شنبه, ۶ مرداد , ۱۴۰۳ 21 محرم 1446 Saturday, 27 July , 2024 ساعت ×
  • گاه‌شمار تاریخ خورشیدی

    اسفند ۱۳۹۵
    ش ی د س چ پ ج
    « بهمن   فروردین »
     123456
    78910111213
    14151617181920
    21222324252627
    282930  
  • × کاربر گرامی! قیمت محصولات فولادی بروز رسانی شد مشاهده قیمت ها

    تحلیل بازار در هفته ای که گذشت

    شناسه : 562 14 اسفند 1395 - 7:29

    تحلیل بازار جهانی در هفته سوم ژانویه

    پ
    پ

    بورس:

    شاخص بورس شانگهای برخلاف هفته پیش با ۸.۶۲ واحد افزایش به ۳۱۲۳.۱۴ واحد رسید، این درحالی است که هنوز با بیشترین میزان خود در سال جاری فاصله دارد. شاخص بورس لندن بر خلاف روند صعودی هفته قبل خود با افت ۱.۸۸% در این هفته به ۷۱۹۸.۴۴ واحد رسید.

    کامودیتی:

    طلا در هفته گذشته با فراز ونشیب همراه بود، به طوری که در بیشترین حالت ۱۲۱۲ دلار را تجربه کرد و در طول هفته گذشته هر اونس طلا با ۰.۴۷ درصد رشد در پایان هفته به ۱۲۰۴دلار رسید. این در حالی است که بازار طلا شاهد رشد صعودی از شروع سال نو میلادی است به طوری که از ابتدای سال نو این بازار شاهد رشد ۴.۶۴ درصدی بوده است.

    نفت خام دریای برنت هم مانند طلا در این هفته دچار نوسان بود اما به طور کلی با بسته شدن بازار برخلاف طلا افت به میزان ۰.۹% درصدی را تجربه کرد و هر بشکه نفت در آخر هفته به ۵۵ دلار و ۴۹ سنت رسید. گفتنی است در مقایسه با هفته گذشته شاهد ۰.۷% رشد در قیمت نفت هستیم. گفتنی است بعد از ۱۰ ژانویه در تاریخ ۱۸ ژانویه نفت دریای برنت در کم ترین میزان خود در سال جدید به ارزش ۵۳ دلار و ۸۹ سنت معامله شد

    ارز:

    در هفته گذشته دلار آمریکا نسبت به ریال تقریبا روند ثابتی داشت به طوری که در هفته گذشته نسبت به هفته قبل خود تنها ۰.۰۲ درصد افت را تجربه کرد، اما یورو نسبت به دلار بعد از دو هفته متوالی هم چنان روند مثبت صعودی خود را حفظ کرد و ۰.۶% رشد داشت. پوند هم شاهد نوسان در این هفته بود و به طور کلی نسبت به دلار ۱.۶۴% افزایش یافت. پوند بیشترین رشد خود نسبت به دلار را با میزان ۱.۲۴۱۱ در این هفته تجربه کرد.

    این مطلب بدون برچسب می باشد.

    ثبت دیدگاه

    دیدگاهها بسته است.