع‌اندود و تختال بود. پس از آن شرکت ذوب آهن نیز حدود ۱۶۰ هزار تن از محصولات طویل خود را روانه بورس کالا کرد و جالب این است که حدود ۲۰۰ هزار تن تقاضا داشت، در نتیجه تمامی محصولات معامله شد.
     
    در عین حال شرکت فولاد خوزستان نیز ۱۱۰ هزار تن محصول خود شامل تختال و شمش بلوم را در بورس کالا عرضه کرد که توانست ۷۰ هزار تن از آن را به فروش برساند. فولاد هرمزگان نیز ۵۰ هزار تن تختال را در بورس کالا عرضه کرد که توانست ۲۵ هزار تن از آن را مورد معامله قرار دهد. شرکت فولاد کاوه جنوب کیش نیز ۹ هزار و ۵۰۰ تن از شمش بلوم خود را در بورس کالا عرضه کرد که توانست ۶ هزار و ۶۰۰ تن از آن را معامله کند.
    منبع:فولاد نیوز
    فرزانه سادات تیموری
    دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.