چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    مدیرعامل فولاد مبارکه عنوان کرد:‏ بازار فولاد در حال ترمیم قیمت‌هاست

    شناسه : 2424 15 تیر 1396 - 5:08

    با وجود این که بازار فولاد به مدت دو سال است که در رکود به سر می‌برد اما پیش‌بینی وضعیت صنایع فلزی در سال ۹۶ در مقایسه با دو سال گذشته به جز دو ماه آخر سال ۹۵ نوید رونق در بازار  فولاد را می‌دهد.

    پ
    پ
     به گفته فعالان این صنعت همین که انبارهای فولاد خالی از مواد اولیه و محصولات فولادی است نشانه خوبی از خروج از رکود این صنعت است و برای سال پیش رو می‌توان با ادامه روند صادرات و افزودن نقاط جدید صادراتی به فهرست همیشگی، به ادامه رونق در این صنعت امیدوار بود.
     
    به تبع این وضعیت مطلوب اثر خود را در سهام این شرکت‌ها گذاشته و منجر به افزایش سرمایه از محل سود خالص شده است.
     
    در همین ارتباط مدیرعامل فولاد مبارکه در خصوص وضعیت بازار فولاد در سال جاری اظهار داشت: تا پیش از شروع سال ۹۶ به تبع افزایش قیمت جهانی فولاد شاهد افزایش قیمت این محصول صنعتی در داخل کشور بودیم، اکنون بازار در حال ترمیم قیمت است.
     
    بهرام سبحانی با بیان این که قیمت داخلی فولاد کشور متاثر از قیمت جهانی آن است و افزود: طی سه ماهه اخیر شاهد افزایش بی رویه قیمت مواد اولیه فولاد از جمله سنگ آهن بودیم از این رو پیش بینی می شود که به تبع افزایش قیمت مواد اولیه تا دو ماه آینده شاهد افزایش بی رویه قیمت فولاد در بازار داخلی ایران باشیم.
     
    مدیرعامل فولاد مبارکه، تاکید کرد: در سال ۹۵ در ابتدا بازار خوبی داشتیم و تقاضا مطلوب بود اما هرچه به اواخر سال نزدیک شدیم بازار اشباع شده بود و حتی میزان وارداتی به درخواست سندیکای لوله و پروفیل انجام دادیم، اما تقاضایی برای آن نبود و این نشان می داد که بازار اشباع شده است. اما در سال جاری پیش بینی می‌شود بازار رونق پیدا کند.
     
    مدیرعامل فولاد مبارکه، با اشاره به افزایش ظرفیت تولید محصولات فولاد مبارکه در بازارهای داخلی و خارجی تصریح کرد: در تلاش هستیم تا در سال جاری حجم تولید را در بازارهای صادراتی افزایش دهیم.
     
    سبحانی، با بیان این که ایران باید مطلوبیت را در بازارهای صادراتی ایجاد کند تصریح کرد: هم اکنون ایران ظرفیت تولید یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تن فولاد را در کشور دارد بنابراین برای جذب و صادرات ۴ میلیون تن فولاد محدودیتی ندارد. اما در شرایط کنونی محصولات تولیدی ایران از چندان مطلوبیتی برای بازارهای جهانی برخوردار نیست.
     
    مدیرعامل فولاد مبارکه، در ادامه با اشاره به سیاست کاهش مصرف آب در زمینه تولید فولاد یادآور شد: در سال های اولیه تاسیس فولاد مبارکه در مقابل دو میلیون و ۵۰۰ هزار تن فولاد ۴۰ میلیون متر مکعب آب مصرف می شد اما اکنون برای تولید هفت میلیون تن فولاد زیر ۳۰ میلیون متر مکعب آب در کشور مصرف می شود.
     
    مدیرعامل فولاد مبارکه، یادآور شد: هم اکنون با سرمایه گذاری‌های صورت گرفته در خطوط تولید کشور میزان آب مصرفی فولاد مبارکه میانگین ۶۵ درصد کاهش یافته است.
    منبع:فولاد نیوز
    فرزانه سادات تیموری
    دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.