چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    کاهش صادرات نفت خام ایران همزمان با افزایش صادرات اوپک

    شناسه : 2442 15 تیر 1396 - 12:19

      صادرات نفت خام ایران در ماه ژوئن (۱۱ خرداد تا ۹ تیر) ۱۴۰ هزار بشکه در روز کاهش یافته و از روزانه ۲ میلیون و ۳۲۰ هزار بشکه در ماه مه به ۲ میلیون و ۱۸۰ هزار بشکه در روز رسیده است. کل صادرات نفت کشورهای عضو اوپک ۴۵۰ هزار بشکه در روز در ماه ژوئن افزایش یافته است.

    پ
    پ

    با آغاز ماه ژوئیه کم کم نهادهای مختلف برآورد خود را از تولید نفت خام و صادرات نفت خام اعضای اوپک در ماه گذشته میلادی (ماه ژوئن) را منتشر می‌کنند. رویترز که پیش از این از افزایش تولید نفت اوپک در ماه ژوئن و رسیدن آن به بالاترین میزان در سال ۲۰۱۷، خبر داده بود، اکنون گزارش داده که مجموع صادرات نفت اعضای اوپک نیز افزایش یافته است.

    عربستان سعودی بر خلاف ایران در ماه گذشته میلادی صادرات نفت خود را ۵۴۰ هزار بشکه در روز افزایش داده است. صادرات نفت عربستان در فاصله زمانی ۱۱ خرداد تا ۹ تیر، ۷ میلیون و ۴۷۰ هزار بشکه در روز بوده است. این میزان از صادرات نفت توسط عربستان سعودی در حالی که این کشور، گرمای شدید تابستان را تجربه می‌کند و مجبور است برای تولید برق، نفت خام بیشتری بسوزاند، عجیب به نظر می‌رسد.

    افزایش صادرات نفت خام اوپک به افزایش صادرات نفت لیبی، نیجریه و عربستان برمی‌گردد. این سه کشور، با هم صادرات نفت خود را ۱.۱ میلیون بشکه در روز افزایش داده‌اند.

    صادرات نفت خام ایران گرچه در ماه گذشته میلادی کاهش روزانه ۱۴۰ هزار بشکه‌ای را تجربه کرد، اما در سطوح بالای ۲ میلیون بشکه در روز تثبیت شده است. صادرات نفت خام ایران از ماه اوت ۲۰۱۶ تاکنون، در همه ماه‌ها به جز آوریل ۲۰۱۷، بیش از ۲ میلیون بشکه در روز بوده است. این آمار صادرات میعانات گازی ایران را در بر نمی‌گیرد.

    در مجموع صادرات نفت اوپک در ماه ژوئن ۲۵ میلیون و ۹۲۰ هزار بشکه در روز بوده است. این بدان معناست که صادرات نفت خام اعضای این سازمان نسبت به ماه مه، افزایش ۴۵۰ هزار بشکه‌ای در روز، و نسبت به ماه ژوئن ۲۰۱۶، افزایش ۱ میلیون و ۹۰۰ هزار بشکه‌ای را تجربه کرده است.

    منبع: نکو نیوز

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.