چهارشنبه, ۲ آبان , ۱۴۰۳ 20 ربيع ثاني 1446 Wednesday, 23 October , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    تیر ۱۳۹۶
    ش ی د س چ پ ج
    « خرداد   مرداد »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
    31  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    نماینده ایران در شورای جهانی نفت اعلام کرد: حضور شرکت‎های اکتشاف و تولید ایرانی در کنگره جهانی نفت

    شناسه : 2450 16 تیر 1396 - 4:25

     بیست و دومین کنگره جهانی نفت در شرایطی برگزار می‎شود که ایران با قرار داشتن در دوران پسابرجام و بسترسازی برای فعالیت شرکت‎های اکتشاف و تولید داخلی، می‎تواند از این فرصت برای معرفی فرصت‎های سرمایه گذاری صنعت نفت استفاده مناسبی داشته باشد.

    پ
    پ
    به گزارش مرکز فولاد ایرانیان و به نقل از شانا، محمدعلی عمادی، دبیر کمیته ملی ایران و عضو کمیته برنامه‎ریزی در شورای جهانی نفت، با اشاره به گسترش تعاملات بین‎المللی ایران در دوران پسابرجام و ابراز علاقه شرکت‎های بین المللی برای همکاری با کشورمان گفت: این کنگره فرصتی مناسب برای ارائه بسته‎های سرمایه گذاری و همکاری با شرکت‎های توانمند در بخش‎های مختلف صنعت نفت و گاز است.
     
    وی ادامه داد: ایران در بخش‎های مختلف کنگره جهانی نفت حضوری فعال دارد و از معاونت بین‎الملل وزارت نفت، شرکت ملی نفت ایران، شرکت ملی گاز ایران، شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‎های نفتی ایران، شرکت ملی نفتکش و شرکت‎های خصوصی و اکتشاف و تولید ایرانی در این کنگره حضور می‎یابند.
    به گفته عمادی، سخنرانی مقامات وزارت نفت در نشست‌های تخصصی مختلف، ارائه تجارب و دستاوردهای صنعت نفت در بخش نمایشگاهی، ارائه مقالات و حضور فعال کمیته جوانان از برنامه‎های تدارک دیده شده ایران در کنگره جهانی نفت است.
     
    رتبه سوم ایران در تعداد مقالات پذیرش شده
     
    وی افزود: کنگره جهانی نفت در چهار بخش اصلی اکتشاف و تولید در بخش بالادستی، پالایشگاه‎های نفت، انتقال و پتروشیمی، فرآیند گاز و انتقال و بازاریابی آن و در نهایت بخش‎های مدیریتی در صنعت نفت (منابع انسانی، مدیریت دانش، HSE و…) برگزار می‎شود که کارشناسان ما در همه حوزه‎ها مقالاتی ارائه داده‎اند.
     
    مشاور عالی معاونت توسعه و مهندسی شرکت ملی نفت ایران در ادامه گفت: ایران، رتبه سوم را در پذیرش مقالات در بیست و دومین کنگره جهانی نفت کسب کرده است.
     
    عمادی تصریح کرد: مقرر شده است پس از برگزاری این دوره، انجمن نفت، نقش ملی کمیته ایران را در شورای جهانی نفت عهده‎دار باشد.
     
    وی درباره نقش‎آفرینی کمیته جوانان کنگره جهانی نفت هم توضیح داد و گفت: انرژی جوانان به عنوان نیروی محرکه برای توسعه پایدار به ترویج نوآوری و همکاری‎های بین‎المللی بین همسالان و کارشناسان ارشد حوزه انرژی منتهی می‎شود.
     
    به گفته عمادی، کمیته جوانان کنگره جهانی نفت با هدف تقویت نیروی جوان صنعت نفت کشورهای مختلف به منظور ارائه راهکارهایی برای رفع چالش‎های پیش روی انرژی و تربیت مدیران و رهبران آینده این صنعت در سال ۲۰۰۶ به‎صورت رسمی تشکیل شد و با گسترش فعالیت‎های شورای جهانی نفت، در ایران هم کمیته جوانان تشکیل شد که هم‎اکنون یکی از فعالترین کمیته جوانان کشورهای عضو شورای جهانی نفت به شمار می‎رود.
     
    وی بر حمایت مدیران ارشد صنعت نفت از جوانان و استفاده هرچه بیشتر از ظرفیت‎های آنان در مسیر اعتلای صنعت نفت تاکید کرد.
     
    بر اساس این گزارش، بیست و دومین کنگره جهانی نفت، ۱۸ تا ۲۲ تیرماه امسال (۹ تا ۱۳ ژوئیه) در استانبول برگزار می‎شود.
    منبع:شانا
    فرزانه سادات تیموری
    دانشجوی ارشد دانشگاه تهران

     

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.