شنبه, ۲۲ شهریور , ۱۴۰۴ 21 ربيع أول 1447 Saturday, 13 September , 2025 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    مهر ۱۳۹۹
    ش ی د س چ پ ج
    « شهریور   آبان »
     1234
    567891011
    12131415161718
    19202122232425
    262728293031  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اعلام کرد:

    تفاوت قیمت ۷۰ درصدی محصولات فولاد مبارکه در بازار آزاد و بورس کالا

    شناسه : 31920 14 مهر 1399 - 13:10
    طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اظهار داشت: تفاوت قیمتی محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا و بازار آزاد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و علت اصلی این رویداد عدم مدیریت تقاضا در بازار محصولات فولادی است؛ لازم است با مدیریت تقاضا از طریق ظرفیت‌های کارشناسی فولاد مبارکه، بازار مدیریت شود و التهاب آن کاهش یابد.
    تفاوت قیمت ۷۰ درصدی محصولات فولاد مبارکه در بازار آزاد و بورس کالا
    پ
    پ

    طهمورث جوانبخت، معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه اظهار داشت: تفاوت قیمتی محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا و بازار آزاد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و علت اصلی این رویداد عدم مدیریت تقاضا در بازار محصولات فولادی است؛ لازم است با مدیریت تقاضا از طریق ظرفیت‌های کارشناسی فولاد مبارکه، بازار مدیریت شود و التهاب آن کاهش یابد.

     

    *** احیای عرضه مستقیم محصولات فولاد مبارکه

    وی افزود: پیشنهاد فولاد مبارکه برای کنترل بازار و کاستن از التهاب موجود، احیای عرضه مستقیم محصولات به مشتریان (مچینگ) با اعتبار اسنادی است که این مهم باید با عرضه بخشی از محصولات به‌صورت مستقیم در تالار بورس و مابقی بر اساس قیمت آهن آلات کشف‌شده در بورس و در چارچوب مچینگ انجام گیرد.

    جوانبخت گفت: این شرکت ۲۵ سال است که به بهره‌برداری رسیده و از ۱۵ سال پیش محصولات خود را در بورس کالا عرضه می‌کند و به دست مصرف‌کننده نهایی می‌رساند.

    به گفته وی، از ابتدای راه‌اندازی فولاد مبارکه کارشناسان این شرکت از کارخانه‌های تولیدی متقاضی خرید از فولاد مبارکه بازدید کرده‌اند و این بازدیدها به‌صورت منظم و دوره‌ای تکرار شده است. بر همین اساس ظرفیت کارشناسی برای هر مشتری تعیین شده است.

     

    *** مصرف ظاهری فولاد کشور

    جوانبخت ادامه داد: بر اساس این بازدیدها، مصرف ظاهری فولاد کشور تقریبا ۱۶ میلیون تن و ظرفیت براساس پروانه‌های بهره‌برداری ۳۳ میلیون تن است. اما بر اساس بررسی کارشناسی فولاد مبارکه، ظرفیت واقعی واحدهای تولیدی حدود ۱۳ میلیون تن است و بر این اساس، فولاد مبارکه حدود ۶۰ درصد از نیاز این واحدها را تأمین کرده است.

    وی در ادامه سخنان خود گفت: فولاد مبارکه بر اساس اطلاعات حاصل از بررسی‌های کارشناسی خود در مسیر تأمین نیاز صنایع به پیش می‌رفت، اما از سال ۹۷ با ابلاغ دستورالعمل تنظیم بازار و تمرکز بیش از اندازه بر کنترل قیمت (قیمت‌گذاری دستوری) و همچنین ابطال مکرر معاملات در بورس کالا، شاهد بروز التهاب بازار محصولات فولادی بودیم.

    وی افزود: در نیمه دوم سال ۹۸، مجددا تمرکز بر کنترل قیمت در محصولات فولادی افزایش یافت و علی‌رغم تجربه سال ۹۷ در خصوص التهاب بازار، باز بر عرضه کامل در بورس کالا و کنترل قیمت فولاد اصرار ورزیده شد که در نهایت موجب بروز مشکلاتی برای تولیدکنندگان و مصرف‌کنندگان محصولات فولادی گردید.

     

    *** تفاوت قیمتی به بیش از ۷۰ درصد رسیده

    معاون فروش و بازاریابی فولاد مبارکه ادامه داد: اکنون می‌بینیم که تفاوت قیمتی محصولات فولاد مبارکه در بورس کالا در مقایسه با بازار آزاد به بیش از ۷۰ درصد رسیده است و علت اصلی این رویداد عدم مدیریت تقاضا در بازار محصولات فولادی است؛ بنابراین لازم است با مدیریت تقاضا از طریق ظرفیت‌های کارشناسی فولاد مبارکه، بازار مدیریت شود و التهاب آن کاهش یابد.

    به گفته وی، یکی از راهکارهای مهم برای کنترل بازار، عرضه محصولات توسط همه تولیدکنندگان در بورس کالاست و لازم است سایر تولیدکنندگان محصولات فولادی نیز همانند فولاد مبارکه محصولاتشان را در بورس کالا عرضه کنند.

    جوانبخت ادامه داد: پیشنهاد فولاد مبارکه برای کنترل بازار و کاستن از التهاب موجود، احیای عرضه مستقیم محصولات به مشتریان (مچینگ) با اعتبار اسنادی است که این مهم باید با عرضه بخشی از محصولات به‌صورت مستقیم در تالار بورس و مابقی بر اساس قیمت کشف‌شده در بورس و در چارچوب مچینگ انجام گیرد.

     

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.