واردات قراضه چین بعید است شکاف تقاضا را در سال ۲۰۲۱ پر کند - آرتان پرس | مرجع رسمی اطلاع رسانی فولاد | آرتان پرس | مرجع رسمی اطلاع رسانی فولاد

شنبه, ۲۱ فروردین , ۱۴۰۰ 28 شعبان 1442 Saturday, 10 April , 2021 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها
گزارش بازار چین:

واردات قراضه چین بعید است شکاف تقاضا را در سال ۲۰۲۱ پر کند

شناسه : 39789 ۰۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۳:۰۲
تقاضای چین برای قراضه بسیار بیشتر شده است و بعید به نظر می رسد واردات نیز تقاضای بازار چین را پشتیبانی کند.
واردات قراضه چین بعید است شکاف تقاضا را در سال ۲۰۲۱ پر کند
پ
پ

تقاضای چین برای قراضه در حال افزایش است و واردات بعید است کمبود عرضه قراضه چین را در سال ۲۰۲۱ برطرف کند.

منابع می گویند در صورت مطلوب بودن قیمت ها ، چین در سال ۲۰۲۱ می تواند تا ۱۰ میلیون تن قراضه وارد کند.

قیمت قراضه خارج از کشور به دلیل افزایش شدید تقاضا و عرضه کوتاه مدت در بازار بین المللی ، به تدریج افزایش یافته و از قیمت های داخلی چین پیشی گرفته و باعث بسته شدن پنجره واردات در چین شده است.

به عنوان مثال محبوب ترین محصول خریداران چینی قراضه سنگین (HS) است، این نوع مواد در چین در مقایسه با قیمت های ژاپن طی چند هفته گذشته کمتر بوده است.

 

*** ژاپن ؛ یکی از تامین کنندگان قراضه چین

ارزیابی صورت گرفته برای قراضه سنگین داخلی  تاکنون در ماه جاری به طور متوسط ​​۳،۱۸۰ یوان (۴۹۱ دلار) در هر تن بوده است.

همزمان، ارزیابی صورت گرفته برای صادرات قراضه P&S ژاپن به طور متوسط ​​۴۷۰۰۰ پوند (۴۵۳ دلار) در هر تن بوده است.

وارد کننده ای گفت:” اگر من از ژاپن وارد می کردم ، قیمت آن بایستی ۵۳۷ دلار در هر تن پس از اضافه کردن نرخ حمل و نقل ۲۲ دلاری به ازای هر تن و ۱۳٪ مالیات بر ارزش افزوده باشد. این یک ضرر بزرگ برای من خواهد داشت.”

پیشنهادات HS ژاپنی در دو روز اول این هفته ۴۷۰-۴۸۰ دلار به ازای هر تن بود، که در مقایسه با هفته قبل ۲۰ دلار در هر تن کاهش داشت.

اما یک شکاف بزرگ در خرید و فروش منجر به کمبود معاملات شده است، زیرا پیشنهادهای خریداران بسیار پایین تر و در سطح ۴۳۰-۴۵۰ دلار به ازای هر تن است.

 

*** استانداردهای جدید قراضه چین

منابع گفتند در حالی که سازندگان فولاد چینی در این ماه واردات قراضه HS ژاپن را آغاز کرده اند ، عرضه این محصول محدود است.

منبع کارخانه ای در شرق گفت:” ما به انواع دیگر قراضه مانند قراضه hms نیاز داریم ، اما کیفیت اصلی ترین نگرانی است.”

فعالان بازار به شدت شاهد تخلیه و ترخیص اولین محموله واردات قراضه HS در این هفته هستند تا اطمینان حاصل کنند که سایر محموله ها در آینده با مشکلی روبرو نخواهند شد.

تاجر دیگری در شرق چین گفت:” اگر علاوه بر استانداردهای داخلی نیاز خاصی وجود نداشته باشد ، سایر واردکنندگان شروع به واردات می کنند.”

اداره استاندارد چین در اواخر ماه نوامبر استانداردهای جدید طبقه بندی شده ضایعات داخلی را تصویب کرد.

منبع دیگری در شرق چین پیشنهادی به ارزش ۴۵۰ دلار به ازای هر تن سی اف آر دریافت کرد.

این منبع وارد کننده گفت:” قیمت های داخلی صرفاً در آن سطح از جمله مالیات بر ارزش افزوده تحویل کارخانه ها است.”

 

*** سیاست داخلی بازار قراضه چین

در همین حال ، بر اساس اطلاعیه ای که وزارت صنعت و فناوری اطلاعات در ۲۱ ژانویه منتشر کرد ، هشتمین دسته پردازنده قراضه ، در مجموع ۱۰۱ شرکت ، برای فعالیت در سال ۲۰۲۱ تأیید شده است.

تعداد کل شرکتهایی که مجاز به تهیه قراضه آهنی فرآوری شده در چین هستند به ۴۷۸ شرکت می رسد.

یک تحلیلگر صنعتی تخمین می زند که کل ظرفیت پردازش قراضه چین ۱۴۰ میلیون تن در سال در سال ۲۰۲۱ است که بسیار کمتر از میزان مصرف پیش بینی شده است.

این تحلیلگر افزود:” تقاضای چین برای قراضه در سال ۲۰۲۰ حدود ۲۱۰ میلیون تن بود و در سال ۲۰۲۱، ۲۰ میلیون تن افزایش خواهد یافت.”

حتی اگر چین ۱۰ میلیون تن قراضه آهنی – یا خوش بینانه تر از آن ۲۰ میلیون تن وارد کند – عرضه قراضه باز کم است.

منبعی در یک کارخانه در منطقه شمالی گفت:” چین به شرکتهای بیشتری برای تامین قراضه برای تولید فولاد با کیفیت بالا نیاز دارد.”

جمع آوری قراضه خام در چین می تواند به ۲۸۰ میلیون تن در سال جاری برسد که ۲۰ میلیون تن از ۲۶۰ میلیون تن سال گذشته افزایش داشته است.

 

*** تحولات در کوره های الکتریکی EAF

حدود ۱۵ میلیون تن در سال ظرفیت کوره قوس الکتریکی در سال ۲۰۲۱ برای تولید محصولات فولادی به جریان می افتد.

یک ارائه دهنده اطلاعات صنعت داخلی ظرفیت جدید EAF امسال را تا ۲۳ میلیون تن تخمین می زند.

این EAF ها برای شروع در سال ۲۰۲۰ برنامه ریزی شده بودند، اما به دلیل همه گیری Covid-19 به تعویق افتادند.

منبعی گفت:” این EAF ها عمدتا در استان های سیچوان و گوانگدونگ هستند ، زیرا گوانگدونگ مکان مناسبی برای تخلیه محموله های قراضه وارداتی است.”

فعالان بازار می گویند برای تغذیه اشتهای بزرگ و در حال رشد چین برای مواد اولیه ، به واردات قراضه بیشتری لازم است.

 

منبع: متال بولتن

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.