یکشنبه, ۲۸ شهریور , ۱۴۰۰ 12 صفر 1443 Sunday, 19 September , 2021 ساعت ×
× کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

راه اندازی کارخانه بازیافت آهن و فولاد تاتا استیل در هند

شناسه : 53383 30 مرداد 1400 - 16:00

کارخانه تاتا استیل هند اولین کارخانه بازیافت آهن و فولاد خود را در روتاک ،ایالت هاریانا هند راه اندازی کرد. این شرکت در ۱۸ آگوست این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد و این امر باعث تقویت صنعت قراضه داخلی هند از این تاریخ شده است.

راه اندازی کارخانه بازیافت آهن و فولاد تاتا استیل در هند
پ
پ

کارخانه تاتا استیل هند اولین کارخانه بازیافت آهن و فولاد خود را در روتاک ،ایالت هاریانا هند راه اندازی کرد. این شرکت در ۱۸ آگوست این خبر را به صورت رسمی اعلام کرد و این امر باعث تقویت صنعت قراضه داخلی هند از این تاریخ شده است. به نظر می رسد که روند تولید فولاد خام در هند در ماه های آتی سال جاری سرعت بگیرد. در ادامه به ارزیابی این موضوع خواهیم پرداخت. لطفا همراه آرتان پرس باشید.

در این بخش بد نیست که نیم نگاهی به ظرفیت تولیدی این کارخانه بپدازیم. ظرفیت کارخانه ۵۰۰۰۰۰ تن در سال است و تمامی فرایندهای تولیدی در روتاک ،ایالت هاریانا هند راه اندازی و تولید می شود. این پروژه با همکاری Aarti Green Tech ، زیرمجموعه Aarti Steel ، به عنوان شریک “ساخت ، تملک ، بهره برداری” (BOO) ساخته می شود.

تاتا استیل راه اندازی این کارخانه را در سال ۲۰۲۰ آغاز کرد و مدعی است که این کارخانه اولین تأسیسات در زمنیه بازیافت قراضه آهن با تناژ بالا در هند است. این کارخانه مجهز به تجهیزات مدرن و مکانیزه شامل خردکن ، میکسر و مواد حمل کننده خواهد بود. ضایعات از بخ شهای مختلف بازار مانند خودروهای فرسوده ای که دیگر کارایی اقتصادی ندارند (ELV) ، اقلام فلزی و آهنی منسوخ شده خانوارها، ساخت و ساز و تخریب و بخش صنعتی از طریق برنامه های تولیدفلزی تهیه می شود.  خوراک این کارخانه به صورت مکانیکی پردازش شده و در اختیار اپراتورهای کوره های قوس الکتریکی (EAFs) ، کوره های القایی (IFs) و ریخته گری برای تولید فولاد پایین دست قرار می گیرد.

بر اساس اعلام تاتا فولاد تولید شده از طریق بازیافت آهن باعث کاهش انتشار کربن و مصرف منابع کمتر و انرژی کمتر، بهره وری و توجیه اقتصادی این کارخانه دو چندان می شود. این شرکت ادعا می کند کیفیت بالای قراضه های تولیدی این کارخانه یک مزیت رقابتی است. این مجموعه با تولید مشتقات آهنی با کیفیت فرآوری شده در داخل و کاهش وابستگی هند به واردات، باعث افزایش خودکفایی در مواد اولیه مورد نیاز صنعت فولاد هند می شود. به نظر می رسد که این کارخانه بتواند به تنهایی تولید فولاد خام هند را تحت تاثیر قرار دهد.

محاسبه هفتگی شاخص فست مارکت برای نرخ معاملات ضایعات فولاد ، شاخص مربوط به واردات ، cfr از بنادر هند در ۱۷ آگوست به ازای هر تن ۵۲۰٫۶۳ دلار بود. در حالی که در ۱۳ آگوست ۵۲۱٫۲۲ دلار در هر تن بوه که اختلاف آن از نرخ معاملات کاهش داشته است. شرکت های بزرک و کوچک زیادی درخواست های ارائه قراضه آهن خود را به شرکت تاتا واگذار کرده اند. به احتمال زیاد بازار شمش فولادی در ند سال آینده رونق بالایی داشته باشد. بدون شک هند برای خودکفایی صنعت فولاد خود گام بزرگی برداشته است. همچنین تکه های با کیفیت بالای آهن نیز به بخش کویل نورد سرد هدایت خواهد شد. با این اوصاف به نظر می رسد که این تولیدات بتواند به بازار فولاد میانی نیز رخنه کند. باید دید تا انتهای سال تولیدات این کارخانه جند درصد از نیاز بازار فولاد هند را توانسته پاسخگو باشد.

ضایعات فولادی یک منبع ارزشمند و یک ماده اولیه مهم برای فولاد سازی است. بازیافت ضایعات آهن و فولاد می تواند سیکل تولید فولاد را تضمین کند و عملا یک مسیر روشن برای توسعه پایدار صنعت فولاد ایجاد نماید.یوگش بدی ، مدیر کسب و کار بازیافت آهن تاتا در همین راستا گفت: نام های تجاری هویت متمایزی به ضایعات فرآوری شده می دهد و از یک محصول با کیفیت استاندارد برای مشتری اطمینان می دهد و همزمان سودآوری صنعت قراضه را بالا می برد. بدی گفت: “این ابتکار چشم انداز مدیر اجرایی تاتا بود و ما از دیدن اوج آن بسیار هیجان زده هستیم.

از نظر گرید، تولید فولاد نهایی تولید شده در تاتا بسیار با کیفیت است. این شرکت اظهار کرده است که گرید قراضه مارک دار آن درصد حلوص بالا ، آلودگی کم ، تراکم زیاد ، عناصر کاهنده استقامات کمتر و عدم وجود رادیواکتیویته را نوید می دهد. محصولات این کارخانه همچنین با گواهینامه های آزمایشی بسیار معتبری همراه است. برخی از این استانداردها و مجوزها برای اولین بار در صنعت قراضه فولادی کسب شده اند که نشان از پیشرو بودن این کمپانی در مسیرهای جدید تولید است.پیشنهادات ارزش شرکت شامل بازده بیشتر ، بهره وری بهتر ، هزینه های تبدیل کمتر ، هزینه حمل و نقل و جابجایی کمتر و در مجموع کیفیت بالاتر است.

این چند روز پس از راه اندازی سیاست ملی اسقاط خودرو در هند توسط نخست وزیر نارندرا مودی ، با شرکت های خصوصی امضا تفاهم نامه برای ایجاد امکانات اسقاط خودروها می شود. منابع انتظار دارند که لغو ELV ها در دسترس بودن ضایعات داخلی را افزایش دهد. به نظر می رسد که پین به دلیل دستکاری قیمت سنگ آهن توسط چینی ها برای اقتصاد فولادی خود دست به کار شده است. به احتمال زیاد در ماه های آتی رشد قیمت مواد پایه را در صنعت فلاد جهان در انتظار داشته باشیم. با اینکار هند توانسته یک قدم بزرگ در خودکفایی فولاد خود بردارد.

این مطلب بدون برچسب می باشد.

ثبت دیدگاه

  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در وب منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.