پنجشنبه, ۲۹ آذر , ۱۴۰۳ 18 جماد ثاني 1446 Thursday, 19 December , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اردیبهشت ۱۴۰۰
    ش ی د س چ پ ج
    « فروردین   خرداد »
     123
    45678910
    11121314151617
    18192021222324
    25262728293031
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تحمیل هزینه اضافی بنادر چین برای سنگ آهن هند برای جلوگیری از شیوع کرونا

    شناسه : 48037 27 اردیبهشت 1400 - 11:00
    به دلیل شیوع کرونا در هند، بنادر چین هزینه اضافی برای تخلیه سنگ آهن هند در نظر گرفته اند.
    تحمیل هزینه اضافی بنادر چین برای سنگ آهن هند برای جلوگیری از شیوع کرونا
    پ
    پ

    برخی از بنادر چین بررسی های سختگیرانه تری انجام داده اند یا هزینه های اضافی را برای محموله های سنگ آهن هند تحمیل کرده اند تا از شیوع بیماری کرونا جلوگیری شود.

    گروه بندر ریزائو در شرق چین، اوایل هفته جاری اطلاعیه ای مبنی بر اخذ هزینه ۵ یوان (۰٫۷۷ دلار) به ازای هر تن سنگ آهن از هند، برای پیشگیری از بیماری کرونا داد. منابع بازار گفتند که بندر لانکیائو همچنین بر اساس مذاکرات، هزینه اضافی برای ۱۶۰،۰۰۰-۲۰۰،۰۰۰ تن سنگ آهن در نظر گرفت. یک منبع خریدار در شمال چین گفت: “هزینه اضافی بندر احتمالاً برای بازرسی سخت تر محموله های هند استفاده می شود. به دلیل هزینه های اضافی انتظار می رود تقاضای کمتری برای سنگ آهن هند وجود داشته باشد.” اقدامات یا اخطاریه خاصی برای تخلیه سنگ آهن هند در سایر بنادر چین وجود نداشت و محموله ها همچنان از هند به چین منتقل می شدند.

    *** زمزمه های بازار

    برخی از فعالان بازار گفتند که اخیراً با سخت گیری بیشتر، میزان تخلیه سنگ آهن کند شده است. یک تاجر مستقر در هنگ کنگ گفت: “اگر کرونا به درستی در هند مهار نشود، ما می توانیم ببینیم که دولت چین حتی کنترل های سختگیرانه تری را روی محموله های هند اعمال می کند.” تعدادی از فعالان بازار اظهار داشتند که هزینه های اضافی بندر قابل قبول است و می تواند به جریان محموله ها کمک کند؛ در حالی که سایر بنادر ممکن است بعداً با توجه به مقررات محلی پیشگیری از کرونا و تقاضای بازار، راه حل های دیگری ارائه دهند.

    یک کارخانه مستقر در شانشی گفت: “ما شنیده ایم که برخی کشتی ها با سنگ آهن هند روزهای بیشتری منتظر هستند تا در بندر کافئیدیان در شمال چین تخلیه شوند و به آنها دستورالعمل روشن تخلیه داده نشده است. اگر کشتی ها در بندرها منتظر بمانند ممکن است پول بیشتری از دست بدهند.” برخی از فعالان بازار اظهار داشتند که اکثر کاربران نهایی ترجیح می دهند از محصولات سنگ آهن درجه یک برای حفظ تولید فولاد با حاشیه سود مناسب استفاده کنند. یک منبع تجاری در شانگهای گفت: “موجودی سنگ آهن هند در چین نسبتاً زیاد است؛ بنابراین هزینه های اضافی بندر می تواند تقاضا را کاهش دهد.”

    منبع: متال بولتن

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.