گزارش بازار فولاد آسیا در هفته ای که گذشت - آرتان پرس | مرجع رسمی اطلاع رسانی فولاد | آرتان پرس | مرجع رسمی اطلاع رسانی فولاد

دوشنبه, ۲۳ فروردین , ۱۴۰۰ 1 رمضان 1442 Monday, 12 April , 2021 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

گزارش بازار فولاد آسیا در هفته ای که گذشت

شناسه : 33300 ۰۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ منبع : متال بولتن
در این گزارش به بررسی بازار فولاد آسیا پرداخته شده است. همچنین قیمت محصولات فولادی در بازار های مهم فولادی در قاره پهناور آسیا از جمله چین، هند و حوزه خلیج فارس، نیز بیان شده است.
گزارش بازار فولاد آسیا در هفته ای که گذشت
پ
پ

در این گزارش به بررسی بازار فولاد آسیا پرداخته شده است. همچنین قیمت محصولات فولادی در بازار های مهم فولادی در قاره پهناور آسیا از جمله چین، هند و حوزه خلیج فارس، نیز بیان شده است.

 

*** بازار فولاد آسیا ، بیلت هند

قیمت داخلی بیلت در هند در هفته منتهی به ۲۳ اکتبر عمدتا به دلیل افزایش قیمت آهن (DRI)  به اندازه ۱۲۰۰ روپیه (۱۶ دلار) به ازای هر تن افزایش یافت و به ۳۱۰۰ تا ۳۱۵۰۰ روپیه در هر تن رسید

یکی از فعالان بازار گفت که برخی از کوره ها با ظرفیت کم تولید DRI کار می کنند ، و تعداد کمی از آنها تعمیر و نگهداری را انجام می دهند که همین امر منجر به کمبود عرضه شده است.

قیمت آهن DRI داخلی هندوستان در ۲۳ اکتبر ۲۱۷۰۰ تا ۲۱۹۰۰ روپیه در هر تن ارزیابی شد.

قیمت میلگرد در هند نیز همزمان با افزایش قیمت فولاد نیمه تمام افزایش یافته است. ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای میلگرد داخلی هند ۳۳۶۰۰-۳۳،۷۰۰ روپیه در هر تن بود، که ۹۰۰-۱۰۰۰ روپیه در هر تن افزایش یافته است.

 

*** بازار فولاد آسیا ، ورق گرم چین

صادرکنندگان ورق گرم چین در روز ۲۳ اکتبر با توجه به عرضه محدود، پیشنهادات خود را ارائه دادند ، در حالی که افزایش قیمت داخلی نیز باعث افزایش روند بازار شده اند.

 

*** بازار داخلی

شرق چین (شانگهای): ۳،۹۲۰-۳،۹۳۰ یوان (۵۸۷-۵۸۹ دلار) در هر تن، افزایش ۱۰-۲۰ یوانی در هر تن افزایش

شمال چین (تانگشان): ۳،۷۵۰-۳،۷۷۰ یوان در هر تن ، بدون تغییر

قیمت معاملات در بازار داخلی با افزایش همراه بود. اما فعالیت های تجاری ضعیف بود ، به ویژه پس از افت قیمت های آتی در جلسات بعد از ظهر. فروشندگان مدام به دنبال قیمتهای بالا هستند ،

اما بسیاری از خریداران پایین دستی باور دارند که قیمت ها ممکن است در روزهای آینده کاهش یابد. اما بسیاری از فعالان بازار پس از بهبود اقتصاد داخلی ناشی از بیماری همه گیر Covid-19 ، هشدار دادند که در روند قیمت ها نزولی خواهد بود.

 

*** بازار صادرات

شاخص ورق گرم صادراتی چین: ۵۱۵٫۵۱ دلار در هر تن ، افزایش ۲٫۶۸ دلاری در هر تن

بیشتر معامله گران گفتند که کمترین قیمت در دسترس در بازار چین حدود ۵۱۵ دلار در هر تن فوب بود.

اکثر کارخانه های بزرگ پس از خرید ویتنام در اوایل این هفته ، مواد دسامبر را برای صادرات می فروشند. سود حاصل از قیمت های داخلی نیز باعث انگیزه صادر کنندگان شد تا قیمت بالاتری را ارائه دهند.

 

*** بازار فولاد آسیا ، ورق سرد و گالوانیزه چین

رونق جهانی فروش لوازم خانگی در حین بیماری همه گیر Covid-19 باعث کمبود منابع فولادی تخت در چین شده و به نوبه خود از قیمت ها پشتیبانی می کند.

جیانگ یوان ، معاون بخش آمارهای صنعتی در اداره ملی آمار کشور (NBS) ، گفت که تولید لوازم خانگی چین از جمله یخچال و اجاق گاز در ژوئیه بیش از ۲۶ درصد نسبت به سال گذشته افزایش یافته است ، به لطف تقاضای بیشتر در خارج از کشور زیرا بیشتر افراد با توجه به بیماری همه گیر Covid-19 در خانه اقامت دارند.

 

تولید یخچال چینی در سپتامبر سال ۲۰۲۰ به ۹٫۳۶ میلیون دستگاه رسید که نسبت به سال گذشته ۲۸ درصد افزایش داشته است. طبق گزارش NBS ، از ژانویه تا سپتامبر در مجموع ۶۴٫۷۶ میلیون یخچال تولید کرده است.

این منجر به ثبت سفارش به تولیدکنندگان لوازم خانگی و تأمین کنندگان مواد بالادستی ، به ویژه تولید کنندگان ورق سرد شده است.

 

*** رونق بازار ورق سرد

تولیدکنندگان ورق سرد (CRC) چین اکنون از سود ناخالص بیش از ۵۰۰ یوانی (۷۵ دلار) در هر تن برخوردار بودند. قیمت ورق سرد داخلی چین در روز ۱۶ اکتبر ۴،۷۳۰-۴،۷۷۰ یوان بوده است.

تولیدکنندگان ورق سرد چین از اواخر سال گذشته ، زمانی که بسیاری از آنها تحمل ضرر یا حداقل سود را نداشتند ، تولید خود را کاهش دادند. اما اکنون آنها برای افزایش تولید عجله دارند.

 

سود در بخش ورق گالوانیزه (HDG) ، به عنوان ماده اصلی لوازم خانگی نیز زیاد است. برخی از تولید کنندگان ورق گالوانیزه در شاندونگ سفارشاتی دریافت کرده اند که به آنها اجازه می دهد تا پایان سال با ظرفیت کامل کار کنند. ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گالوانیزه داخلی شرق چین در ۱۶ اکتبر ۴،۸۴۰-۴،۸۶۰ یوان در هر تن بوده است.

 

در پاسخ به رونق ورق سرد و گالوانیزه، چین همچنین از کمبود عرضه در بازار صادرات خبر داد. در خارج از چین ، پس از درخواست چین برای قیمت بالا ، خریداران ویتنامی مجبور شدند هزینه بیشتری را برای ورق گرم وارداتی بپردازند.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گرم وارداتی ویتنام در ۱۹ اکتبر ۵۲۰-۵۲۵ دلار در هر تن بود که ۵ دلار در هر تن افزایش یافته یود.

 

*** رشد صادرات ورق سرد و گالوانیزه

صادرات ورق سرد و گالوانیزه چین عملکرد خوبی داشته است. قیمت ورق روغنی و گالوانیزه چین برای صادرات در چند هفته گذشته کاهش یافته است ، اما این به بازرگانان کمک کرد تا معاملات بیشتری را بدست آورند.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق سرد صادراتی چین در ۲۰ اکتبر ۵۹۵-۶۰۵ دلار به ازای هر تن بوده است.

همچنین ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گالوانیزه ۱ میلی متری صادراتی چین ۶۱۵-۶۲۵ دلار در هر تن بود، که ۵ دلار در هر تن کاهش داشته است. تاجری مستقر در شانگهای گفت که چندین معامله برای ورق سرد کارخانه شمالی چین با قیمت حدود ۶۰۰ دلار در هر تن امضا کرده است.

 

*** بازار فولاد آسیا ، صفحات فولادی چینی

قیمت صادرات صفحه چینی با توجه به معاملات انجام شده، ​​ثابت بوده است. ارزیابی صورت گرفته برای محموله های صفحات فولادی چین در دسامبر ۵۱۰-۵۱۵ دلار به ازای هر تن برای هفته منتهی به ۲۰ اکتبر بوده است.

 

*** بازار فولاد آسیا ، فولاد تخت در حوزه خلیج فارس

قیمت واردات فولاد تخت در امارات متحده عربی و عربستان سعودی در هفته گذشته با توجه  به تقاضای محدود کاهش یافته است.

 

*** امارات متحده عربی

قیمت های پیشنهادی ورق گرم از تامین کنندگان در هند با قیمت ۵۲۵-۵۳۵ دلار به ازای هر تن بوده است و فعالان بازار قیمت مناسب ورق گرم هند را حدود ۵۲۰-۵۲۵ دلار به ازای هر تن اعلام کردند ، هرچند معاملات قابل توجهی شنیده نشده است.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای فولاد ورق گرم وارداتی امارات متحده عربی ۵۲۰-۵۲۵ دلار در هر تن بود ، در حالی که در ۱۳ اکتبر ۵۲۵-۵۳۰ دلار در هر تن بوده است.

تامین کنندگان در چین همچنان به ارائه ورق گالوانیزه ۱ میلی متری با پوشش ۲۷۵ گرمی روی در متر مربع روی با قیمت ۶۸۰-۶۹۰ دلار به ازای هر تن ادامه می دهند ، در حالی که ورق گالوانیزه هند با قیمت ۷۸۰-۸۰۰ دلار به ازای هر تن به امارات متحده عربی پیشنهاد می شود.

خریداران گفتند ۶۷۰-۶۸۰ دلار به ازای هر تن برای ورق گالوانیزه چینی قیمت قابل قبولی است.

به گفته منابع ، افزایش اندک پیشنهادات از هند به دلیل تقاضای زیاد برای فولاد تخت در بازار داخلی این کشور بود. ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق گالوانیزه وارداتی امارات متحده عربی در ۲۰ اکتبر ۶۷۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن بود، در حالیکه در ۱۳ اکتبر ۶۸۰-۷۸۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

*** واردات امارات

تفاوت قیمت بین مواد چین و هند بیانگر این واقعیت است که ورق گالوانیزه هند دارای کیفیت اطمینان و تایید شده برای استفاده در امارات متحده عربی توسط مقامات آنجا است.

در همین حال ، پیشنهادات برای ورق سرد از چین به امارات متحده عربی با قیمت ۵۹۵-۶۰۰ دلار بدون هیچ گونه رزرو تازه ای شنیده می شود

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای ورق سرد وارداتی امارات متحده عربی در قیمت ۵۹۵-۶۰۰ دلار در هر تن بدون تغییر بوده است.

 

*** عربستان سعودی

منابع گفتند که قیمت های پیشنهادی ورق گرم وارداتی در عربستان سعودی ۵۳۰-۵۴۰ دلار به ازای هر تن است ، اگرچه در هفته گذشته بازار نسبتاً آرام بوده است. دو خریدار قیمت ۵۲۵ دلار به ازای هر تن را برای این محصول پیشنهاد داده بودند.

ارزیابی هفتگی صورت گرفته برای فولاد ورق گرم وارداتی عربستان سعودی ۵۲۵-۵۳۰ دلار در هر تن بوده است، در حالیکه قیمت قبلی آن ۵۳۰-۵۳۵ دلار بوده است.

 

*** بازار فولاد آسیا ، میلگرد چین

قیمت میلگرد در شرق چین در روز ۲۳ اکتبر در میان فشار فروشندگان ، صعود خود را از دست داد.

 

*** بازار داخلی

شرق چین (شانگهای): ۳،۷۱۰-۳،۷۴۰ یوان (۵۷۶-۵۶۱ دلار) هر تن ، بدون تغییر

شمال چین (پکن): ۳،۶۳۰-۳،۶۸۰ یوان در هر تن ، بدون تغییر

سهامداران منطقه شرقی کشور به دلیل انتظارات کاهش تقاضا از ماه نوامبر و افزایش عرضه از شمال به شرق در چند ماه آینده ، در تلاشند موجودی های خود را کم کنند.

کاربران نهایی پیش از تعطیلات آخر هفته نرخ خرید خود را افزایش دادند ، اما شرکت های بازرگانی در میان ضرر و زیان در بازار آتی خرید خود را متوقف کردند.

 

*** بازار صادرات

شاخص میلگرد صادراتی چین: ۴۸۷٫۵۰ دلار به ازای هر تن ، بدون تغییر

فعالان بازار انتظار دارند که کارخانه ها هفته آینده پیشنهادات صادراتی خود را به دلیل ارزش نرخ یوان افزایش دهند ، حتی اگر خریداران خارجی حتی حاضر به پرداخت قیمت های فعلی ۵۰۰-۵۱۰ دلار در هر تن فوب نیستند.

 

 

*** بازار قراضه در آسیا

نرخ بالای حمل بار قراضه فولادی در کانتینرها، قیمت آن را در آسیا افزایش داده است.

 

*** بازار ژاپن

یک تامین کننده ژاپنی گفت که حمل بار عمده از ژاپن به ویتنام برای ۵۰۰۰ تن قراضه در روز ۲۳ اکتبر در حدود ۳۰ دلار در هر تن بود که در مقایسه با قیمت های تابستان ۲-۳ دلار افزایش داشت.

به گفته یک تاجر جنوب آسیا که هر دو قراضه آهنی و غیر آهنی را در اختیار دارد ، نرخ حمل بار از ژاپن به هند ۱۰۵۰ دلار در هر کانتینر برای بارگیری در نوامبر بود. او گفت که دو هفته پیش قیمت آن ۴۸۰ دلار برای هر کانتینر بوده است.

 

اعتصابات بندری در استرالیا طی ماه گذشته سرعت حرکت کانتینرها در آسیا را به شدت کاهش داده است ، در حالی که بازارهای اصلی قراضه مانند اندونزی و هنگ کنگ برای تهیه جعبه های کافی برای تأمین نیازهای خود تلاش می کنند.

در آمریکای لاتین ، کمبود کانتینر باعث کاهش حجم پیشنهادات قراضه به بنگلادش و هند شده است. در همان زمان ، بازار حمل و نقل با توجه به اینکه فصل برداشت غلات – که از ماه آگوست آغاز شده است – خوب بوده است.

*** تاثیر حمل و نقل بر بازار

یک صادر کننده قراضه گفت:” اپراتورهای حمل بار به دلیل سفرهای کوتاه غلات را دوست دارند. قراضه حمل و نقل کثیفی است و باید ظروف را قبل و بعد از سفر تمیز کرد.” وی گفت:” حمل قراضه از اروپا یک سفر طولانی است بنابراین اپراتورها نرخ بالایی را دریافت می کنند، زیرا نمی توانند به همان تعداد سفر کنند. همچنین صادرات بسیار کمی از هند یا بنگلادش در کانتینرهای ۴۰ فوتی انجام می شود ، بنابراین این جعبه ها باید برای تهیه یک قطعه به سنگاپور یا نپال بروند.

” یک تاجر قراضه سنگاپوری گفت: “بسیاری از کشتی ها برای فصل غلات به آمریکا منتقل شده و از آسیا دور شده اند.” هزینه بالای حمل بار ، علیرغم تقاضای ضعیف داخلی برای فولاد در کشورهای جنوب آسیا ، قیمت قراضه وارداتی کانتینر دار را به بنگلادش افزایش داده است.

 

*** ارزیابی قیمت قراضه HMS 1&2 (80:20)

ارزیابی صورت گرفته برای قراضه HMS 1&2 (80:20) وارداتی بنگلادش ۳۱۰-۳۱۶ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود ، در حالی که نسبت به هفته قبل با ۷-۱۰ دلار افزایش یافته است.

تاجری در جنوب آسیا گفت که نرخ بالای حمل بار عمده نیز باعث افزایش قیمت پیشنهادی از ساحل غربی ایالات متحده برای محموله ها در هفته گذشته شده است. هزینه حمل بار عمده از ساحل غربی آمریکا به بندر چاتوگرام بنگلادش ۵۰ دلار در هر تن بود ،

که نسبت به دو هفته پیش ۵-۱۰ دلار در هر تن افزایش داشته است ، با توجه به اینکه فروشندگان آمریکایی  به دنبال ۳۲۵ دلار در هر تن سی اف آر برای HMS 1&2 (80:20) هستند.

 

*** هزینه حمل و نقل

هزینه بالای حمل و نقل نیز در شاخص بورس نینگبو (NBSE) منعکس شد که در این ماه به بالاترین رقم رسیده و نسبت به هفته قبل ۲٫۷ درصد افزایش یافته و در ۱۶ اکتبر به ۱،۲۱۱٫۴ واحد رسیده است. به گفته Allied Shipbroking ، درآمد بالا از هر دو بخش حمل و نقل فله ای و کانتینری باعث شده است که بازیافت کشتی از هر دو نوع قراضه محدود شود.

 

*** بیلت در آسیا

با فروکش شدن بازار چین، خرید بیلت در آسیا کاهش یافت. مصرف کنندگان در جنوب شرقی آسیا در حالی که قیمت داخلی چین برای محصولات نیمه تمام فولادی و بازارهای آتی کاهش یافته است ، خرید بیلت فولادی وارداتی را کاهش داده اند.

 

معاملات آتی فولاد چین در پی افزایش ناچیز در روز گذشته عملکرد ضعیفی داشتند ، در حالی که قیمت بیلت در تانگشان در هفته گذشته پس از افزایش شدید پس از تعطیلات ۱-۸ اکتبر چین به مناسبت روز ملی ، همچنان محدود باقی مانده است.

خریداران جنوب شرقی آسیا هفته گذشته وارد بازار شدند و بارهای زیادی را به دلیل علاقه چین به واردات بیلت رزرو کردند ، اما در این هفته خرید خود را به شدت کاهش داده اند. ارزیابی روزانه صورت گرفته برای بیلت وارداتی جنوب شرقی آسیا ۴۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر بود ، در حالیکه در ۱۳ اکتبر در حدود ۴۴۵-۴۵۰ دلار به ازای هر تن بوده است.

 

*** بیلت ژاپنی و هندی

هفته گذشته بیلت ۱۳۰ میلیمتری ژاپنی با قیمت ۴۴۷ دلار به ازای هر تن فروخته شد ، در حالی که محموله بیلت ۵SP هند با قیمت ۴۵۰ دلار به ازای هر تن فروخته شد. شنیده شد که بیلت تولید شده در کوره قوس الکتریکی (EAF) نیز با قیمت ۴۵۰ دلار در هر تن سی اف آر فروخته شده است.

تنها معامله تایید شده در در این هفته تاکنون شامل ۳۰،۰۰۰ تن بیلت ۵SP با قیمت ۴۴۵ دلار به ازای هر تن بود.  منابع گفتند که پیشنهادات برای بیلت ۵sp از جانب اکثر تأمین کنندگان در این هفته ۴۵۰-۴۵۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر است ، در حالی که بیشتر پیشنهادات حدود ۴۴۰ دلار به ازای هر تن است.

 

یک بازرگان ژاپنی به گفت که پیشنهادات بیلت تا ۴۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر بوده است. اما این به دلیل داشتن ین با ارزش نسبی بالا، هنوز برای خانه های تجاری ژاپن بسیار کم است و کارساز نیست.

تاجری در سنگاپور گفت:” من خیلی به چین خوشبین نیستم ، اما برخی از بازرگانان هنوز در تلاشند تا بازار را تقویت کنند. قیمت ۴۵۰ تا ۴۵۵ دلار به ازای هر تن سی اف آر فقط برای خریداران قابل قبول است.”

 

یکی دیگر از بازرگانان آسیای جنوبی گفت:” معاملات آتی چین ضعیف بوده و قیمت بیلت تانگشان افت کرده است. خریداران فیلیپینی گفته بودند که پس از بازگشت چین قبل از سقوط دوباره قیمت ، قیمت ها گران می شوند. اکنون آنها سعی خواهند کرد قیمت ها را دوباره کاهش دهند.”

 

*** بیلت در شمال چین

ارزیابی روزانه صورت گرفته برای بیلت داخلی تانگشان در شمال چین ۳،۴۲۰ یوان (۵۰۹ دلار) به ازای هر تن بود. یک تاجر اروپایی گفت:” به نظر می رسد تقاضای خوبی برای بیلت در جنوب شرقی آسیا وجود دارد. نرخ خریداران ۴۳۵ دلار است،

اما فروشندگان هنوز قیمت ۴۵۰-۴۶۰ دلار را مد نظر دارند. به نظر می رسد هند به دلیل تقاضای داخلی خوب هنوز از بازار دور است.” حجم بیلت و اسلب هندی ارائه شده در ماه های اخیر در میان کاهش تخفیفات صادرات دولت و افزایش مصرف داخلی فولاد کاهش یافته است.

 

متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.