Notice: Function _load_textdomain_just_in_time was called incorrectly. Translation loading for the pubjet domain was triggered too early. This is usually an indicator for some code in the plugin or theme running too early. Translations should be loaded at the init action or later. Please see Debugging in WordPress for more information. (This message was added in version 6.7.0.) in /home/artanpre/public_html/wp-includes/functions.php on line 6131
تفاوت قیمت ۷۰ درصدی محصولات فولاد مبارکه در بازار آزاد و بورس کالا | آرتان پرس
چهارشنبه, ۲۶ آذر , ۱۴۰۴ 27 جماد ثاني 1447 Wednesday, 17 December , 2025 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۳۹۹
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اعلام کرد:

    تفاوت قیمت ۷۰ درصدی محصولات فولاد مبارکه در بازار آزاد و بورس کالا

    شناسه : 31920 14 مهر 1399 - 13:10
    طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اظهار داشت: تفاوت قیمتی محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا و بازار آزاد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و علت اصلی این رویداد عدم مدیریت تقاضا در بازار محصولات فولادی است؛ لازم است با مدیریت تقاضا از طریق ظرفیت‌های کارشناسی فولاد مبارکه، بازار مدیریت شود و التهاب آن کاهش یابد.
    تفاوت قیمت ۷۰ درصدی محصولات فولاد مبارکه در بازار آزاد و بورس کالا
    پ
    پ

    طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اظهار داشت: تفاوت قیمتی محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا و بازار آزاد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و علت اصلی این رویداد عدم مدیریت تقاضا در بازار محصولات فولادی است؛ لازم است با مدیریت تقاضا از طریق ظرفیت‌های کارشناسی فولاد مبارکه، بازار مدیریت شود و التهاب آن کاهش یابد.

     

    *** احیای عرضه مستقیم محصولات فولاد مبارکه

    وی افزود: پیشنهاد فولاد مبارکه برای کنترل بازار و کاستن از التهاب موجود، احیای عرضه مستقیم محصولات به مشتریان (مچینگ) با اعتبار اسنادی است که این مهم باید با عرضه بخشی از محصولات به‌صورت مستقیم در تالار بورس و مابقی بر اساس قیمت آهن آلات کشف‌شده در بورس و در چارچوب مچینگ انجام گیرد.

    جوانبخت گفت: این شرکت ۲۵ سال است که به بهره‌برداری رسیده و از ۱۵ سال پیش محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کند و به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رساند.

    به گفته وی، از ابتدای راه‌اندازی فولاد مبارکه کارشناسان این شرکت از کارخانه‌های تولیدی متقاضی خرید از فولاد مبارکه بازدید کرده‌اند و این بازدیدها به‌صورت منظم و دوره‌ای تکرار شده است. بر همین اساس ظرفیت کارشناسی برای هر مشتری تعیین شده است.

     

    *** مصرف ظاهری فولاد کشور

    جوانبخت ادامه داد: بر اساس این بازدیدها، مصرف ظاهری فولاد کشور تقریبا ۱۶ میلیون تن و ظرفیت براساس پروانه‌های بهره‌برداری ۳۳ میلیون تن است. اما بر اساس بررسی کارشناسی فولاد مبارکه، ظرفیت واقعی واحدهای تولیدی حدود ۱۳ میلیون تن است و بر این اساس، فولاد مبارکه حدود ۶۰ درصد از نیاز این واحدها را تأمین کرده است.

    وی در ادامه سخنان خود گفت: فولاد مبارکه بر اساس اطلاعات حاصل از بررسی‌های کارشناسی خود در مسیر تأمین نیاز صنایع به پیش می‌رفت، اما از سال ۹۷ با ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار و تمرکز بیش از اندازه بر کنترل قیمت (قیمت‌گذاری دستوری) و همچنین ابطال مکرر معاملات در بورس کالا، شاهد بروز التهاب بازار محصولات فولادی بودیم.

    وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۸، مجددا تمرکز بر کنترل قیمت در محصولات فولادی افزایش یافت و علی‌رغم تجربه سال ۹۷ در خصوص التهاب بازار، باز بر عرضه کامل در بورس کالا و کنترل قیمت فولاد اصرار ورزیده شد که در نهایت موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات فولادی گردید.

     

    *** تفاوت قیمتی به بیش از ۷۰ درصد رسیده

    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ادامه داد: اکنون می‌بینیم که تفاوت قیمتی محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا در مقایسه با بازار آزاد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و علت اصلی این رویداد عدم مدیریت تقاضا در بازار محصولات فولادی است؛ بنابراین لازم است با مدیریت تقاضا از طریق ظرفیت‌های کارشناسی فولاد مبارکه، بازار مدیریت شود و التهاب آن کاهش یابد.

    به گفته وی، یکی از راهکارهای مهم برای کنترل بازار، عرضه محصولات توسط همه تولیدکنندگان در بورس کالاست و لازم است سایر تولیدکنندگان محصولات فولادی نیز همانند فولاد مبارکه محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.

    جوانبخت ادامه داد: پیشنهاد فولاد مبارکه برای کنترل بازار و کاستن از التهاب موجود، احیای عرضه مستقیم محصولات به مشتریان (مچینگ) با اعتبار اسنادی است که این مهم باید با عرضه بخشی از محصولات به‌صورت مستقیم در تالار بورس و مابقی بر اساس قیمت کشف‌شده در بورس و در چارچوب مچینگ انجام گیرد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.