یکشنبه, ۱۸ شهریور , ۱۴۰۳ 5 ربيع أول 1446 Sunday, 8 September , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    آبان ۱۳۹۹
    ش ی د س چ پ ج
    « مهر   آذر »
     12
    3456789
    10111213141516
    17181920212223
    24252627282930
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    ساندویچ پانل سقفی و دیواری | نکات مهم کاربردی آنها

    شناسه : 33599 07 آبان 1399 - 20:28 منبع : آرتان فولاد ایرانیان
    اگر شما هم عاشق همبرگر هستید، از خواندن این مطلب لذت خواهید برد. می پرسید چرا؟ چون ما در این مقاله می خواهیم در مورد نوعی از مصالح ساختمانی صحبت کنیم که به همبرگر شباهت دارد. این محصول چیزی نیس جز ساندویچ پانل! ساندویچ پانل مانند همبرگر متشکل از سه لایه است. با آرتان پرس همراه باشید تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.
    ساندویچ پانل سقفی و دیواری | نکات مهم کاربردی آنها
    پ
    پ

    ساندویچ پانل سقفی و دیواری به چه کار شما می آید؟ اگر شما هم عاشق همبرگر هستید، از خواندن این مطلب لذت خواهید برد. می پرسید چرا؟ چون ما در این مقاله می خواهیم در مورد نوعی از مصالح ساختمانی صحبت کنیم که به همبرگر شباهت دارد. این محصول چیزی نیس جز ساندویچ پانل! ساندویچ پانل سقفی مانند همبرگر متشکل از سه لایه است. ادامه این مطلب جذاب را با آرتان پرس بخوانید تا بیشتر با این محصول آشنا شوید.

    *** ساندویچ پانل چیست؟

    این محصول از مصالح ساختمانی سبکی است که به عنوان ورق پوشش دیوار و سقف کاربرد دارد. این محصول از دو ورق فلزی تشکیل شده است که مابین آن ها عایق نرمی با چگالی کم که به آن فوم هم گفته می شود، قرار دارد. ورق های فلزی می توانند به صورت صاف یا موج دار، رنگی یا بدون رنگ باشند. این هسته غیر فلزی عموما از جنس پلیمر و ضد حریق است. همچنین به دلیل چسبندگی بالایی که دارد، قابلیت جدا شدن از دو ورق فلزی اطراف خود را ندارد. ساندویچ پانل علاوه بر ورق پوشش دیوار و سقف، به عنوان عایق حرارت و رطوبت هم عمل می کند. ضخامت آن ها نیز ۲۵ – ۵ سانتی متر است.

    اجزای پانل
    اجزای پانل

    *** ساندویچ پانل دیواری

    کاربرد گسترده ساندویچ پانل ها در صنعت شناخته شده است و میدانیم که قیمت ورق رنگی بر روی قیمت خری آن موثر خواهد بود. این محصول به منظور پوشش دیوار اماکنی مانند بیمارستان ها، سالن های ورزشی، مراکز امداد و نجات، سوله های صنعتی، آزمایشگاه ها، مدارس، سردخانه ها، کانکس ها، مخازن چند جداره، ویلاهای پیش ساخته، انبارها و ساختمان های مسکونی استفاده می شود. این محصول شامل دو ورق گالوانیزه، آلوزینکی یا آلومینیومی است که میان آن ها هسته ای قرار گرفته و می تواند جنس های مختلفی از جمله پلی یورتان، پلی استایرن، پشم شیشه و پشم سنگ داشته باشد. ضخامت هسته این پانل ها ۲۰ – ۴ سانتی متر است. عرض مفید آن ها نیز ۱٫۲۵ متر و طول آن ها بسته به سفارش مشتری ۱۲ – ۲ متر است. ساندویچ پانل های دیواری در انواع شیاردار، صاف، پیچ مخفی با شیارهای درشت و پیچ مخفی با شیارهای ریز عرضه می شود.

    اگر میخواهید در مورد انواع ورق پوشش دار اطلاعات بیشتری بدانید بر روی این مقاله کلیک کنید: انواع ورق پوشش را بهتر بشناسید

    پانل دیواری صاف
    پانل دیواری صاف
    پانل دیواری پیچ مخفی
    پانل دیواری پیچ مخفی

    *** ساندویچ پانل سقفی

    ساندویچ پانل سقفی نیز مانند نوع قبل از دو ورق فولادی به همراه هسته ای مابین آن دو تشکیل شده است. از این محصول برای پوشش سقف ساختمان های مسکونی با اسکلت فلزی و بتنی، اداری، تجاری و مراکز تفریحی استفاده می شود. این محصول در دو نوع سه گام و پنج گام تولید می شود. از نوع سه گام در مناطق با بارندگی کم و از نوع پنج گام در مناطق با بارندگی زیاد استفاده می کنند. گام های بلندتر ساندویچ پانل سقفی، آن را از نوع دیواری متمایز می کند. در نصب ساندویچ پانل سقفی، به منظور هدایت آب به سمت پایین، شیب ملایمی ایجاد می کنند. عرض مفید این محصول ۹۷ سانتی متر و ضخامت آن ۴، ۵، ۶، ۸ و ۱۰ سانتی متر است. طول آن هم بسته به درخواست مشتری ۱۲ – ۲ متر است.

    ساندویچ پانل سقفی سه گام
    پانل سقفی سه گام
    ساندویچ پانل سقفی پنج گام
    ساندویچ پانل سقفی پنج گام

    *** چرا ساندویچ پانل ها جایگزین مناسبی برای آجر و سیمان هستند؟

    • زیبایی ظاهری
    • عایق بودن صوتی، رطوبتی و حرارتی
    • داشتن استحکام و انعطاف پذیری بالا
    • صرفه جویی در مصرف انرژی
    • مقرون به صرفه
    • تنوع بالای رنگ بندی
    • قابل شستشو
    • وزن کم
    • سهولت نصب و اجرا
    • سازگار با محیط زیست و قابل استفاده مجدد
    • حمل و نقل آسان
    • فراهم کردن فضای مفید بیشتر به واسطه ضخامت کم
    • دارا بودن قابلیت عبور کابل های تلفن و لوله های آب و فاضلاب
    • مقاومت بالا در برابر مواد شیمیایی، پوسیدگی، باد و زلزله

    *** سه تفاوت ساندویچ پانل دیواری و ساندویچ پانل سقفی

    • تنوع رنگ و طرح در پانل دیواری بیشتر از پانل سقفی است.
    • ساندویچ پانل سقفی در برابر رطوبت و عوامل خارجی مقاومت بالاتری دارد.
    • ساندویچ پانل سقفی گام های بلندی دارد.

    *** انواع ساندویچ پانل

    این محصولات انواع گوناگونی دارندکه در ادامه آن ها را بر اساس فوم شان طبقه بندی کرده و به توضیح هر کدام می پردازیم.

    *** فوم پلی یورتان

    در پانل های پلی یورتان برای عایق بندی از فوم پلی یورتان استفاده می کنند که در دو نوع تولید می شود. نوع اول به PIR معروف است که ترکیبی از پلی یول و ایزو سیانورات است. این فوم گرید B1 بوده و نسوز و ضد حریق است. نوع دوم نیز PUR نام دارد که ترکیبی از پلی یول و ایزو سیانات است. نوع PUR با گرید B2 مقاومت به حرارت پایین تری نسبت به نوع PIR دارد و اصطلاحا کند سوز است. به منظور تسریع عمل ترکیب، حضور کاتالیزور در هر دو روش توصیه می شود. در هنگام عملیات ترکیب کردن گرمای قابل توجهی آزاد شده و موجب انبساط فوم تولید شده می شود. چگالی ساندویچ پانل پلی یورتان ۴۰ کیلوگرم بر متر مکعب است. عرض آن نیز ۱۰۷ سانتی متر و ضخامت آن ۶ – ۲ سانتی متر است.

    *** فوم پلی استایرن

    جهت عایق بندی این نوع پانل از فوم پلی استایرن که به یونولیت هم معروف است، استفاده می کنند. این پانل از نظر عایق بودن حرارتی در رده پایین تری از پلی یورتان قرار می گیرد. ولی وزن آن کم تر از پلی یورتان است. همچنین به لحاظ قیمتی مقرون به صرفه تر از پلی یورتان است. پلی استایرن به واسطه چگالی پایین تری که دارد، عایق صوتی مطلوب تری نسبت به پلی یورتان است.

    *** فوم پشم سنگ

    برای عایق بندی این پانل ها از الیاف پشم سنگ استفاده می شود. از نظر عایق بودن حرارتی، پانل پشم سنگ بهتر از نوع PIR پانل پلی یورتان عمل می کند. بنابراین می توان گفت که ضد حریق بودن اصلی ترین ویژگی این نوع پانل است.

    *** فوم XPS

    فوم این پانل قابلیت تجزیه شدن دارد. علاوه بر این، فاقد هر گونه مواد آلاینده محیط زیست است. به همین دلیل به فوم سبز معروف شده است. فوم XPS در واقع نوع فشرده شده پلی استایرن است. با این تفاوت که مقاومت بالاتری نسبت به پلی استایرن دارد. این پانل جایگزین مناسبی برای ساندویچ پانل های پلی یورتان است. ساندویچ پانل های XPS بسیار سبک بوده و از خواص مکانیکی فوق العاده ای برخوردار هستند.

    *** پنج تولید کننده ساندویچ پانل

    گروه صنعتی ماموت بزرگ ترین تولید کننده ساندویچ پانل کشور است. ساندویچ پانل های ماموت از کیفیت بالایی برخوردارند. از دیگر تولید کنندگان مطرح می توان به زمرد پانل، میهن پانل، ایلیا پانل و زیمنس پانل اشاره کرد. برای اطلاع از قیمت ساندویچ پانل می توانید با کارشناسان آرتان پرس در تماس باشید.

    ایلیا پانل تولید کننده ساند.یچ پانل سقفی در ایران
    ایلیا پانل
    زیمنس پانل
    زیمنس پانل
    میهن پانل
    میهن پانل
    زمرد پانل
    زمرد پانل

    *** روش تولید ساندویچ پانل

    به طور کلی این محصولات عموما به صورت تمام اتومات یا کانتینیوز تولید می شوند. به این ترتیب که کویل های ورق گالوانیزه به وسیله دو یا چهار رول باز کن دستگاه باز شده و سپس به قسمت فرم دهنده دستگاه هدایت می شوند. بعد از فرم دهی ورق به شکل مورد نظر، چسب و فوم بین دو ورق تزریق می شود. در نهایت هم با فشردن ورق ها به وسیله دستگاه پرس محصول به ضخامت مورد نظر رسیده و برش داده می شود.

    بعد از عملیات برش دهی، بسته بندی محصولات انجام می شود. ساندویچ پانل های تولید شده به روش پیوسته مرغوب تر هستند و طبیعتا قیمت بالاتری هم دارند. اما روش دیگری هم برای تولید این محصولات وجود دارد که به روش دیس کانتینیوز معروف است. مراحل تولید این روش پیوسته نیست و هر جز به صورت جداگانه ساخته می شود. تولید ساندویچ پانل با فوم XPS به صورت ناپیوسته انجام می شود. به این صورت که فوم با استفاده از پرایمر به ورق می چسبد.

    پیشنهاد میکنیم بخوانید: برشکاری ورق فولادی و روش های آن

    برای اطلاع از قیمت روز انواع ورق سیاه نازک بار و ورق سیاه ضخیم بار میتوانید بر روی آنها کلیک نمایید.

    منبع: آرتان فولاد ایرانیان

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.